Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Edit: Je hebt het verkeerde moederbord gekozen om te overclocken. Koop DDR2 PC6400 geheugen en een Intel Core 2 Duo die een FSB heeft van 200 MHz en een hoge multiplier, zoals de E2200. Of een nieuw moederbord dat wel dual channel ondersteunt.
Edit 2: Ik hoop dat ik het bij het goede eind heb, want m'n kennis over geheugen is niet super. Ik vind het wel opmerkelijk dat nVidia twee maanden geleden deze chipset heeft geïntroduceerd zonder ondersteuning voor dual channel. Ze geven op hun website wel support voor FSB 1333, maar dat is voor de normale consument alleen haalbaar door de divider op 2:1 te zetten, wat resulteert in slechte performance. Dom, dom, dom. Hadden ze eindelijk de kans om de concurrentie aan te gaan met Ati's 690G/V chipset...
Edit 3: Ik gebruik al de hele tijd het woord breedbandte, terwijl dit bandbreedte moet zijn
[ Voor 55% gewijzigd door Joep op 11-01-2008 01:42 ]
Heeft dat verder nog nadelen, wanneer ik bijvoorbeeld gewoon de E6750 erop zet? en geheugen van 800mhz haal. Beetje overclocken moet dan toch wel lukken?
Kon je toch 400mhz FBS halen met 800hz geheugen.. of is dat nu alleen als je dual channel hebt?
Bord is perfect voor HTPC verder.. alleen jammer van de dual channel dan..
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Verwijderd
bedankt voor de tip iig..
Verwijderd
Zoek wat reviews op via Google van moederborden met die chipsets, lees de benchmarks en vorm dan je mening!
Nee sorry idd, verkeerd uitgedrukt.. maar bedoel tot nu toe ben ik meer tevreden geweest over de functies/drivers en mogelijkheden van de Nvidia series.. maar idd ik ga zeker eens meer uitzoeken over de Intelchips.. heb daar inderdaad niet veel verstand van.. het enige wat ik probeerde te zeggen was dat ik er daarom niet direct naar keek en meteen de geforce/nforce borden zocht..Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:15:
Op gevoelens moet je niet afgaan natuurlijk
Zoek wat reviews op via Google van moederborden met die chipsets, lees de benchmarks en vorm dan je mening!
"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
Verwijderd
De Gigabyte G33M-DS2R die ik nu heb daarentegen heeft de G33 chipset an boord, die wel fatsoenlijk kan overclocken. Daarbij, het is weliswaar een S2 bord, toch zijn de overclock opties redelijk uitgebreid (zeker voor een mATX bord).
Gewoon reviews of ervaringen zoeken van de borden die je interessant lijken dus