[linux] asp/vb.net development in ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Goeiedag

Aangezien ik het liefst in asp.net (vb.net) ontwikkel ben ik op zoek naar een goede vervanger van visual studio hiervoor. Ik heb monodevelop eens geprobeerd, maar om via daar vb aan de gang te krijgen lijkt me ook ni al te eenvoudig te gaan...

Nu was ik dus aan het denken aan een 'eenvoudige' text-editor met syntax checking en waar ik dan via ftp kan werken op mijn asp server (een beetje zoals bv ook dreamweaver of visual studio kan, monodevelop niet?).

Ik dacht dus aan een vervanger voor gFTP met gPHPedit, dus een soort gASPedit :-).

features die ik zoek:
tabs
asp/vb.net en html syntax highlighting
via ftp kunnen werken.

alvast bedankt, als ik dit in orde heb kan ik eindelijk mijn windows buiten gooien, final bridge!

[ Voor 5% gewijzigd door FReNsJ op 11-01-2008 09:56 ]

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Waarom wil je zo nodig ASP programmeren op een Linux bak? Als je toch Windows achter je wilt laten, ga dan lekker PHP'en of Ruby'en of zo.

Maar als het dan toch echt moet: is er geen Eclipse plugin voor Mono/ASP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

elmer25 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:01:
Waarom wil je zo nodig ASP programmeren op een Linux bak? Als je toch Windows achter je wilt laten, ga dan lekker PHP'en of Ruby'en of zo.

Maar als het dan toch echt moet: is er geen Eclipse plugin voor Mono/ASP?
Omdat ASP.Net misschien een stuk fijner is om mee te werken dan PHP? Misschien heeft de TS al een complete library aan code in vb.net die hij wil gebruiken?
Dat hij Windows achter zich wil laten, zegt nog niet dat dat voor .Net geld :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Waarom wil ik zo graag...

Ik vind dat het me gewoon beter af gaat, heb er meer ervaring mee,... er is toch een vrijheid van keuze zeker? :) (en er zijn minstens twee sites waar ik aan werk die in asp.net zijn)

Ik vind het een beetje stom dat je in linux enkel aan php zou mogen werken, en voor asp zoiezo windows zou moeten installeren.

ik wist dat die posts van 'ga gewoon naar php' gingen komen, maar die hoef ik niet hoor :>

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmer25

elmer25

ooit was ik 25

ThunderNet schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:02:
[...]

Omdat ASP.Net misschien een stuk fijner is om mee te werken dan PHP?
Daar kan ik alleen maar achter staan, ik ben zelf ook .NET developer. Maar waarom vanuit Linux? Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
FReNsJ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:04:
Waarom wil ik zo graag...

Ik vind dat het me gewoon beter af gaat, heb er meer ervaring mee,... er is toch een vrijheid van keuze zeker? :)
Nou, eigenlijk dus niet. Je kiest ervoor om ASP.net te gebruiken en Microsoft kiest ervoor dat alleen mogelijk te maken als je Windows gebruikt.
Ik vind het een beetje stom dat je in linux enkel aan php zou mogen werken, en voor asp zoiezo windows zou moeten installeren.
Dat hou je toch op de server, je kunt niet echt Windows afzweren en toch ASP blijven gebruiken.

Bluefish is een aardige, simpele editor die alleen zo te zien geen syntax highlighting heeft, maar verder wel lijkt te kunnen wat jij wilt. Wellicht is er een plugin ofzo die de syntax highlighting voor VB toevoegt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Topicstarter
Vanuit linux is omdat ik dit enkel in mijn vrije tijd doe, en als ik thuis geen licentiekosten op (de meeste) software moet betalen is dat altijd mooi meegenomen, niet dan :) ?

Trouwens, je tip van een eclipse plugin ( deze waarschijnlijk?) lijkt me wel een goede, bedankt, maar andere tips zijn nog altijd welkom hoor.

edit:
ik wil ook helemaal niet kunnen compilen ofzo, juist developen, saven op de server en dan mijn pagina refreshen...

[ Voor 13% gewijzigd door FReNsJ op 11-01-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmer25

elmer25

ooit was ik 25

FReNsJ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:09:
Trouwens, je tip van een eclipse plugin ( deze waarschijnlijk?)
Eclipse lijkt me de aangewezen ontwikkelomgeving als je serieus op een Linux bak gaat ontwikkelen. En het Mono project is een 'port' van het .NET Framework naar Linux. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er daarom niet een goede plugin voor Eclipse zou zijn.

Met Mono kun je trouwens dus ook je ASP.NET sites gewoon op je Linux bak draaien, hoef je ook niet meer via ftp te klooien.

Succes!
Pagina: 1