Microfoon werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Vanmiddag was ik met mijn vriendin aan het skypen en net nadat de verbinding tot stand werd gebracht werkte haar microfoon niet meer. Ik kon haar nog hoi horen zeggen en toen hoorde ik haar niet meer. Het vreemde is dat ze nergens aan zat en het dus plots gebeurde. Ze kan mij wel gewoon horen.

Ik heb haar verteld de geluidsrecorder te gebruiken om te testen of het aan Skype ligt of aan haar microfoon, maar het blijkt dus haar microfoon te zijn.

Ze heeft ook de microfoon van haar laptop geprobeerd, maar die werkte ook niet meer.

Mijn vraag is of het dus gaat om een probleem gerelateerd aan haar geluidskaart of...? Wat zou een oplossing kunnen zijn en hoe kan het mogelijk zijn dat haar microfoon, zonder haar computer aan te raken, er zo plots mee stopt?

Bvd :)

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als 1 microfoon spontaan niet meer werkt, zet ik in op een defect.
Als 2 microfoons spontaat niet meer werken, zet ik in op een defect bij erg veel toeval. Maar een softwarematig probleem lijkt me dan voor de hand liggend.

Microfoons (voor zover dat kan) even op een andere computer testen en software even nalopen dus.

Alles kan stuk.