WL500g houdt het maar een dag vol

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:31
Ik gebruik al een tijdje de Oleg versie qua firmware, en tot een tijdje terug geen problemen gehad. Maar toen begon er wat te gebeuren ( :+ ) Soms, als ik een printopdracht geef (heb een printer op de router), drukt hij hem niet af, pas na een reset werkt de boel weer, kan dan weer gewoon afdrukken. Maar na ongeveer een dag vertikt hij het weer. Stekker eruit en erin, en na 10 seconden draait alles weer. Goed. Maar sinds een week doet hij doet ook met WLAN. Je ziet het wel in de lijst met netwerken, maar verbinden, ho maar. Reset, en ja hoor, alles werkt.

Bij dit alles blijft de LAN-kant van de router gewoon werken, heb altijd i-net via de LAN-kabel. Alleen de printer-kant en de WLAN-kant vallen telkens uit.

What's the problem?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Probeer hier eens: http://wl500g.info

Probleem ook met standaard firmware?

Verwijderd

maarud schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:42:
Ik gebruik al een tijdje de Oleg versie qua firmware, en tot een tijdje terug geen problemen gehad. Maar toen begon er wat te gebeuren ( :+ ) Soms, als ik een printopdracht geef (heb een printer op de router), drukt hij hem niet af, pas na een reset werkt de boel weer, kan dan weer gewoon afdrukken. Maar na ongeveer een dag vertikt hij het weer. Stekker eruit en erin, en na 10 seconden draait alles weer. Goed. Maar sinds een week doet hij doet ook met WLAN. Je ziet het wel in de lijst met netwerken, maar verbinden, ho maar. Reset, en ja hoor, alles werkt.

Bij dit alles blijft de LAN-kant van de router gewoon werken, heb altijd i-net via de LAN-kabel. Alleen de printer-kant en de WLAN-kant vallen telkens uit.

What's the problem?
Probleem zit hem in de firmware van de laatste versie, ook ik ervaarde deze problemen. Heb een reset gedaan naar factory default en terug geflahed naar voorgaande versies. Dit werkt perfect.

(al stap ik dit weekend over naar dd-wrt)

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik draai al zo lang als ik me kan herinneren de 1.9.2.7-6b Oleg versie... super stabiel, nooit problemen... noch met printen, noch met de vele port forwards, noch met SSH connecties.

• maarud
ik zag net dat er weer een update was, 1.9.2.8, die geinstaleerd en maar evolueren nu....
dd-wrt werkte ook perfect maar die heeft geen printer support, en die heb ik wel nodig :)

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27

JW1

cups / samba support kun je zelf installeren in DD-WRT m.b.v. packages.
Op de site van DD-WRT en via Google is vast wel een tutorial te vinden.
DD-WRT v2.3 SP2 draait oke op mn WL500gP met torrent, samba, webserver, telnet, enz.

• maarud
heb dat ook al geprobeerd maar er was iets bij de 500g waradoor dat niet wou, te weinig geheugen dacht ik

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02

Soggy

vroemmmm

Ik draai ook al jaren de WL-500g met de firmware van Oleg (de versie weet ik even niet uit mijn hoofd). Het enige moment dat ik problemen met mijn verbinding krijg is als er iemand in de buurt op hetzelfde kanaal zit. Heb je al gekeken of er een netwerk bij jou in de buurt op hetzelfde kanaal zit als jouw netwerk?

If it works, tweak it

• maarud
heb geen netwerken hier in de buurt. Zelfs als ik naats de router sta is dit zo, dus dat zou niet veel uit moeten maken denk ik dan

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Soggy schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:06:
Ik draai ook al jaren de WL-500g met de firmware van Oleg (de versie weet ik even niet uit mijn hoofd). Het enige moment dat ik problemen met mijn verbinding krijg is als er iemand in de buurt op hetzelfde kanaal zit. Heb je al gekeken of er een netwerk bij jou in de buurt op hetzelfde kanaal zit als jouw netwerk?
dat is ook enige probleem waar ik last van heb gehad... duurde ook fucking lang voordat ik dat doorhad! Maar eenmaal op kanaal 6 ging gaat hij als een tierelier

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02

Soggy

vroemmmm

maarud schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:42:
heb geen netwerken hier in de buurt. Zelfs als ik naats de router sta is dit zo, dus dat zou niet veel uit moeten maken denk ik dan
Denk je dat of heb je dat gecontroleerd?

If it works, tweak it

Pagina: 1