[HDTV] "Video Not Supported" bij tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik probeer mijn PC met een Radeon X1650 XT met 2x DVI-I op mijn 42" Philips 42PFP5332 Plasma TV aan te sluiten. Hiervoor heb ik een DVI-I>Component kabel aangeschaft gezien de afstand die ik moet overbruggen.

Mijn verwachting was: kabel aansluiten, 2e monitor inschakelen op resolutie 1024x768, en klaar is kees. Op mijn tv krijg ik de melding "Video Not Supported" te zien. Ik heb alle ondersteunde resoluties al geprobeerd.

Zijn er mensen hier die toevallig een zelfde soort tv aan hebben gesloten, en mij tips kunnen geven. Zie ik dingen over het hoofd?

Groeten Ron

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Je bent al op de goede weg.

Je moet even in het boekje kijken van Philips om te kijken wat de input resolutie moet zijn van je pc signaal. Het is net als een LCD monitor. 1024x768 is over het algemeen geen standaard resolutie voor een LCD tv.

Daarnaast zou ik ook even kijken naar je videokaartdrivers. Veelal staan daar meer standaard resoluties in die voor je TV werken.

Succes!

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Moet/kan je via de AV toets op je afstandsbediening niet kiezen voor PC als input?
Misschien heb je meer geluk met een DVI naar HDMI kabel.

• dip

dip

shut up ulé

Topicstarter
In de handleiding staat dat je een pc via HDMI aan moet sluiten, maar component moet toch ook gewoon werken lijkt mij. Het doet er niet toe wat voor apparaat de component aanstuurt toch?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik denk dat je toch echt moet gaan kijken bij de ATI Catalyst Control Center. Zit nu via mn laptop en kwam daar via de help bij het zoeken naar 'hdtv' uit op:
HDTV-ondersteuning

Gebruik HDTV-ondersteuning als uw CRT- of DFP-apparaat een of meer HDTV-modi ondersteunt die aanvankelijk niet bij Beeldschermen beheren worden weergegeven vanwege een onvolledige EDID. Door een of beide HDTV-modi te selecteren wordt of worden deze toegevoegd aan de knop Forceren die te vinden is in Beeldschermen beheren als het bijbehorende beeldscherm is geselecteerd.

Als u een CRT- en DFP-apparaat hebt en u wilt dat beide apparaten HDTV ondersteunen, gaat u naar beide HDTV-ondersteuningspagina's en schakelt u de selectievakjes Voeg 720p toe en Voeg 1080i toe in.
Daarop volgend:
Voeg 720p-modus toe aan de knop Forceren in Beeldschermen beheren

1. Vouw Monitoreigenschappen uit in de geavanceerde weergave.
2. Klik op HDTV-ondersteuning.
3. Klik op Voeg 720p toe in Beeldschermen beheren.
Misschien dat je daar wat aan hebt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• dip

dip

shut up ulé

Topicstarter
Ik heb volgens mij al het mogelijke al geprobeerd.
Ik ben bang dat het dan toch aan de gebruikte kabel ligt.
Terwijl dat een DVI-I > Component kabel is. DVI-I staat voor integrated, dus zowel analoog als digitaal beeld zou over de uitgang moeten gaan. En aangezien mijn ati kaart 2x DVI-I out heeft, zou dit geen probleem moeten zijn.

Zijn er nog mensen die hier mee bezig geweest zijn?
Anders denk ik dat ik een 20m DVI-I>component kabel in de aanbieding heb :)

• dip

dip

shut up ulé

Topicstarter
Volgens mij ben ik weer een stap verder! :D

Ik bleef telkens de melding: "Video Not Supported" krijgen, en ik denk nog steeds dat het iets met resolutie/frequentie te maken heeft.

Vanmiddag heb ik het volgende geprobeerd:
- Kabel aangesloten.
- Naar Ext4 gezapt (dat is de component ingang)
- Menu, vervolgens naar het geavanceerde menu (062596 I+)
- toen een aantal keer op de AV toets gedrukt, tot ik bij het volgende beeld kwam:

Met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.blaat-toening.nl/files/P1010129.JPG
De kleur is erg rose... en het flikkert enorm.

Iemand die mij verder kan helpen hiermee? :)

[ Voor 4% gewijzigd door dip op 14-01-2008 21:42 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Naast het feit dat je de resolutie moet aanpassen (begin eens met 1368*720) mag over het algemeen je frequenty naar je LCD TV meestal niet hoger zijn dan 60 herz!!!!

Heb bij mijn Bravia ook lang moeten zoeken, totdat ik er achter kwam dat de resolutie niet goed stond op mijn tweede scherm (had toen mijn tijdelijk CRT scherm op 100 Herz staan, terwijl mijn LCD niet helemaal goed alles wilde weergeven).

Na het verlagen loopt het nu als een zonnetje!

Mooooooeeeee......

