Mijn specs
Gigabyte P35c D3SR
club-3d 8800GT 512mb
Intel 6750 2.66mhz
2x2gb GEIL in dual channel
Antec EARTHPOWER 500 watt
74gb Raptor (met Vista64x home premium installed volledig geupdate)
Antec Earthwatts 500 watt
+3,3V 20 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 20 A
+12V1 17 A
+12V2 17 A
-12V 0,8 A
Mijn probleem
Dit is een nieuwe pc net in elkaar gezet.
Alles lijkt te werken. mobo geeft bij opstarten gewoon de
vid.kaart weer. in vista word ie herkent. maar zodra ik een 3d toepassing gebruik
(een spel. of bij dat windows Aero) of de hardware test waar je een cijfer voor je hardware krijgt. valt me beeld uit doordat me monitor geen signaal krijgt en me geluid stotterd dan monotoom
bijvoorbeeld
bij intro filmpje van COD4 ook geen problemen. pas nadat ik het spel zelf wil beginnen (Single Player)
new campagne dan woppa geen signaal. en geluid stotterd weer monotoom.
mijn conclusie is dat zodra de videokaart iets moet doen. hij het niet kan. doordat of hij te weinig stroom krijgt. of hij gewoon kapot is
op de doos van mn videokaart staat dat hij een 12 volt 26 ampere lijn nodig heeft. en mijn voeding geeft 12 volt 17 ampere. maar heb al bij een heleboel verschillende voedingen gekeken. zelfs die 1200 watt voedingen komen niet aan 26 ampere
heb ook zon stekkertje bij mn videokaart gekregen om 2 normale stroomkabeltjes naar pci-e aansluiting te maken. zelfde problemen. een vriend van me heeft een 8800gt draaien op een crappy voeding van lidl en geen problemen?
wat ik zelf al heb geprobeerd
ik heb al rondgesnuffeld op GOT en google maar kan geen zelfde probleem vinden.
heb verschillende keren vista geinstalleerd. met 1 x drivers die ik op cd heb meegekregen installeren
en 1 x met nieuwste drivers gedownloade (nvidia + gigabyte drivers)
steeds bij elke installatie zelfde probleem
net alles afgesloten van stroom op video kaart mobo en processor na en kom gewoon in windows en krijg weer crash zodra ik die vista hardwaretest doe voor cijfers
iemand een idee? ik ben ten einde raad
p.s.
ik ga morgen nog eventjes bij een vriend de videokaart testen. bij een systeem waar een ultra in zit. om uit te sluiten dat het de videokaart is. of wie weet is het juist de videokaart
ik ben al vanaf zaterdag elke dag hele dgn bezig ik word nu een beetje hopeloos
mvg. Sander (als ik iets fout doe met posten ik doe me best ik ben een newbie hier dus niet gelijk een slotje maar zeg liever wat ik dan fout doe admin)
Gigabyte P35c D3SR
club-3d 8800GT 512mb
Intel 6750 2.66mhz
2x2gb GEIL in dual channel
Antec EARTHPOWER 500 watt
74gb Raptor (met Vista64x home premium installed volledig geupdate)
Antec Earthwatts 500 watt
+3,3V 20 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 20 A
+12V1 17 A
+12V2 17 A
-12V 0,8 A
Mijn probleem
Dit is een nieuwe pc net in elkaar gezet.
Alles lijkt te werken. mobo geeft bij opstarten gewoon de
vid.kaart weer. in vista word ie herkent. maar zodra ik een 3d toepassing gebruik
(een spel. of bij dat windows Aero) of de hardware test waar je een cijfer voor je hardware krijgt. valt me beeld uit doordat me monitor geen signaal krijgt en me geluid stotterd dan monotoom
bijvoorbeeld
bij intro filmpje van COD4 ook geen problemen. pas nadat ik het spel zelf wil beginnen (Single Player)
new campagne dan woppa geen signaal. en geluid stotterd weer monotoom.
mijn conclusie is dat zodra de videokaart iets moet doen. hij het niet kan. doordat of hij te weinig stroom krijgt. of hij gewoon kapot is
op de doos van mn videokaart staat dat hij een 12 volt 26 ampere lijn nodig heeft. en mijn voeding geeft 12 volt 17 ampere. maar heb al bij een heleboel verschillende voedingen gekeken. zelfs die 1200 watt voedingen komen niet aan 26 ampere
heb ook zon stekkertje bij mn videokaart gekregen om 2 normale stroomkabeltjes naar pci-e aansluiting te maken. zelfde problemen. een vriend van me heeft een 8800gt draaien op een crappy voeding van lidl en geen problemen?
wat ik zelf al heb geprobeerd
ik heb al rondgesnuffeld op GOT en google maar kan geen zelfde probleem vinden.
heb verschillende keren vista geinstalleerd. met 1 x drivers die ik op cd heb meegekregen installeren
en 1 x met nieuwste drivers gedownloade (nvidia + gigabyte drivers)
steeds bij elke installatie zelfde probleem
net alles afgesloten van stroom op video kaart mobo en processor na en kom gewoon in windows en krijg weer crash zodra ik die vista hardwaretest doe voor cijfers
iemand een idee? ik ben ten einde raad
p.s.
ik ga morgen nog eventjes bij een vriend de videokaart testen. bij een systeem waar een ultra in zit. om uit te sluiten dat het de videokaart is. of wie weet is het juist de videokaart
ik ben al vanaf zaterdag elke dag hele dgn bezig ik word nu een beetje hopeloos
mvg. Sander (als ik iets fout doe met posten ik doe me best ik ben een newbie hier dus niet gelijk een slotje maar zeg liever wat ik dan fout doe admin)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 23:09 ]