Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Hallo,

Ik probeer een backup van een folder met Retrospect uit te voeren over mijn lokale netwerk naar een andere computer. Hiervoor gebruik ik de backup wizzard. Eerst wordt gevraagd van welk volume of folder ik een backup wil maken. Dit selecteer ik. Dan wordt gevraagd waar ik de backup wil maken. Ik selecteer: My Networkplaces, Microsoft windows netwerk, de werkgroep en vervolgens komt er een inlog scherm:

Server login

Connect as:
Password

Maar op de computer waar ik de backup wil bewaren is het niet nodig om inteloggen met een password. Hij logt immers automatisch in. Nu heb ik op deze backup computer een nieuwe gebruiker aangemaakt met een password, maar met deze gegevens kan ik nog steeds niet de backup uitvoeren.

Ik heb de folder op de backup machine geshared.

Enig idee waaom?

Hoe kan ik dit oplossen?

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al geprobeerd om niet te browsen maar om keihard een pad in te geven zoals \\server\sharenaam\backupbestand.ext? Of om eerst in je Windows een drivemapping uit te zetten naar die andere bak en dan in je backupprogramma die drivemapping te browsen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
1) Heb je al geprobeerd om niet te browsen maar om keihard een pad in te geven zoals \\server\sharenaam\backupbestand.ext?

Komt meteen met login scherm

2) Of om eerst in je Windows een drivemapping uit te zetten naar die andere bak en dan in je backupprogramma die drivemapping te browsen:

Werkt ook niet. Komt met:

Server: Woonkamer
Volume: Johan

Maar vraagt nog steeds om:

Connetct as:
password:

Beide suggesties werken niet.

Ik heb ook nog een andere computer gebruikt waarop ik de netwerk map wil maken maar dat reageert exact hetzelfde.

Het moet dus liggen aan de computer waar RetroSpect opdraaid. Ik kan overigens wel gewoon in de explorer de map op die computer bereiken. Misschien ligt het aan instellingen binnen RetroSpect.

Ik zal eens verder gaan experimenteren.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:03

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Probeer eens suggestie 1 opnieuw, maar dan met user guest, en geen password, of anders je huidige username+pass. Heb je in explorer soms de username+pass van de share een keer opgeslagen?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...