Samsung Syncmaster 226BW geeft 'ronde vegen'

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:42
Afgelopen week heb ik mijn Samsung Syncmaster 226BW opgehaald. Ik vind het persoonlijk een erg goede monitor. Ik heb alleen een (mogelijk) probleem. Als ik niet recht van voren kijk, maar van boven, links of rechts (of combinatie), dan verschijnen er ronde vegen over mijn scherm. Vooral bij een witte achtergrond is dit te zien (bij een plaatje zie ik het niet overigens).

Ik heb veel rondgezocht naar dit fenomeen, maar ik kon niks vinden. Ten eerste al omdat ik niet weet hoe dit heet. Ik heb meerdere artikelen/posts gelezen over blacklight bleeding, echter denk ik niet dat dit het probleem is.

Scherminstellingen aanpassen geeft geen positief resultaat. Magnetische voorwerpen heb ik voor de zekerheid weggehaald, ondanks dat het bij tft niet uit zou moeten maken. Ook dat mocht niet baten.

Nu vroeg ik me een aantal dingen af waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
- Is dit een bekend verschijnsel?
- Is dit normaal of moet ik teruggaan naar de winkel?
- Of is er een manier om het te verhelpen?
- Weet iemand hoe dit heet zodat ik er op internet naar kan zoeken?

Van voren zie ik het niet, dus eigenlijk is het geen groot probleem want ik zit altijd achter m'n pc. Maar mocht een defect zijn, dan zou ik uiteraard een werkend exemplaar voor m'n geld willen krijgen. Voor de duidelijkheid heb ik 2 plaatjes toegevoegd. De bruine waas op het eerste plaatje zie ik zelf niet, dus dat is geen probleem. Het gaat om de ronde bogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtetteroo.nl/fora/tweakers/samsung_syncmaster_226bw_1_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rtetteroo.nl/fora/tweakers/samsung_syncmaster_226bw_2_thumb.jpg

Alvast erg bedankt voor de hulp.

F1Pool.net | Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er niet goed uit in ieder geval, ik zou er gewoon mee teruggaan. Ik heb al een paar Samsung monitoren gezien, maar geen van die dingen had deze vertekening. Op de fotos lijkt het net alsof de achterkant niet helemaal strak is, maar er wat oneffenheden inzitten (soort laken dat niet strak over je bed ligt).

Gewoon mee teruggaan, dit kan nooit de bedoeling zijn.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 23:51
Hoe heb jij die witte achtergrond erop gekregen?

Volgens mij heb ik ook wel eens van die rondingen in beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Bull op 11-01-2008 00:15 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 17:16
Bij de mijne is het, gelukkig, niet aanwezig. Lijkt mijn inieder geval niet goed. Maar zoals je zegt is hij nieuw dus mee terug gaan en nieuwe eisen!

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Bull schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:15:
Hoe heb jij die witte achtergrond erop gekregen?

Volgens mij heb ik ook wel eens van die rondingen in beeld.
volgens mij gewoon een wit vlak maken in paint, en dan openen? deed ik ook om dode pixels van mijn 226CW te checken, alleen was dat groen, blauw, rood en wit

hoe dan ook, dit ziet er niet goed uit, ik zou het terugbrengen met een van de foto's.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56

Nobby

Nuts!

Ik heb 2 226bw's. Ik heb geen last van die rondingen voor zover ik kan zien. Ook met beide monitoren helemaal wit in het donker bekeken vanuit diverse hoeken.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:40
Ook ik heb een 226BW en heb hier gelukkig geen last van. Dit lijkt mij een geval wat onder de garantie zou moeten vallen en ik zou hier dan ook zeker mee terug gaan naar de winkel.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 16:28

Deathchant

Don't intend. Do!

onmiddellijk mee terug gaan. geen enkel scherm mag dit vertonen!

Als je em in een webwinkel hebt gekocht, foto's uitprinten en meesturen met het RMA formulier.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:42
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga hem nu zeker retourneren.

Bull > Zoals YoghurtO_o zegt Idd via paint, dan tekenvlak zo groot maken als je scherm, en dan CTRL+F (fullscreen). Echter zie ik het op het tweakers forum zelf ook (is licht genoeg).

F1Pool.net | Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023)

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 23:51
RandomT schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:18:
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga hem nu zeker retourneren.

Bull > Zoals YoghurtO_o zegt Idd via paint, dan tekenvlak zo groot maken als je scherm, en dan CTRL+F (fullscreen). Echter zie ik het op het tweakers forum zelf ook (is licht genoeg).
Gelukkig, heb er toch geen last van *O*

Wel lullig voor jou natuurlijk -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 11-01-2008 14:54 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde verschijnsel bij mijn vandaag ontvangen Samsung LCD TV (de LE32S81B). Het lijkt op het resultaat van een magnetische werking of iets dergelijks. Vooral op felle/lichte achtergronden waarneembaar. Maar kon er verder ook niet veel informatie over vinden. Hij mag in ieder geval weer retour :'(

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

Een vriend van me heeft precies dat gehad toen ze een LG LCD tv kwamen leveren, het bleek dat de vloeistof in het panel bevroren was geweest. :+

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Wat is toch aan de hand met deze monitoren?
ik heb samsung 226bw na twee weken hebben gehad,ook terug naar samsung gestuurd.

Je moet gewoon samsung bellen,dan komen ze monitor ophalen om te repareren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 00:12 ]

Pagina: 1