Snelheids probleem draadloos internet

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frank1981
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk (US Robotics 125Mbps MaxG). De verbindingsterkte is altijd zeer goed of uitstekend maar de snelheidsindicatie is puur willekeurig. De ene dag is de snelheids goed (tussen de 24 en 54 Mbps) en het andere moment is internet niet vooruit te branden (1,0 Mbps) en is de snelheid dus erbarmelijk laag.....
Instellingen zijn standaard alleen de gekozen poort staat vast op 9 aangezien hij op elke andere poort geen verbinding krijgt....

Kan iemand mij hiermee helpen?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 13:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Veel routers proberen tegenwoordig de verbindingssterkte zo hoog mogelijk te houden door de snelheid aan te passen. Je moet dus gaan zoeken naar stoorzenders, want op bepaalde momenten wordt het signaal zwak. Controleer dus wat er allemaal tussen de router en ontvanger zit.

Tesla Model Y RWD (2024)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Met 'poort' bedoel je 'kanaal' neem ik aan? Verder is het wel handig om wat meer te weten, woon je in een weiland of in een flat waar ieder appartement 3 access points heeft, op welke afstand valt je wireless weg, heb je er met één systeem last van of met al je PC's/laptops, heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd voor je wireless kaart, heb je het al eens zonder beveiliging geprobeerd, wat zegt NetStumbler van je omgeving...

Kortom: je topic mist nogal wat informatie.

Oh, en welkom op GoT ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2008 10:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Frank1981
Hoe zou ik dat het beste kunnen doen want in principe zit er vrij weinig afstand tussen de router en ontvanger: Router staat in de meterkast en in de daar boven liggende slaapkamer staat de pc met ontvanger?

Kanaal inderdaad: 9!

Ik woon in een "normaal" huis ( 2 onder 1 kap). Als ik internet via mijn PDA heb ik er geen last van. Ja de laatste nieuwe drivers zijn geinstalleerd.

Netstumbler heb ik niet geprobeerd aangezien ik het bestaan niet ken. Ik ga het thuis z.s.m. proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door Frank1981 op 11-01-2008 10:22 ]

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Download networkstumbler om te kijken op welk kanaal de buurman zit , en verander je eigen als je in die range zit. Edit die tip had je al.

[ Voor 9% gewijzigd door Opteronx4 op 11-01-2008 10:23 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Frank1981
Als ik het kanaal wijzig in een ander dan 9 krijg ik totaal geen verbinding meer met de router... tenminste niet draadloos....

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Op welke kanalen zitten de buren dan?

Heb nog 2 progs voor je. Ze doen hetzelfde als Netstumbler, alleen speciaal voor Vista:
http://www.techidiots.net/project-pages/vistumbler
http://www.metageek.net/products/inssider

• Frank1981
mmm waar moet ik naar kijken bij Netstumbler. :? :? :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De ruis en het aantal andere access points per kanaal. Zet daarna jouw access point / router op het kanaal met de minste andere access points / ruis.

[ Voor 46% gewijzigd door CodeCaster op 11-01-2008 14:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Frank1981
mmm channel 9 blijft de enige mogelijkheid en de ruis zit op 64db... is dit hoog/slecht?

• Frank1981
heeft iemand nog een idee wat mij verder zou kunnen helpen.....
Pagina: 1