Mijn internetverbinding doet de laatste tijd nogal vreemd. Het is niet zo dat het niet werkt, of dat ik niet kan downloaden maar ik heb regelmatig dat het scherm wit blijft, en pas bij verversing de webpagina toont. In firefox krijg ik dan de melding "de verbinding met de server werd geherinitialiseerd".
Ik heb contact gezocht met TweakDSL maar zijn konden niets vreemds aan m'n internetverbinding vinden.
Nu is mijn router, een Linksys Wireless-G Broadband Route type WRT54G, ook niet jongste meer. Deze heb ik 5 jaar geleden aangeschaft en er is nooit wat in veranderd.
De huidge firmware versie is v1.42.2.
Nu is er een nieuwere firmware versie voor dit type router, te lezen in dit meuktracker onderwerp, maar ik weet niet:
1. Hoe ik het moet installeren, ik heb het bestand gedownload en er zit een *.bin file in (welke niet te openen valt met PowerISO/ISObuster). En in de setup pagina (192.168.1.1) kan ik nergens de optie "upgrade firmware" of iets vergelijkbaars vinden.
2. Of het eigenlijk wel verstandig is de router firmware te updaten.
3. Of de haperende internetverbinding eigenlijk wel het gevolg is van een verouderde
firmware versie op een 5 jaar oude router.
Alles gaat overigens via normale utp, geen draadloos netwerk dus.
Ik heb contact gezocht met TweakDSL maar zijn konden niets vreemds aan m'n internetverbinding vinden.
Nu is mijn router, een Linksys Wireless-G Broadband Route type WRT54G, ook niet jongste meer. Deze heb ik 5 jaar geleden aangeschaft en er is nooit wat in veranderd.
De huidge firmware versie is v1.42.2.
Nu is er een nieuwere firmware versie voor dit type router, te lezen in dit meuktracker onderwerp, maar ik weet niet:
1. Hoe ik het moet installeren, ik heb het bestand gedownload en er zit een *.bin file in (welke niet te openen valt met PowerISO/ISObuster). En in de setup pagina (192.168.1.1) kan ik nergens de optie "upgrade firmware" of iets vergelijkbaars vinden.
2. Of het eigenlijk wel verstandig is de router firmware te updaten.
3. Of de haperende internetverbinding eigenlijk wel het gevolg is van een verouderde
firmware versie op een 5 jaar oude router.
Alles gaat overigens via normale utp, geen draadloos netwerk dus.