hallo,
Ik ben sinds kort bezig met C# en ben nu bezig meer een soort agenda. Voor heb opslaan van de gebruikers en agenda punten heb ik een kleine Access database gemaakt. Ik kan er als data uithalen en in opslaan maar maak dan steeds opnieuw verbinding met de database op de manier zoals op deze website word aangegeven http://www.csharphelp.com/archives/archive70.html
Ik kan ook een kleine class maken
nu kan ik op de volgende manier dat uit de database ophalen:
Ik heb het idee dat dit beter kan ik weet alleen niet hoe, Ik kan wel alles via de klik, drag en drop methode doen in VS dit is snel gedaan en makkelijk maar daar leer ik ook niet echt veel van. Nu is mijn vraag kunnen jullie mij helpen met een betere opstap? Zodat het makkelijker word query's uit te voeren en te verwerken?
Alvast bedankt.
Ik ben sinds kort bezig met C# en ben nu bezig meer een soort agenda. Voor heb opslaan van de gebruikers en agenda punten heb ik een kleine Access database gemaakt. Ik kan er als data uithalen en in opslaan maar maak dan steeds opnieuw verbinding met de database op de manier zoals op deze website word aangegeven http://www.csharphelp.com/archives/archive70.html
Ik kan ook een kleine class maken
C#: cls_Database.cs
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| namespace DB_class { public class DBDtaRdr { public OleDbDataReader Rdr; public DBDtaRdr(string Slct) { OleDbCommand cmmnd = new OleDbCommand(); OleDbConnection cnnctn = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=..\\..\\..\\data\\agenda.mdb"); cmmnd.CommandText = Slct; cmmnd.Connection = cnnctn; cmmnd.Connection.Open(); Rdr = cmmnd.ExecuteReader(); } } } |
nu kan ik op de volgende manier dat uit de database ophalen:
C#:
1
2
3
4
5
| DBDtaRdr OPRdr = new DBDtaRdr ("SELECT naam, functie FROM users WHERE id=1"); if(OPRdr.Rdr.Read()){ label1.Text = OPRdr.Rdr[0].ToString(); } |
Ik heb het idee dat dit beter kan ik weet alleen niet hoe, Ik kan wel alles via de klik, drag en drop methode doen in VS dit is snel gedaan en makkelijk maar daar leer ik ook niet echt veel van. Nu is mijn vraag kunnen jullie mij helpen met een betere opstap? Zodat het makkelijker word query's uit te voeren en te verwerken?
Alvast bedankt.