Hallo, ik heb sinds ik Azureus gebruik een raar NAT-probleem. Ik heb op de router (E-Tech RTPR02) de poorten 6881 t/m 6889 geforward naar mijn lokale IP-adres. Als ik de Azureus NAT-test draai voor een poort tussen de 6881 en de 6889 die NIET als luisterpoort staat ingesteld, dan zegt Azureus soms OK en soms niet. Als ik de luisterpoort test zegt hij altijd: connectie fout. Ik heb vanalles gebrobeerd: hele andere poorten (weer connetie fout), (windows) firewall uitschakelen (geen effect), NOD32 uitgeschakeld (geen effect). Ik heb vroeger wel de NVidia firewall op mijn systeem gehad, maar daarna weer geuninstalled. Mijn downloadsnelheden zijn nu ongeveer 20% of minder dan dat ze vroeger waren. Hoe kan ik mijn poorten fatsoenlijk forwarden?
Schop (sorry, beetje laat)
[ Voor 67% gewijzigd door Tha Ra op 17-01-2008 22:38 ]
Waarom heb je windows firewall aan staan als je een router gebruikt?
De router heeft al een hardwarematige firewall.
de poort die je probeert te gebruiken word door sommige torrentsites geblacklist.
Neem een poort tussen de 50000 en 55000 bijv.
En zet deze in je router dan ook open via virtuele server.
Dat zal het moeten doen.
De router heeft al een hardwarematige firewall.
de poort die je probeert te gebruiken word door sommige torrentsites geblacklist.
Neem een poort tussen de 50000 en 55000 bijv.
En zet deze in je router dan ook open via virtuele server.
Dat zal het moeten doen.
Heb het geprobeerd: poort 52000 forwarden in virtual server en de softwarematige firewalls uitgeschakeld. Soms downloadt hij op 480 KB/sec maar dan valt hij weer terug op 200 of soms zelf maar 40
Weet je zeker dat dat niet gewoon aan de torrent ligt? probeer maar eens een bestand met 2000+ seeders te downloaden, en kijk of de snelheid daar wel fatsoenlijk is.Tha Ra schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:07:
Heb het geprobeerd: poort 52000 forwarden in virtual server en de softwarematige firewalls uitgeschakeld. Soms downloadt hij op 480 KB/sec maar dan valt hij weer terug op 200 of soms zelf maar 40
Bijvoorbeeld een torrent van Vuze
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
De torrnets van Vuze doen het wel heel snel. Maar het probleem is dat Azureus bij de NAT/Firewall-test foutmeldingen geeft.
Omdat je router alleen inkomend blokkeerd.rsure schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:46:
Waarom heb je windows firewall aan staan als je een router gebruikt?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Windows firewall ook.DukeBox schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:16:
[...]
Omdat je router alleen inkomend blokkeerd.
Pagina: 1