iTunes en iPhoto library delen tussen 2 gebruikers op 1 Mac*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Hallo....

Ik ben bezig met mijn iMac te configureren zodat ik samen met mijn vriendin hier op kan gaan werken.
Nu wil ik graag werken met split accounts zodat we allebei onze privacy hebben qua documenten en zodat ik mijn eigen dock kan samenstellen etc..

maar nu ben ik op zoek naar de mogelijkheid om allebei uit dezelfde iTunes en iPhoto library te werken. Dus dat we allebei muziek kunnen toevoegen en foto's.

maar ik kan nergens deze mogelijkheid vinden. Klopt dit? in de verschillende topics kom ik dit ook niet echt tegen.

iemand een idee?

thanks! _/-\o_

edirt: ik ben dus niet op zoek naar de share-functie, maar echt een dual-edit optie of zoiets dergelijks voor multiple users op 1 iMac

[ Voor 10% gewijzigd door JerNL op 10-01-2008 22:25 ]

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Daar hebben ze de /Users/Shared/ voor uitgevonden :) Als je iTunes en iPhoto aangeeft dat ze daar hun Library kunnen vinden (of de al bestaande Library daar naar toe verplaats), kun je met meerder accounts erbij. Het enige wat niet kan is tegelijk de Library benaderen, wat me gezien het hier om 1 iMac gaat, niet zo snel zal gebeuren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Oke dus dan heb je beide de mogelijkheid om dat te editten dat klinkt als wat ik zoek! ik ga het even testen thankss!

edit: Nope:( dit werkt ook niet. Bij iPhoto heb je geen mogelijkheid in de preferences om hem te verwijzen naar een library op een andere plek. Als je je library erin sleept maakt hij alsnog een kopieerslag naar het account zelf (dus dan heb je het dubbel)

bij iTunes als je wel de verwzijng aanpast dan laadt hij de library in. beetje klote dus allemaal

[ Voor 60% gewijzigd door JerNL op 10-01-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ja het verplaatsen lukt nu wel, maar hoe je beide van dezelfde library gebruik maakt is een beetje onduidelijk. Ik denk zelf dat het gewoon niet kan. Elke user heeft zijn eigen iTunes en iPhoto database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt nu /Users/Shared een folder met de naam iTunes, met daarin o.a. een folder iTunes Music, met daarin de muziek per artiest en een bestand iTunes Library? Als nu in beide accounts in de voorkeuren van iTunes aangeeft dat de iTunes Music folder te vinden is onder /Users/Shared/iTunes/iTunes Music.

Hetzelfde geld voor iPhoto, alhoewel er daar geen instelling voor is in de voorkeuren. De truc is dat als je de iPhoto Library verwijder, iPhoto met de vraag komt waar je 'm hebt gelaten. Op dat moment kun je aangeven dat hij onder /Users/Shared staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ja dat zag ik inderdaad (trucje met iPhoto), maar het rare is als ik iTunes incl. library en alles verplaats en in de preferences laat verwijzen naar die users/shared/itunes music/etc.. hij geen muziek in laat.

alsof hij de library niet in wil laden.

ga nog wel even kloten vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Een meer low-level oplossing is eigenlijk veel simpeler denk ik: Maak symbolic links aan en zet de permissies daarvan goed zodat de iTunes directory van de ene account wijst naar de iTunes directory op de andere account. Moet je even via de command line doen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Exirion schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:25:
Een meer low-level oplossing is eigenlijk veel simpeler denk ik: Maak symbolic links aan en zet de permissies daarvan goed zodat de iTunes directory van de ene account wijst naar de iTunes directory op de andere account. Moet je even via de command line doen :)
ja natuurlijk... doen we even 8)7 8)7

ik heb wel geprobeerd mijn folders te sharen waarin de library en music folder stond en dan de verwijzing te maken. dat ukt bij itunes wel, maar wat ik al zei hij laadt de nummers niet in ...

ik heb nu gewoon een gezamelijk account en ik gebruik op mijn account wel gebruik van de shared functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hoeft je folders niet te sharen. Er is al een folder /Users/Shared/ (Macintosh HD > Gebruikers > Gedeeld), die je voor dit soort dingen kunt gebruiken.

Pagina: 1