Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug]Subfora 'rood' zonder nieuwe posts

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zoals de titel al zegt zit ik met het probleem de fora met alleen 'oude' posts worden gemarkeerd alsof er nieuwe posts zijn. Dit lijkt willekeurig te gebeuren, soms zijn alleen de echt nieuwe berichten gemarkeerd, soms alles tot (ongeveer) gisteren en soms alles. Dit gebeurd zowel thuis (ubuntu, firefox 2.0.0.11) als op mijn werk (XP, IE 6).Thuis heb ik mijn cache ed leeggegooid en in beide gevallen een harde refresh gegeven, dit hielp niet. Vervolgens heb ik thuis de sessietijd gereset, maar ook daarna bleven de subfora gemarkeerd alsof er nieuwe berichten stonden, ook hierna hielp een harde refresh niet. Op topic niveau gaat het wel goed (in de subfora), maar op het forumoverzicht niet.

Dit alles is sinds vandaag, dus na de react upgrade.

Gezien [BUG]myReact na reset toch rode mappen zal het ook wel een cache probleempje zijn...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Ik ben nu enige tijd actief binnen dezelfde lopende sessie en zie de rode mapjes op de index bij sommige fora dan weer rood en dan weer niet rood.

Of het browsercache is of verkeerd aangeleverde data weet ik niet, maar bij een harde refresh is alles rood. Ga ik dan bijv naar dit forum (React b en f) en weer via 'vorige' naar de index dan is bijvoorbeeld ineens 'Lieve Adjes' niet meer rood. Doe je dan weer een harde refresh dan is alles weer rood.

Beetje wisselvallig dus.

Geen idee of dat een relatie heeft met de startpost van dit topic.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:09

Onbekend

...

De plaatjes Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/online.gif en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/offline.gif zouden aan moeten geven of een gebruiker wel of niet online is.
Maar ik heb al een paar keer gehad dat sommige offline lijken te zijn, terwijl ze echt een minuut geleden hebben gepost.

Ik denk dat de oorzaak van dit probleem het zelfde is als in de TS.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

For the record, ik heb hetzelfde wat Civil beschrijft. Toen ik net (+/-1 uur geleden) was ingelogd, hadden fora zoals oa Lieve Adjes geen rood bolletje (want die had ik al gezien) en toen ik net weer keek had deze weer wel een rood bolletje. Harde refresh helpt niet. De posts in dat subforum zijn niet voorzien van "ongelezen berichten" markers, dus dat is wel goed.

Edit: en weg is het rode bolletje weer :+ Gekke Tweact (mijn bedachte naam voor deze versie van React :p)

[ Voor 12% gewijzigd door Glaanie op 10-01-2008 20:02 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Confirmed, forum_has_new uit de cache is op basis van de sessie-timestamp van een willekeurige gebruiker en dus useless. needs another fix dus :)

Onbekend: zou je daarvoor toch een new topic willen openen, zelfs als de achterliggende oorzaak hetzelfde zou kunnen zijn dan is het alsnog een andere bug omdat het over andere functionaliteit gaat.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

fix is in place, beter zo?

Intentionally left blank

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Nope, het gaat mij net nog weer fout.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ok vanochtend leek het in orde te zijn, totdat ik mijn sessietijd resette, toen bleef alles rood, ook na leging van de cache en opruimen van de cookies. Het willekeurige is er dus uit, maar blijkbaar cached ie nog te veel ofzo.

Edit: En nadat gezegd te hebben kom ik weer een willekeurige situatie tegen die net zomin is gekoppeld aan de sessietijd van gisteravond als van de reset van net...

[ Voor 27% gewijzigd door Dirk op 11-01-2008 09:29 ]

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 18:51

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ook hier hetzelfde. Er zijn wisselende patronen.
1) Bij sessietijd reset gaat alles 'uit' op één na. Vaak HK die rood blijft.
2) Van delen tot alles dat rood wordt.
3) Na soms tot 6x resetten nodig om alles uit te krijgen al dan niet via punten 1 en 2.

Heb al m'n tweakers cookies al eens opgegeten maar dat geeft geen verbetering. :)

[ Voor 4% gewijzigd door KroontjesPen op 11-01-2008 10:45 . Reden: punt 2) ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er gaan nog verschillende dingen mis, met name bij het cachen van generieke settings waar bepaalde overrides af en toe ook meegecached worden wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik ben er mee bezig :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En ook fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.