Sitecom wl-161 halve bandbreedte via usenet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj3u
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 18:20
Sinds kort heb ik een Sitecom WL-161 router. Deze gebruik ik in combinatie met een Speedtouch 510 modem/router voor adsl.
Alles werkt goed, behalve als ik via usenet iets download. Met mn pc direct in het modem kan ik maximale downloadsnelheid halen ( =8Mbit) omdat ik meerdere threads kan openen in alt.binz of newsleecher.
Als ik die router ertussen zet kan ie maar 1 verbinding tegelijk maken met de usenet server!!?!? Meerdere theads openen kan wel maar slechts 1 werkt. Ik heb de poort ( =119) al opengezet en vanalles geprobeerd, maar het probleem blijft. Voor de rest werkt alles goed, ook de wireless functie.
herkent iemand dit en/of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke provider zit je? Staat je Speedtouch in routerstand? Als je Speedtouch ook routert, dan kan je wel poorten openzetten, maar dan blokkeert de volgende router dat gewoon. Probeer het eens met de Sitecom in accesspoint stand. Dat kan bij de meeste routers via de volgende aanpak:
1) ga naar de setup van de router en geef deze een IP-adres in de reeks van de Speedtouch 510 (10.0.0.*, mag niet 10.0.0.138 zijn, en best is deze buiten de DHCP reeks te houden. Bijvoorbeeld 10.0.0.200)
2) schakel de DHCP server van de Sitecom uit
3) save deze settings
4) steek de kabel die vanuit de Speedtouch naar de Sitecom gaat in 1 van de 4 LAN poorten (dus niet in de WAN-poort!)
Als het goed is gaat je Sitecom dan als een draadloze switch werken, en zou je een IP-adres uit de reeks van de Speedtouch moeten krijgen. Even opnieuw opstarten helpt meestal wel.

Mocht dit niet werken, dan zul je veel meer specifieke informatie moeten gaan geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 11-01-2008 00:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj3u
Mn provider is Speedlinq dat is tegenwoordig Tiscali en ik ga over het tiscali/babyXL netwerk. De speedtouch staat op bridgded ethernet stand, dus in principe 'bestaat' ie niet eens op mijn netwerk maar regelt de sitecom router al het verkeer. Opzich werkt het ding prima want ik heb geen problemen met torrents en andere p2p, geen problemen met MSN of FTP en ook geen LAN-problemen. NAT is ingesteld zoals het hoort.
Het enige probleem is dat ik maar 1 connectie met Usenet kan maken, zodat ik de maximale snelheid per connectie wel haal ( = 475kb/s eweka) maar niet mijn eigen maximale bandbreedte kan halen omdat ik maar 1 connectie tegelijkertijd kan maken.
Ik ga zo proberen of het bovenstaande wat uithaalt. Kom er ook net achter dat ik niet kan inloggen op het modem van speedtouch op 10.0.0138, krijg geen inlogscherm maar de melding 'De verbinding werd geherinitialiseerd'. (snap ik ook niks van want daar kon ik gisteren nog in...)
wordt fabrieksinstellingen denk ik... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mathieupeters schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:47:
Mn provider is Speedlinq dat is tegenwoordig Tiscali en ik ga over het tiscali/babyXL netwerk. De speedtouch staat op bridgded ethernet stand, dus in principe 'bestaat' ie niet eens op mijn netwerk maar regelt de sitecom router al het verkeer. Opzich werkt het ding prima want ik heb geen problemen met torrents en andere p2p, geen problemen met MSN of FTP en ook geen LAN-problemen. NAT is ingesteld zoals het hoort.
Het enige probleem is dat ik maar 1 connectie met Usenet kan maken, zodat ik de maximale snelheid per connectie wel haal ( = 475kb/s eweka) maar niet mijn eigen maximale bandbreedte kan halen omdat ik maar 1 connectie tegelijkertijd kan maken.
Ik ga zo proberen of het bovenstaande wat uithaalt. Kom er ook net achter dat ik niet kan inloggen op het modem van speedtouch op 10.0.0138, krijg geen inlogscherm maar de melding 'De verbinding werd geherinitialiseerd'. (snap ik ook niks van want daar kon ik gisteren nog in...)
wordt fabrieksinstellingen denk ik... :(
Dat suggereert toch sterk dat het een firewall is, of dat de poort niet openstaat. Als het modem in bridged ethernet stand staat, dan kun je inderdaad niet inloggen op 10.0.0.138, en heeft de downgrade-truc niet zoveel zin, behalve als je maar 1 computer wilt aansluiten op je internetverbinding.

Ik zou de Speedtouch niet resetten naar fabriekscondities. Het probleem zit hem blijkbaar in de Sitecom, dus concentreer je daarop :) .

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-01-2008 13:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj3u
Ok thnx, ik ga door met klooien totdat het werkt en anders ga ik een andere halen.