Internet hapert soms, router firmware updaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:28
Mijn internetverbinding doet de laatste tijd nogal vreemd. Het is niet zo dat het niet werkt, of dat ik niet kan downloaden maar ik heb regelmatig dat het scherm wit blijft, en pas bij verversing de webpagina toont. In firefox krijg ik dan de melding "de verbinding met de server werd geherinitialiseerd".

Ik heb contact gezocht met TweakDSL maar zijn konden niets vreemds aan m'n internetverbinding vinden.

Nu is mijn router, een Linksys Wireless-G Broadband Route type WRT54G, ook niet jongste meer. Deze heb ik 5 jaar geleden aangeschaft en er is nooit wat in veranderd.

De huidge firmware versie is v1.42.2.
Nu is er een nieuwere firmware versie voor dit type router, te lezen in dit meuktracker onderwerp, maar ik weet niet:
1. Hoe ik het moet installeren, ik heb het bestand gedownload en er zit een *.bin file in (welke niet te openen valt met PowerISO/ISObuster). En in de setup pagina (192.168.1.1) kan ik nergens de optie "upgrade firmware" of iets vergelijkbaars vinden. :?
2. Of het eigenlijk wel verstandig is de router firmware te updaten. :?
3. Of de haperende internetverbinding eigenlijk wel het gevolg is van een verouderde
firmware versie op een 5 jaar oude router. :?

Alles gaat overigens via normale utp, geen draadloos netwerk dus.

Mijn YouTube Channel

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

.bin bestand moet je idd niet openen met isobuster ofzo. Het is binary bestand. Er zal toch echt een upgrade optie in de routerpagina's moeten zitten, een andere mogelijkheid om interactie met dat apparaat te hebben bestaat er niet. Zal dus nog maar even goed kijken in alle hoeken :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het updaten van de firmware in zoiezo verstanding, als is het maar voor de beveiliging omdat er een tijd geleden een veiligheidslek is ontdekt in deze router. Die is verholpen met een firmware update maar die heb jij dus nog nooit geinstalleerd aan je firmwareversie te zien :P

Updaten doe je als volgt:

- Open de webinterface van je router
- Ga naar het tablad "Administration"
- Dan zie het subtablad "Firmware Update" onder de hoofd tabbladen komen staan, klik daar op
- Klik op bladeren en selecteer het gedownloade *.bin bestand.
- Klik op "Upgrade" en wacht tot het proces voltooid is.

Of je probleem hier te maken heeft is moeilijk te zeggen, het zou net zo goed aan je PC kunnen liggen maar je ziet vanzelf of het opgelost is als je de firmware update.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Acolyte schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:57:
.bin bestand moet je idd niet openen met isobuster ofzo. Het is binary bestand. Er zal toch echt een upgrade optie in de routerpagina's moeten zitten, een andere mogelijkheid om interactie met dat apparaat te hebben bestaat er niet. Zal dus nog maar even goed kijken in alle hoeken :)
Misschien meteen erbij vertellen dat er een grote kans is, dat de instellingen gewist worden. Anders krijgen we over 10min een nieuw topic ;)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:28
ik222 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:01:
Het updaten van de firmware in zoiezo verstanding, als is het maar voor de beveiliging omdat er een tijd geleden een veiligheidslek is ontdekt in deze router. Die is verholpen met een firmware update maar die heb jij dus nog nooit geinstalleerd aan je firmwareversie te zien :P

Updaten doe je als volgt:

- Open de webinterface van je router
- Ga naar het tablad "Administration"
- Dan zie het subtablad "Firmware Update" onder de hoofd tabbladen komen staan, klik daar op
- Klik op bladeren en selecteer het gedownloade *.bin bestand.
- Klik op "Upgrade" en wacht tot het proces voltooid is.

Of je probleem hier te maken heeft is moeilijk te zeggen, het zou net zo goed aan je PC kunnen liggen maar je ziet vanzelf of het opgelost is als je de firmware update.
Het is gelukt :)
Vreemd dat ik dat tabje niet eerder zag staan onder Administration.

Nu maar eens kijken of de internetverbinding stabieler wordt.

Mijn YouTube Channel