Probleem met signaal adsl van vorige bewoner

Pagina: 1
Acties:
  • 1.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:05
Hoi,

Ik heb een probleem, ik heb een week of 2 geleden internet van telfort aangevraagd en nu heb ik gister bericht ontvagen dat dit niet geleverd kan worden. Na het bericht van telfort te hebben ontvangen dat er geen internet mogelijk is ben ik gaan bellen, na 3 verschillende mensen aan de lijn te hebben gehad van telfort ben ik erachter dat er nog een internet signaal actief is op dit adres. De vorige bewoners zijn de woning uitgezet en is er geen nieuw adres bekend van hun.

Nu heb ik kpn gebeld en na lang gezeik blijkt er inderdaad een internet signaal actief te zijn, maar dit is niet van kpn, zij vertellen me dat het geen bedrijven zijn als planet xs4all etc. maar een provider met een eigen netwerk. Kpn kan dit dus ook niet voor mij afsluiten. Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen, want alle providers bellen die een eigen netwerk hebben lijkt me geen optie (ik heb ondertussen orange en bbned wel al aan de lijn gehad).

Kan iemand mij misschien duidelijkheid verschaffen over hoe ik dit moet aanpakken? want ik heb echt geen idee hoe verder te gaan.

P.s Ik heb dit bericht inderdaad al in het topic van telfort geplaatst, maar ik bedacht me dat dit geen specifiek telfort probleem is. Dus leek me het nuttiger om er een apart topic van te maken.

To dare is to do

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Aangeven bij het aanvragen van internet dat er al dsl aanwezig is? Dan wordt de lijn overgenomen van de andere isp lijkt mij.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 13:39

ralfbosz

xm create bosz -c

Geen ADSL modem in de kast liggen? Even kijken wie erop zit en dan opzeggen en tot die tijd lekker gratis internet ;).

rm -r *

• Slaapje
Nvidiot schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:44:
Aangeven bij het aanvragen van internet dat er al dsl aanwezig is? Dan wordt de lijn overgenomen van de andere isp lijkt mij.
Ja na dit gedoe heb ik dat inderdaad gevraag dbij telfort, die geven aan dit niet te kunnen doen omdat het signaal sowieso niet op mijn naam staat.

Bij de reply hierboven: Nee geen extra modem in de buurt, wel een mogelijkheid om een livebox van orange mee te nemen, moet dat ook werken om te testen of er een verbinding is? of moet er dan echt orange signaal binnen komen?

To dare is to do

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ralfbosz schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:45:
Geen ADSL modem in de kast liggen? Even kijken wie erop zit en dan opzeggen en tot die tijd lekker gratis internet ;).
mooi gezegd maar zonder gebruikersnaam en paswoord kom je niet ver hoor 8) :+

edit: kan je niet in contact geraken met de vorige eigenaars dan kunnen ze je helpen om hun abonnement op te zeggen

[ Voor 16% gewijzigd door pm1 op 10-01-2008 19:51 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Gerco

Professional Newbie

pm1 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:49:
Niet alle ADSL verbindingen werken over PPPoE en hebben dus een username/password nodig. Misschien heeft TS mazzel en werkt het gewoon. Je moet alleen even de goede VPI en VCI zien te vinden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
pm1 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:49:
[...]

Dat hangt natuurlijk helemaal van de provider af...

KPN gebruikt volgens mij nog altijd gebruikersnaam en wachtwoord. Veel andere niet meer.

Ik zou is bij de verhuurder/verkoper gaan klagen, je mag toch verwachten dat zij ervoor zorgen dat dat signaal eraf gaat. Anders kun je aan KPN vragen of het mogelijk is om de lijn volledig te slopen en een nieuwe aan te vragen, maar daar zitten wel kosten aan vast.

Het handigste lijkt me nog om gewoon een modem eraan te hangen. Met een beetje geluk (en zoeken) kun je er dan achter komen welke provider het is. Die stuur je dan een brief dat zij nog altijd een signaal leveren en dat jij hier niet van gedient bent.

Verwijderd

Misschien een dom idee, maar als je er niet achter kunt komen wie het signaal levert, alle leveranciers een brief sturen met het verzoek het signaal te verwijderen.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:59:
Misschien een dom idee, maar als je er niet achter kunt komen wie het signaal levert, alle leveranciers een brief sturen met het verzoek het signaal te verwijderen.
En dan maanden zonder Internet zitten zeker? :X

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Slaapje
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:59:
Haha ja dat zou wel kunnen, maar dit doe ik liever niet, want dan heb ik nog idee hoe lang het duurt plus het feit dat ik geen idee heb welke providers allemaal een eigen netwerk hebben...

