Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C++] array wil niet referencen met de lidfuncties

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• mapiho
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 22:38
Hallo mensen,

Kan iemand mij zeggen waarom de lidfuncties de array niet goed aanpast en gebruikt :/ ? De compiler geeft me de foutcodes: C2234 en C2440

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
void add_mark( int *p, int num ) {              
    p[ num ] = p[ num ] +1;
}

void reset( int *p, int max ) {             
    for ( i = 0; i < max; i++ ) {
        p[ i ] = 0;
    }
}

int main() {
    Frequentietabel table;                // naam klasse is Frequentietabel

char choice;
    const int MAX = 10;                     
    int a[MAX], value;

do {
        choice = getch();

if ( choice == 'W' || choice == 'w' )
            table.dice( value );
            table.add_mark( a, value );
            table.print( a, MAX );

offtopic:
Eerder had ik een post, maar die werd verwijderd door de moderator. Het was helemaal begrijpelijk waarom hij dat deed en daar heb ik dan ook niets op tegen. Wat ik dan wel jammer vind is een opmerking als: " verwachten we echt vele malen meer eigen inzet dan dat je nu toont in je topic." Dat aangezien ik er wel veel tijd heb ingestoken het minste stukje code voor elkaar te krijgen als beginner in het programmeren. Best hard.. maar 't zal vast aan mij liggen. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-01-2008 01:26 . Reden: Code tag gefixed / indenting gefixed ]

Verwijderd

Uitleg over de compiler errors zijn op google te vinden (C2234 en C2440). Kijk even naar de uitleg en voorbeelden, en controleer daarmee je code.

Als je er niet uitkomt, post dan alle relevante code die meespelen in deze error (en laat overbodige weg), en geef ook aan in welke regel(s) het foutgaat. Met de code die je nu post is het een beetje gissen wat waar fout zou kunnen gaan.

Met "code=c" wordt de code ook wat overzichtelijker getoond.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mpholtrop schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 01:09:
offtopic:
Wat ik dan wel jammer vind is een opmerking als: " verwachten we echt vele malen meer eigen inzet dan dat je nu toont in je topic." Dat aangezien ik er wel veel tijd heb ingestoken het minste stukje code voor elkaar te krijgen als beginner in het programmeren. Best hard.. maar 't zal vast aan mij liggen. ;)
Dat zal vast (dat je er vele malen meer tijd in hebt gestoken) maar dat kunnen wij niet ruiken. Laat dat dan zien in je topic en wees duidelijk in wat je al hebt geprobeerd enz. zoals ook beschreven staat in de voorgenoemde Programming Beleid Quickstart (en dan doel ik op elk van de 9 bolletjes).

Helaas gaat dit topic ook weer op slot; allereerst omdat we (wederom) de inzet niet terugzien in je topic en daarbij heb je klaarblijkelijk diezelfde quickstart niet gelezen (of je houdt je er niet aan) want nu is je topic nog steeds maar 1 regel en een lap code (en een offtopic 'klacht' :P ).

Verwacht je trouwens dat we C2234 en C2440 uit ons hoofd kennen? Post op z'n minst even de tekst die er bij hoort ;) ('name' : arrays of references are illegal en 'conversion' : cannot convert from 'type1' to 'type2' resp.)

Overigens; nog wat leesvoer dan maar: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! en uiteraard ben je ook van harte welkom in ons topic Feedback op moderatie binnen de Devschuur ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 11-01-2008 01:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.