• dip

dip

shut up ulé

Topicstarter
Die resolutie heb ik nog niet geprobeerd, wel 1280x720. De output had ik wel altijd op 60Hz staan.
Ik ga er vananvond weer mee aan de slag.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Jongens, jullie hebben niet goed gelezen.. Hij heeft een plasma TV, namelijk deze:
Linkje

Daarbij is de resolutie 1024x768

[ Voor 5% gewijzigd door Double J op 15-01-2008 09:20 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb mijn X1650 XT op mijn Panasonic Plasma 37PV70 op component aangesloten via de meegeleverde interface waarop o.a. component uit te vinden is. Deze wordt echter bij de videokaart aangesloten op de TV-uit en niet via (een van beide) DVI aansluitingen. De 37PV70 start op in 480P en "slikt" 1080i na opstarten en geeft het computerbeeld uitstekend weer.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-01-2008 09:27 ]

Testing, one, two ...

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 15:26
Supported Display Resolution
Computer formats 640 x 480, 60, 72, 75, 85Hz , 800 x 600, 60, 72, 75, 85Hz , 1024 x 768, 60, 70, 75, 85Hz
Misschien eens een andere hz proberen, zoals 85hz.
Ik doe maar een gooi, niet geschoten is altijd mis.

EDIT:
Uit het users manual
NOTE: A PC connection is only available
via HDMI connector. VGA connection is not
supported.
Ik ben niet meer zo op de hoogte van de hedendaagse techniek maar dvi is geen hdmi neem ik aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Sunrise op 15-01-2008 11:08 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52
FunkySmell schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Misschien eens een andere hz proberen, zoals 85hz.
Ik doe maar een gooi, niet geschoten is altijd mis.

EDIT:
Uit het users manual

[...]

Ik ben niet meer zo op de hoogte van de hedendaagse techniek maar dvi is geen hdmi neem ik aan.
Ja het is wel dezelfde techniek, dus met een DVI-> HDMI kabel zou je dus wel de PC op de tv kunnen aansluiten (techniek is hetzelfde, alleen zonder geluid en een andere stekker)

• Sunrise
stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:10:
[...]

Ja het is wel dezelfde techniek, dus met een DVI-> HDMI kabel zou je dus wel de PC op de tv kunnen aansluiten (techniek is hetzelfde, alleen zonder geluid en een andere stekker)
Ik wist wel van het bestaan van die kabels maar hij gebruikt die niet als ik het goed lees.
Hij zit ook bij ext 4 te kijken, als hij zo'n dvi-hdmi kabel zou hebben aangesloten zou die op hdmi 1 of 2 moeten kijken.

Het probleem is dus dat pc via component niet supported is, pc werkt alleen via de HDMI ingang, althans volgens het manual.

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 15-01-2008 11:43 ]

• stimpyrulez
FunkySmell schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:35:
[...]

Ik wist wel van het bestaan van die kabels maar hij gebruikt die niet als ik het goed lees.
Hij zit ook bij ext 1/4 te kijken, als hij zo'n dvi-hdmi kabel zou hebben aangesloten zou die op hdmi 1 of 2 moeten kijken.
klopt!

Denk ook dat het beste is met DVI-> HDMI, aangezien dat ook in de handleiding staat.

Component zou misschien wel lukken, maar dan moet je wel de juiste instellingen weten.
(zou anders eens proberen met een lage resolutie, en een lage freq.

• Sunrise
stimpyrulez schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:43:
[...]

klopt!

Denk ook dat het beste is met DVI-> HDMI, aangezien dat ook in de handleiding staat.

Component zou misschien wel lukken, maar dan moet je wel de juiste instellingen weten.
(zou anders eens proberen met een lage resolutie, en een lage freq.
Ja emuleer een van de objecten die daar wel op aangesloten kunnen worden, vraag mij nu af of hogere resoluties worden gesupport via component ofdat je daar alleen apparatuur kan aansluiten met een standaard lage resolutie (480p als ik mij niet vergis).

• stimpyrulez
FunkySmell schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Ja emuleer een van de objecten die daar wel op aangesloten kunnen worden, vraag mij nu af of hogere resoluties worden gesupport via component ofdat je daar alleen apparatuur kan aansluiten met een standaard lage resolutie (480p als ik mij niet vergis).
component kan dacht ik tot 1080i (of misschien wel p) maar dat zal dus niet het probleem zijn.
Maar zou wel effe laag beginnen, het is dan makkelijker de grens op te zoeken!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

dip schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:37:
Die resolutie heb ik nog niet geprobeerd, wel 1280x720. De output had ik wel altijd op 60Hz staan.
Ik ga er vananvond weer mee aan de slag.
Koop aub gewoon een DVI-HDMI kabel op www.electronica-online.nl, ben je gelijk van al het gekloot af ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• dip

dip

shut up ulé

Topicstarter
DVI->HDMI kabel besteld.
Andere kabel staat te koop voor 25 euries, koopje toch :)
V&A aangeboden: HQ DVI-I -> 3RCA (component) kabel 20m

Pagina: 1