To dare is to do

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Er zijn maar 2 oplossingen:

Proberen of je het ADSL signaal kunt laten verwijderen.
Via een ADSL modem kan je erachter komen welke firma het signaal levert.
En daar je probleem voorleggen aan hun.
Je kan ook aan de vorige bewoners vragen wie de provider is. Of met behulp van de woningcorporatie, misschien.

Probeer op het andere aderpaar ADSL te laten zetten. Ik weet niet zo direct hoe de procedure is.
Het kan zijn dat je eerst een KPN signaal (analoog abo) moet nemen. En daarop neem je een ADSL abo.

EDIT:

Of neem kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 10-01-2008 20:11 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02

Nobby

Nuts!

Niet toevallig post ergens liggen van de oude bewoners?
Misschien zit daar een hint tussen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Slaapje
cornfed99111 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:07:
Er zijn maar 2 oplossingen:

Proberen of je het ADSL signaal kunt laten verwijderen.
Via een ADSL modem kan je erachter komen welke firma het signaal levert.
En daar je probleem voorleggen aan hun.
Je kan ook aan de vorige bewoners vragen wie de provider is. Of met behulp van de woningcorporatie, misschien.

Probeer op het andere aderpaar ADSL te laten zetten. Ik weet niet zo direct hoe de procedure is.
Het kan zijn dat je eerst een KPN signaal (analoog abo) moet nemen. En daarop neem je een ADSL abo.

EDIT:

Of neem kabel.
Vorige bewoners wordt een probleem, zijn met de noorderzon vertrokken en niemand weet waar ze zijn. Adsl signaal wil ik wel checken, maar kan iemand mij vertellen of dat te doen is met een livebox van orange? (de enige modem die ik voor handen heb)

Edit:
Nobby schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:12:
Niet toevallig post ergens liggen van de oude bewoners?
Misschien zit daar een hint tussen.
Teveel post van de vorige bewoners... Alleen geen rekening oid van internet

[ Voor 13% gewijzigd door Slaapje op 10-01-2008 20:17 ]

To dare is to do

• Nijn
Nee, met een Livebox gaat dat niet lukken. Je kunt daar namelijk geen protocol / frequenties instellen.

(Hoe kom je daar uberhaupt aan? Je huurt dat ding van Orange, je mag het niet houden).

Koop op Marktplaats een Speedtouch 5xx voor 10/20 euro als je er echt nergens een vandaan kan halen.

• Slaapje
Vorige huis staat een livebox, studentenhuis, dus die blijft staan.

To dare is to do

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Gewoon adsl aanvragen en zeggen dat er al adsl op de lijn zit. Gewoon doen alsof je neus bloedt. Wat zou er mis kunnen gaan? Het huidige signaal wordt dan gewoon door Telfort overgenomen.

PSN: djmurcielago

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:58
gewoon een migratie in proberen te zetten en de lijn migreren denk ik. of een modem regelen, kijken welke netwerken er in de buurt zijn en eens even wat vpi/vci instellingen gaan proberen en dan kijken welke provider erop zit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het lijkt mij dat KPN toch echt wel weet welk netwerk er op dat stuk koper zit. De koperlijn wordt immers van hen afgenomen door die 2e partij ?

• Nijn
KillerAce_NL schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:26:
Het lijkt mij dat KPN toch echt wel weet welk netwerk er op dat stuk koper zit. De koperlijn wordt immers van hen afgenomen door die 2e partij ?
Dat kan wel zo zijn, maar KPN heeft dan nog altijd geen contract met jouw, betreffende die ADSL aansluiting.

Ik weet niet hoe het allemaal juridisch zit (mogen ze uberhaupt die informatie wel vrijgeven? Het gaat tenslotte, hoe krom het ook klinkt, om informatie die niet aan jouw toebehoort. Tenslotte betaald de andere provider de rekening en heeft die het contract met KPN).

Hoe het juridisch dan ook zit, je ziet de laatste tijd (zeker laatste jaar) steeds vaker dat KPN geen info/support meer geeft op andermans internetaansluitingen. Tenslotte krijgen zij ook maar een erg laag bedrag per maand voor de huur van het koper. Als die klanten dan ook nog bij hun komen met vragen, dan is de winst er wel heel snel af.

