schoonmaken (polarisatie)filter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
..

[ Voor 98% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:52 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 22:06
Of het goed is weet ik niet maar ik maak ze schoon met een brillendoekje van microvezel

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier zie ik een schoonmaak setje staan geschikt voor lens EN filter.

http://www.digitalstreet.nl/images/lenscare.jpg

Ik denk dat je een filter dus op de zelfde manier moet behandelen als een lens.

• Wijnands
Die setjes ken ik. Ik twijfel sterk aan die kwastjes met borstel en de wattestaafjes zijn erg hard.

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 11-12 13:16

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik adem er even lekker op en dan poetsen met t-shirt. Doe ik met alle filters/lenzen. Het kan best een tegen een stootje, mocht het stuk gaan dan weten we dat ook weer. Gaat al jaren prima op die manier. Voor mij is het gereedschap bij een hobby, dus heel zachtzinnig ga ik er niet mee om.

This footer is intentionally left blank

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12 14:55
brillendoekje en schoonmaakmiddel voor brillen die je bij de pearl kunt halen. Heb ik standaard in mijn fototas zitten. Het schoonmaakmiddel is gemaakt voor glas met coatings (polarisatie op brillenglazen) dus is prima geschikt voor lenzen en filters.

Flesje kost 1,75 ofsow.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Wijnands
En er zit een handig pompverstuivertje op. Spul is dacht alcohol en gedesitleerd water.

Verwijderd

Iemand die gewoon afwasmiddel en de kraan gebruikt? Daarna droogmaken met een leuk dingesgeval doekje.... Voor polarisatie inderdaad iets minder geschikt, doordat je daar twee lagen glas hebt en als er wat dan ook tussen je lagen glas hebt... bugger zeg maar.
UV filters is dit voor mij echter de standaard behandeling.

• Wijnands
Enkelvoudige filters doe ik dat ook, zeker als ze echt vet zijn.

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-11 20:37
Ik heb vorige week mijn B+W UV MRC onder de kraan gehouden en met een schone theedoek afgeveegd, maar daar werd ik toch echt vreselijk ongelukkig van: flinke strepen/vegen erop :( Na nog meer water en handmatig laten drogen had ik vlekken :( Onder de kraan en met m'n vingers vegen leverde uiteindelijk een acceptabel resultaat op, maar ik doe dat niet meer...

Verwijderd

Heb ik iets over een theedoek gezegd? Nu doe ik het ook wel eens met de theedoek. Strepen krijg ik daar niet van, maar er blijven wel altijd pluisjes achter en die wil ik er dan weer afhebben.... Begint het gelazer weer overnieuw, dus afhankelijk van de natheid van het filter even droogmaken met de glazentheedoek, daarna "af" afdrogen met een normaal lensdoekje.

(n.b. als je dus een echte glazen theedoek pakt, die hoort niet (in ieder geval minder) te pluizen dan de meeste normale theedoeken doen. Niet de handdoek pakken, want die pluist als een idioot.)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 17:21 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja als je een 77mm pola filter van B+W hebt snap ik dat je voorzichtig doet, maar meestal is eht ook ff snel hijgen en een shirt.
Om de zoveel tijd ff emt alcohol idd, ooit zo'n giotto's setje besteld, bevalt super :)

Gabriël AM5

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Schoonmaken met speciale LCD scherm reinigingsset? Deze is niet bijtend en dampt snel op. Vingerafdrukken zijn in een wip weg.
Soms nablazen met airduster om stof weg te halen.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

C2H6O bij de apotheek (96% vol)

Kost ± € 2,- voor een potje van 100 ml, maar daar kan je heel lang mee doen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GoT schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:33:
C2H6O bij de apotheek (96% vol)
Ethanol bedoel je? :P (Hoewel dat geloof ik meestal geschreven wordt als C2H5OH)

Anyway, je kunt bij de Mediamarkt doekjes van Hama kopen. Ze zitten in een klein grijs kokertje met een dop en ze maken lenzen e.d. schoon als niks anders.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2008 21:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

CyBeR schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:37:
Hoewel dat geloof ik meestal geschreven wordt als C2H5OH)
offtopic:
Dat is voor de echte Die-Hard fanatics ;)

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Wat ik tegenwoordig gebruik en waar ik erg tevreden over ben zijn de PEC-Pads van Photographic Solutions. Had ik meebesteld met mn sensor swab + eclipse vloeistof (100 voor een tientje). Beetje van die eclipse vloeistof erop druppelen en alle filters, lenzen en mn lcd schermpje zijn in een veegje schoon :)
Pagina: 1