Afgelopen week heb ik mijn Samsung Syncmaster 226BW opgehaald. Ik vind het persoonlijk een erg goede monitor. Ik heb alleen een (mogelijk) probleem. Als ik niet recht van voren kijk, maar van boven, links of rechts (of combinatie), dan verschijnen er ronde vegen over mijn scherm. Vooral bij een witte achtergrond is dit te zien (bij een plaatje zie ik het niet overigens).
Ik heb veel rondgezocht naar dit fenomeen, maar ik kon niks vinden. Ten eerste al omdat ik niet weet hoe dit heet. Ik heb meerdere artikelen/posts gelezen over blacklight bleeding, echter denk ik niet dat dit het probleem is.
Scherminstellingen aanpassen geeft geen positief resultaat. Magnetische voorwerpen heb ik voor de zekerheid weggehaald, ondanks dat het bij tft niet uit zou moeten maken. Ook dat mocht niet baten.
Nu vroeg ik me een aantal dingen af waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
- Is dit een bekend verschijnsel?
- Is dit normaal of moet ik teruggaan naar de winkel?
- Of is er een manier om het te verhelpen?
- Weet iemand hoe dit heet zodat ik er op internet naar kan zoeken?
Van voren zie ik het niet, dus eigenlijk is het geen groot probleem want ik zit altijd achter m'n pc. Maar mocht een defect zijn, dan zou ik uiteraard een werkend exemplaar voor m'n geld willen krijgen. Voor de duidelijkheid heb ik 2 plaatjes toegevoegd. De bruine waas op het eerste plaatje zie ik zelf niet, dus dat is geen probleem. Het gaat om de ronde bogen.

Alvast erg bedankt voor de hulp.
Ik heb veel rondgezocht naar dit fenomeen, maar ik kon niks vinden. Ten eerste al omdat ik niet weet hoe dit heet. Ik heb meerdere artikelen/posts gelezen over blacklight bleeding, echter denk ik niet dat dit het probleem is.
Scherminstellingen aanpassen geeft geen positief resultaat. Magnetische voorwerpen heb ik voor de zekerheid weggehaald, ondanks dat het bij tft niet uit zou moeten maken. Ook dat mocht niet baten.
Nu vroeg ik me een aantal dingen af waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
- Is dit een bekend verschijnsel?
- Is dit normaal of moet ik teruggaan naar de winkel?
- Of is er een manier om het te verhelpen?
- Weet iemand hoe dit heet zodat ik er op internet naar kan zoeken?
Van voren zie ik het niet, dus eigenlijk is het geen groot probleem want ik zit altijd achter m'n pc. Maar mocht een defect zijn, dan zou ik uiteraard een werkend exemplaar voor m'n geld willen krijgen. Voor de duidelijkheid heb ik 2 plaatjes toegevoegd. De bruine waas op het eerste plaatje zie ik zelf niet, dus dat is geen probleem. Het gaat om de ronde bogen.
Alvast erg bedankt voor de hulp.
F1Pool.net | Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023)