Hoewel KPN de informatie wel zou moeten hebben, kan ik mij heel goed voorstellen dat ze het niet geven. (als één schaap over de dam is enzo). Sterker nog, het zou me niet verbazen als de computers in de callcenter's die info niet eens weergeven.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 21:35
Zelf ik het zelfde probleem als de TS, ik wil overstappen van Speedlinq naar Telfort. maar dit lukt niet omdat er nog activiteit op de lijn is. Zie brief hier onder. Terwijl ik Speedlinq op heb gezegd met lijn behoud. Na telfort gebeld te hebben en hard heb moeten door vragen. Kreeg meerdere onbevredigende antwoorden. Heeft de telefoniste meerdere keren na gevraagd en uit eindelijk bleek er een technische storing bij KPN te zijn waardoor ze geen lijnen over kunnen nemen. Haar advies was mijn huidige ADSL op te zeggen. Zonder lijn behoud en als de lijn dan "leeg staat" opnieuw internet en telefonie aan te vragen. En hierdoor tijdelijk 2 tot 6 weken zonder internet te zitten.

Volgens mij kan dit niet kloppen, hierdoor zou niemand meer over kunnen stappen. Weet iemand hier meer van?

En op je eigen bericht te reageren, het kan ook zo zijn dat er gewoon een fout bij Telfort zit en dat je lijn wel gewoon over genomen kan worden.
[b]Geachte ********,

Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer ******** kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.

Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.

Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

Tel 0900 9596 (30 eurocent p/min)
www.telfort.nl/klantenservice

(tm018.02)

• Murcielago
Taarmen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:27:
Zelf ik het zelfde probleem als de TS, ik wil overstappen van Speedlinq naar Telfort. maar dit lukt niet omdat er nog activiteit op de lijn is. Zie brief hier onder.
[...]
Jij hebt een ander probleem dan TS. Tenzij jij niet weet van welke ISP het oude signaal is, maar dat weet je wel. Start dan liever een eigen topic, of kijk in de andere lopende topics, want ik weet zeker dat hier meer over staat. Er staat zelfs nog een topic van vandaag.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Er bestaat zoiets als privacy wetgeving. Daar zal iedereen zich moeten houden.
Die belet dat je kunt uitvinden wie welke aansluiting waar heeft. Want je bent immers een ander
persoon dan die het abonnement heeft afgesloten.

Tip:
Als de naam van betreffende weet en het nieuwe adres, dan kan je (vanuit telefooncel) de verhuizing
namens hun regelen. Mag niet. Kan wel.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Kan je misschien de huidige telefoonlijn opzeggen en via Telfort een nieuwe aanvragen ipv ADSL op de huidige lijn?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Ik zie het probleem niet. Je kan bij telfort ook aanmelden voor ADSL op een nieuwe lijn.
dan zeg je toch gewoon bij de aanvraag dat aderpaar 1 al bezet is voor een DSL lijn via je werkgever ?

bijna elk huis heeft meerdere koper-paren naar binnen lopen. (sowieso 2, vroeger wel meer dan 2)
dus het zou moeten kunnen.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

edit : NVM

[ Voor 117% gewijzigd door pm1 op 11-01-2008 18:39 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Slaapje
Nou we zijn ruim anderhalve maand verder en er is niets verholpen... Na tig telefoontjes heen en weer met de kpn en telfort was er van alle kanten toegezegd dat mijn lijn vrij zou worden gemaakt. Een paar weken later heb ik kpn weer gebeld en werd mij verteld dat alles vrij was en dat het geen probleem meer zou moeten opleveren. Ik helemaal blij weer telfort aangevraagd en, je raadt het al, 3 weken later weer afgewezen...

Vervolgens heb ik het nu geprobeerd bij orange en deze verbinding zou vandaag worden opgeleverd, maar ook hier geen internet. Ik heb vanmorgen aan de telefoon gezeten met orange en die vertelden mij dat er vertraging aan de kant van kpn was opgelopen en dat ze niet wisten hoe lang dit ging duren. Toen heb ik mijn verhaal maar eens verteld en nu dachten ze zelf toch ook wel dat het internet dan hoogstwaarschijnlijk niet door zou gaan.

Begin een beetje radeloos te worden, kabel vind ik gewoon te duur voor de snelheid die je ervoor krijgt, maar dit is ook gewoon knudde...

