Toon posts:

Asus aangeschaft....waar let ik op bij 1e keer aanzetten??

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb vanavond eindelijk een notebook aangeschaft, een asus f7f (7s054c).

maar vindt de gebruikershandleiding erg summier over het opstarten van je notebook. wel lees ik op diverse forum's dat er veel problemen kunnen ontstaan rondom deze opstartprocedure. (goede conclusie of worden alleen de slechtse ervaringen verteld??)

ik ben geen "kenner", dus hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik kan verwachten bij die 1e opstartprocedure, waar ik op moet letten, moet ik nu met het BIOS aan de slag??

moet je bestanden gaan verwijderen die door asus zijn geinstalleerd?? zoiets lees ik soms.

er zou vista premium op geinstalleerd zijn.

hoop dat ik met de info toch al snel aan de slag kan, want hulp (in de vorm van computerminded-vriend) is er ff niet :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In principe hoef je helemaal niets te doen, behalve hem aanzetten. Je zal toch echt de manual moeten nakijken, en download eventueel de volledige manual van de Asus site.
Wel lees ik op diverse forum's dat er veel problemen kunnen ontstaan rondom deze opstartprocedure.
Zoals? Dit is te vaag om commentaar op te kunnen geven. Wat voor problemen heb je het over?

Gewoon het ding aanzetten, en snel een image maken met een programma als Symantec Ghost of Acronis Trueimage :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 15:24

yGiDoRp

Sawasdee

Toen ik een best wel lange tijd geleden een ASUS vers uit de doos aan zette moest je eerst kiezen uit een taal (Nederlands, Frans, Engels).

Vervolgens ging dat ding windows xp installeren.

Bij de eerste keer windows xp opstarten ging ie nog een shitload aan volautomatisch installatie scripts doorlopen. Hier was dat ding misschien wel een uur mee bezig (Pentium M 1.6 ofzo met een GB RAM)

Resultaat was een laptop vol met troep en daardoor erg traag.

Toen nog maar eens opgestart met een XP CD, hdd partitie verwijderd, en zelf een handmatige install gedaan.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:09
Ik zeg gelijk opnieuw Windows Vista installeren, de troep die er vaak bij zit is best veel. Ruim gelijk goed op en je kan je systeem daarna goed op je eigen behoeftes afstellen. Maar als je er geen verstand van heb kan je het beter gewoon laten staan. :) Sommige programma's zijn namelijk makkelijk of zelfs noodzaak voor de goede werking van de laptop. Alleen doen dus als je weet wat je doet. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Checken op dode pixels enzo?

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 00:51

TweakBoy

---

met asus kun je zelfs na eenmalig een taal instellen nog terugzetten naar originele installatie image wat van fabriek komt.

---

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:48:
maar vindt de gebruikershandleiding erg summier over het opstarten van je notebook.
Ehm accu erin en op stroom zetten en op het aan-knopje drukken?
wel lees ik op diverse forum's dat er veel problemen kunnen ontstaan rondom deze opstartprocedure. (goede conclusie of worden alleen de slechtse ervaringen verteld??)
Waarom zou iemand het gaan vertellen als het wel goed werkt, dat is standaard en dus niet de moeite waard, je vind dus alleen de slechte ervaringen...
ik ben geen "kenner", dus hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik kan verwachten bij die 1e opstartprocedure, waar ik op moet letten, moet ik nu met het BIOS aan de slag??
Nee, eigenlijk niets. Alleen aanzetten en de aanwijzingen op het scherm volgen.
moet je bestanden gaan verwijderen die door asus zijn geinstalleerd?? zoiets lees ik soms.
Hoeft niet perse, maar omdat asus ( en andere systeembouwers ) er nog wel eens een handje van hebben om bij default allerlei troep te gaan installeren die over het algemeen de boel alleen maar vertragen en precies niet zijn wat ik wil, doe ik altijd een schone installatie vanaf een originele windows cd. Maar het is niet verplicht, de laptop is best te gebruiken met de standaard software.

Verwijderd

Topicstarter
BEDANKT VOOR ALLE SNELLE REACTIES!! SUPER!!

zal ze 'meenemen', en daarom mijn conclusie;

niet zelf gaan klooien (helaas), maar snel iemand met verstand van zaken op de koffie vragen!

n.a.v enkele reacties;
- problemen die o.a. werden genoemd; zwart scherm, zwarte cursor ged. 5 min., te veel processen tegelijk lopen (70>) (zoekterm; laptop/notebook eerste aanzetten/opstarten voorinstallatie)
- stroom erop en knopje aanzetten; daar hoopte ik op..
- checken op dode pixels...euh...
- vista opnieuw installeren; m.b.v. originele vista-pakket uit de winkel ('omdat t nog zo nieuw is'), of is het programma al met goede kwaliteit ergens te downloaden?

nogmaals dank voor de reacties

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Zo bijzonder is een laptop nou ook weer niet. Help jezelf aub van je computerangst af. Computeren is doen, anders leer je er nooit mee om gaan...

Gewoon je standaard install van alle troep cleanen: Norton er af en de rest via software doen. Dan gewoon via "msconfig" de laatste dingen weghalen. Er is niet veel mis met een standaard Asus install. Als je wel een fresh install doet dan kun je het beste een Image pakken en je key gebruiken, Je meot helemala geen neiwue aanschaffen in de winkel, dat is zonde. Dat Vista nieuw is en illegale downloads slecht zijn is nonsense, alle images zijn goed omdat het direct kopien zijn. Alleen niet de Asus DVD gebruiken, die zet een image terug en zal daarom weer alle troep er op zetten.

* GENETX heeft geen enkele problemen gehad met Vista x64 DVD's: Beta1, Beta2, RC, RTM, Retail.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dit is nogal basic en hoort echt niet op GoT thuis :o. Zoals GENETX aangeeft hoef je echt niet bang te zijn voor computerhardware. Je koopt het apparaat en mag er van uit gaan dat het apparaat gewoon naar behoren werkt. M.a.w.: Je zet het aan en doet precies wat er op het scherm staat en alles zal goed verlopen :).

Wat betreft de software. De default XP Home installatie op mijn ASUS F3JC liep gewoon prima. Natuurlijk zitten er wel wat applicaties op die voor geïnstalleerd zijn maar veel daarvan zijn ook gewoon nuttig.
Besides: Je gaat echt geen performance verschil merken met een programma meer of minder :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.