Toon posts:

superlage fps, wat doe ik verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenmorgen
ik heb een nieuwe budget pc gekocht.
intel dual core 4500+
msi 8600 gt

nou wil ik counterstriken maar op een of ander manier gaat mijn fps maar neit hoger dan 60....
ik speel counterstrike 1.6 en normaal gesproken zou ik makkelijk 100 moeten halen of meer lijkt mij.
het is altijd weer een 2 jaar oude spel en dit is pas een nieuwe pc....zou dit het nou ook niet aankunnen?

ik heb het volgende geprobeerd:
vertical syn: OFF gezet
fps_max 101
andere instellingen (ik speel op 1024 naar 800 gezet)

maar niets blijkt te werken
hij blijft gewoon op 60 of op 59.8
iets blokkeerd mij om een hoger fps te krijgen.

iemand een antwoord?

alvast bedankt,
kaisz

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 17:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Volgens mij is er ook een optie in je nvidia control panel die Vsyns toch nog stiekem aanzet. Daarnaast:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart
• 60fps is niet super laag. Het is prima en je hoeft helemaal niet meer fps te hebben. Zit allemaal tussen je oren.....
Dus.... :) Suc6 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 11-01-2008 10:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was het niet windows zelf die toendertijd V-sync geforceerd aan liet staan?

(andere kant maakt het ook niet uit, gezien je monitor dan toch niet meer dan 60fps laat zien).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit lijkt sterk op een VSync probleem. Probeer het eens op uitgeschakeld te forceren middels de drivers.
SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:10:
(andere kant maakt het ook niet uit, gezien je monitor dan toch niet meer dan 60fps laat zien).
We weten niet wat voor monitor hij heeft omdat zijn specs onvolledig zijn, dus daar kunnen we niet zeker over zijn. Maar de kans dat je gelijk hebt en hij een TFT heeft waar 60Hz naar toe gaat is best groot ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 16:35
Nou heb ik al heel lang niet meer counterstrike gespeeld, maar ik kan me herinneren dat je vroeger met een enorm hoge framerate een stuk lagere latency kreeg op de gameservers. Als dat nog steeds zo werkt is het dus wel degelijk nuttig. Over hoe nuttig het zou zijn laat ik me maar niet uit :)

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Kijk een op het conterstrike forum op steampowered.com. Daar staan allerlei tweaks om je fps op te schroeven.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Maar, laten we even redeneren. Meer dan 60fps heb je echt niet nodig hoor. Daarbij is het storender om ineens van 150fps terug te zakken naar 40fps bij bijvoorbeeld een drukke scene met wat smoke grenades...

Imho heb je meer aan een constante fps van 60, dan een wisselende tussen de 150 en de 40 (het is maar een voorbeeld).

Daarbij, als je op een TFT speelt, dan wil je V-sync altijd aan hebben staan. Dat voorkomt dat je textures half getekend worden bij een te hoge fps en zorgt er dus voor dat het beeld straks is als je bewegende beelden hebt bij een >60fps....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Als je Vsync aan hebt staan zal je video kaart de de buffersnelheid aanpassen aan je monitor.
Je zult daarom een LCD panel hebben wat op 60hz draait. In dat geval met vsync aan zal fraps dus maximaal maar 60frames per seconde tellen.
Ook zonder vsync aan kan het zijn dat je snelheid gelimiteerd wordt door de "refreshrate" van je monitor.
(lcd heeft in principe geen echte refresh maar je pixels worden wel van links boven naar rechts onder 60x per seconden ververst.

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 11:08
Op hoeveel staat je fps_max? Kan me herinneren dat dit standaard op 60 staat?
Om het te zien typ je fps_max in, in de console. Om het te veranderen typ je fps_max 110.

[ Voor 54% gewijzigd door peterz20 op 11-01-2008 13:41 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

peterz20 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:40:
Op hoeveel staat je fps_max? Kan me herinneren dat dit standaard op 60 staat?
Om het te zien typ je fps_max in, in de console. Om het te veranderen typ je fps_max 110.
Check ;)
ik heb het volgende geprobeerd:
vertical syn: OFF gezet
fps_max 101
:>

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

De reden waardoor dit komt, is omdat de FPS die je videokaart genereert, hoger ligt dan de refresh rate van je scherm. Het geheugen van een videokaart heeft een aantal frame buffers, waar dus de frames tijdelijk worden opgeslagen. Meestal zijn dit 2 buffers, een voorste en achterste buffer (double buffering):

Ik zou Vsync gewoon aan laten staan. Het voorkomt namelijk "tearing" van het scherm.

De reden waardoor dit komt, is omdat de FPS die je videokaart genereert, hoger ligt dan de refresh rate van je scherm. Het geheugen van een videokaart heeft een aantal frame buffers, waar dus de frames tijdelijk worden opgeslagen. Meestal zijn dit 2 buffers, een voorste en achterste buffer (double buffering):
De voorste buffer bevat het huidige beeld en de achterste bevat reeds het volgende beeld. Deze worden dus omgeklapt op de snelheid van de FPS. Wanneer nu de FPS van de videokaart hoger is dan de refresh rate, is de RAMDAC of de TMDS Transmitter nog bezig met het uitlezen van de voorste buffer, als de achterste al wordt omgezet naar de voorste. Zo krijg je dus op je scherm een beeld van 2 verschillende frames. Een TFT heeft hier dus meer problemen mee dan een CRT, daar de maximum refresh rate van een TFT slechts 75Hz is. Een CRT kan veel hoger gaan.
Eén oplossing hiervoor is Vsync (Vertical synchronization) aan te zetten: wanneer dit wordt aangezet, zullen de FPS op dezelfde waarde als de refresh rate gebracht worden, waardoor tearing dus niet meer kan voorkomen.
Een andere oplossing is triple buffering. Dit kan bij de drivereigenschappen aangezet worden waardoor je nu twee achterste buffers gaat krijgen, en de kans dat de twee achterste buffers klaar zijn vooraleer de voorste is uitgelezen, verkleint.
Pagina: 1