putty shortcuts die direct naar juiste server gaan

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Op ons werk hebben we zo'n 30 linux servers, nu wil ik voor al deze servers aparte icoontjes hebben op mijn desktop zodat ik direct naar de juiste server ga met ssh, door alleen maar te dubbel klikken

Voor de windows servers heb ik bat-bestanden gemaakt die een remote desktop sessie openen. Dit werkt in principe goed maar misschien kan dit ook op een andere manier.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ze hebben in de handleiding een hele sectie over de commandline, zie bijv http://the.earth.li/~sgta...htmldoc/Chapter3.html#3.7 ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is niet heel moeilijk. Stel een putty sessie in en save die (zodat als je zo'n sessie selecteerd hij goed opstart.) Daarna voeg je "-load" toe aan de snelkoppeling zoals volgt (hier is "sgr@stereo" de naam van de saved session.)

"C:\Program Files\Putty\putty.exe" -load "sgr@stereo"

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor die windows servers kan je ook 1 MMC aanmaken met alle RDP sessies er in.
* Yalopa heeft 1 zeer uitgebreide MMC op het netwerk staan, alles zit daar in :p

De persoon boven me geeft het juiste antwoord, ik wil daar nog aan toevoegen dat alles in het usergedeelte van het registry zit en dat je door deze key slim te distribueren je settings setting overal ter beschikking kan hebben.

* Yalopa heeft een eigen gemaakte MSI die via AD naar de users gepushed wordt, zo hebben ze in hun startmenu direct toegang tot de juiste unix servers die het ERP draaien.

You don't need eyes to see, you need vision