Toon posts:

Desktop en notebook draadloos op bestaand bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag, waar ik niet helemaal uit kom, al zoek ik wat op internet.

Heb een Dell Dimension 9200 met zo'n kaartje voor draadloos netwerk (G)van Belkin en er komt een Dell Inspiron 1720 met eveneens een draadloos kaartje (N) van Dell en deze wil ik draadloos aansluiten op een bestaand bedraad netwerk (Loopt via een router van KPN zelf).

Ik kom er niet uit wat ik nou moet gebruiken hiervoor. Is dat nou een router? Een accespoint?
En welk apparaat kan ik nou het beste nemen? Een Apple Extreem? Een D-Link? Een Belkin?

Hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen, wat ook nog duidelijk is voor een leek als ik :-)
Alvast bedankt!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Gewoon een AP (access-point) kopen hoewel daar vaak ook al een router functie inzit. Deze gebruik je echter niet. Het merk maakt niet heel veel uit. Je stopt een kabel van je huidge router in een LAN poort van je AP. Zet de DHCP server van je AP uit en klaar.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Welke router van KPN heb je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de router die je standaard bij internet + bellen krijgt van KPN.

Verwijderd

Topicstarter
Thuis meteen even gekeken en er staat KPN Experia Box op.

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/206/expbox.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:02:
Thuis meteen even gekeken en er staat KPN Experia Box op.

[afbeelding]
Daarmee kan je al draadloos internetten, dus is het aanschaffen van andere hardware in principe niet nodig (ligt ook aan afstand, kwaliteit, de bouw van je huis, etc).

Ik weet alleen niet of je hem er zelf voor moet configureren of dat je KPN moet bellen om dit te laten activeren

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
Op de experiabox zitten 2 antennetjes oftewel dit is draadloos internet. Log hier je laptop en desktop op in en je hangt aan je bekabelde netwerk.

Om dit in te stellen moet je in je browser even 192.168.2.1 intypen en dan verder even je boekje erbij pakken.

( p.s. misschien kan je beter eerst eens in het boekje lezen wat bij je router zit en een beetje nadenken. Als je antennes ziet lijkt het me toch wel duidelijk? of denk ik nou te makkelijk?)

[ Voor 55% gewijzigd door jvanderkroon op 11-01-2008 18:13 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat ding kan je zelf configgen voor wireless.
Waarom dacht je dat die antennes erop zaten omdat die dan zo leuk op Shrek lijkt ofzo ? :p

Verwijderd

Topicstarter
Een draadloze verbinding met dit apparaat schijnt compleet waardeloos te zijn (Verbinding valt continu weg of er is helemaal geen verbinding) in het huis waar ik het wil gebruiken. Vandaar dat ze het bedraad hebben gemaakt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

...schijnt...
Heb je het zelf al geprobeerd? Maak gewoon eens een draadloos netwerkje aan met behulp van je laptop, en kijk dan zelf eens hoe goed de ontvangst is. Als dat echt niet goed is, kun je verder kijken naar andere oplossingen.

(Zie ook de post van msxbox)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:12:
Een draadloze verbinding met dit apparaat schijnt compleet waardeloos te zijn (Verbinding valt continu weg of er is helemaal geen verbinding) in het huis waar ik het wil gebruiken. Vandaar dat ze het bedraad hebben gemaakt.
Dat zou kunnen, dan moet je gewoon een accesspoint kopen :)

Verbinding valt weg: firmware upgrade of gewoon instellen op een goed kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Heb het idd zelf (nog) niet geprobeerd, tis ook niet mijn spul...
Had in eerste instantie niet gezien dat het antenne sprieten had, ding hangt ergens achter weggestopt. Maar had idd bij het vinden van het plaatje wel beter kunnen opletten, maar ben dan verder ook een leek op computer gebied...

Thanks voor de tips en zodra de laptop binnen is ga ik het uit proberen.
Mocht dit nou echt niet werken, welk accespoint raden jullie aan voor zo'n N-kaart?
Pagina: 1