To dare is to do

• Slaapje
Nou hierbij nog maar een kleine update, nog steeds geen signaal te krijgen hier...
Maar ondertussen kon telfort mij na de laatste afwijzing ineens wel leuk vertellen dat het signaal bij hun vandaan komt.. Nou dan breekt mijn klomp wel even hoor, maanden kunnen ze niets vinden en nu ineens komt het bij hun vandaan? pffft. Heb een brief gestuurd, maar dat is ook al weer weken geleden en hier hoor ik ook niets op. Denk dat het toch maar kabel moet worden en aan de slag met kassa, radar, weet ik het wat.

To dare is to do

• Murcielago
Slaapje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:53:
Nou hierbij nog maar een kleine update, nog steeds geen signaal te krijgen hier...
Maar ondertussen kon telfort mij na de laatste afwijzing ineens wel leuk vertellen dat het signaal bij hun vandaan komt.. Nou dan breekt mijn klomp wel even hoor, maanden kunnen ze niets vinden en nu ineens komt het bij hun vandaan? pffft. Heb een brief gestuurd, maar dat is ook al weer weken geleden en hier hoor ik ook niets op. Denk dat het toch maar kabel moet worden en aan de slag met kassa, radar, weet ik het wat.
Kassa en Radar kunnen er natuurlijk ook weinig mee. Maar het is wel een erg wanhopige situatie.
Alleen vraag ik me wel af waarom je nu pas aan de kabel denkt. Kabel is natuurlijk veel sneller leverbaar.

Daarnaast had je ook de gok kunnen nemen om bij je aanvraag aan te geven dat er signaal op je lijn zit he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Murcielago op 17-04-2008 14:18 ]

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:28
Als je nu gewoon de KPN opbeld, en een telefoonlijn aanvraagd, dan kunnen ze je direct vertellen of dit wel of niet mogelijk is.
En indien het mogelijk is, dan vraag je toch gewoon een belbudget lijn aan? (10,50 per maand en eenmalig 50 euro, en je zit er een jaar aan vast)
Zodra je een signaal hebt kun je elke provider kiezen die je wenst, en na een jaar kun je de KPN lijn opzeggen/over laten nemen door je nieuwe adsl provider.
Dit is wel een kostbare manier, maar het zal je aanvraag een stuk eenvoudiger maken.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:01

mvz

muziek verslaafde

daarom komen ze binnenkort met NLS EB, ( enige bewoner ). als je dan aan kan tonen middels bewijs dat jij de enige eigenaar bent van de lijn, knallen ze dat oude signaal dr gewoon vanaf. en je nieuwe signaal erop. :9

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Slaapje
Murcielago schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:17:
[...]

Kassa en Radar kunnen er natuurlijk ook weinig mee. Maar het is wel een erg wanhopige situatie.
Alleen vraag ik me wel af waarom je nu pas aan de kabel denkt. Kabel is natuurlijk veel sneller leverbaar.

Daarnaast had je ook de gok kunnen nemen om bij je aanvraag aan te geven dat er signaal op je lijn zit he ;)
Nou het is niet dat ik nog nooit aan kabel heb gedacht, maar kabel is toch wat duurder dan adsl. Plus het feit dat elke keer als ik adsl aanvroeg ik weer de (ijdele) hoop had dat het wel ging werken.

En die gok heb ik al wel genomen, zelfs op aanraden van een medewerker van telfort. Maar ook dit werd afgewezen. Signaal bestaat nog wel, maar kan niet worden overgenomen...
mvz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:41:
daarom komen ze binnenkort met NLS EB, ( enige bewoner ). als je dan aan kan tonen middels bewijs dat jij de enige eigenaar bent van de lijn, knallen ze dat oude signaal dr gewoon vanaf. en je nieuwe signaal erop. :9
Ja zo'n brief met kopieën van mijn huurcontract heb ik nu ook al gestuurd, maar daar hoor ik dus ook niets van.. Echt heerlijk meewerkend zijn ze daar bij telfort niet :+

Belbudgetlijn kon niet omdat beide aderparen in gebruik waren o.i.d. is mij door kpn verteld.

To dare is to do

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Raar verhaal . Gewoon telefoonlijn aanvragen. Als de ISRA vol zit gaan ze uitbreiden op hun kosten. KPN heeft toch leveringsplicht ?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kevertje1977 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:59:
Raar verhaal . Gewoon telefoonlijn aanvragen. Als de ISRA vol zit gaan ze uitbreiden op hun kosten. KPN heeft toch leveringsplicht ?
Wel van telefoon, niet van ADSL.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
kevertje1977 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:59:
Lees de datum van de laatste post eens voordat je gaat kicken
Pagina: 1