Toon posts:

Zelfbouw subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Mijn pc heeft een 5,1 speakersetje namelijk de X-530 het enige nadeel aan deze set is de geluids kwaltijd. Voor de mid en high heb ik wat andere speakers erbij gedaan zodat dat wel goed klikt. Alleen de subwoofer is om te huilen deze is erg bonkerig en kan ook niet erg hard. Nou zat er ik over te denken om zelf een subwoofer te maken. Na veel gezoek kwam ik op een forum uit waar ze een subwoofer voor ongeveer 120 euro hadden gebouwd, dat was juist mijn budget. Namelijk deze : klikkerdeklik

Het probleem is nu dat ik niet hele duidelijke bouwtekening van de subwoofer is, halverwege komt wel een afbeelding maar de topic starter zegt dat deze niet goed is. Dus heeft de maker hiervan nog het origineel of de afmetingen?

Voor de onderdelen ga ik precies hetzelfde gebruiken, alleen ik kan de driver nergens vind ook niet bij conrad. Is deze niet meer leverbaar of kijk ik met me neus. Deze driver was ongeveer 50 euro maar ik wil ook best iets meer uitgeven voor een andere mooie driver(een mooie kevlar misschien).
Als versterker ga ik de xxl amp. Kopen deze was voor die prijs wel ongeveer de beste.

Dus wie kan mij helpen of heeft nog tips voor me.

Mvg

Tijmen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

De woofer is niet meer te koop, maar er is wel een vervanger.

De versterker kun je misschien nog wel ergens krijgen. Merk wel op dat je voor 50 euro niet veel moet verwachten. Er zijn er nogal wat kapot gegaan voor zover ik gehoord heb. Geef liever een paar euro extra uit voor een degelijke subamp.

Verder vraag ik me af hoe je deze sub wil inpassen in je bestaan de setje. Dat zal namelijk niet zo makkelijk gaan omdat je met de sub module van de X-530 zit, waar alle elektronica in zit.

Verder is het niet nodig de groeten te doen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke bedankt voor de link van de driver.
De amp kan je kopen bij http://www.goedkoop.com voor 60 euro. Maar als jij zegt dat deze vaak kapot gaat wil ik best wel wat meer uitgeven.
Dat de subwoofer alles aanstuurd ben ik bewust van ik hou deze sub ook gewoon maar dan zet ik hem gewoon op z'n stilste en dan stuur ik die andere aan met jack -> tulp verbinding vanuit de pc.

Edit:
Is dit dan bijvoorbeeld beter?
http://www.mivoc.de/detai...artikel=AM%2080%20schwarz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 19:42 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:42

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ja die is ietsje beter, realiseer je wel dat die Mivoc AM80 versterker niet zo heel veel vermogen heeft maar voor de slaapkamer zal het wel gaan.

Als je zoekt op AXX 1010 op dit forum kom je vast nog wel op topics waar maten staan (inclusief een stokoude van mij). Deze maten kun je voor de AWM104 ook gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt.

Nu heb ik een bestel lijstje gemaakt

Stück
mivoc AWM 104
10" (25 cm) Tieftonsystem
200 Watt R.M.S. / 500 Watt max.
55.00 Euro
Lieferbar: sofort
Stück
mivoc AM 80 schwarz
Subwoofer Aktivmodul
80 Watt R.M.S. / 150 Watt max
79.00 Euro
Set
mivoc Subwooferfüße 4er Set schwarz
elegante Absorberfüße für Subwoofer
größere Standsicherheit besonders bei hohen und schlanken Subwoofern
12.50 Euro
Stück
Zubehör Dämpfungsmaterial
Polyestervlies
zur Füllung von Lautsprechergehäusen
1.50 Euro
Meter
Zubehör Lautsprecherkabel 1,5² mm
Lautsprecherkabel
2 x 1,5 mm² Querschnitt
1.00 Euro
Meter
Zubehör Lautsprecherkabel 4,0² mm
Lautsprecherkabel
2 x 4,0 mm² Querschnitt
2.00 Euro
Warenwert: 151.00 Euro

Dat komt op 151 euro uit, maar ze verkopen daar ook los subwoofers klik

Deze zijn 90 euro. als ik een subwoofer zelfbouw is die 60 euro verschil dan te merken of zal die van 90 euro beter klinken?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je aleen al nagaat dat de losse versterker al 80 euro kost, kun je je voorstellen dat er voor de woofer da niet veel gaat overblijven. De AWM 104 is echt een betere woofer dan die in het kant en klare setje.

Wat doe je trouwen met zowel 1.5 mm2 als 4 mm2 kabel?

Je zult ook nog een bassrelfex buis nodig hebben trouwens (wel juiste maat natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke, Ja die had ik er prongelijk in gezet.

Welke br bassreflex poort moet ik dan precies hebben. Moet ik dan gewoon een pijpje daar kopen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je zult eerst eens moeten kijken hoe je je subwoofer precies wil maken. Aan de hand daarvan kun je dat bepalen welke je nodig hebt.

Wat je misschien beter kan doen is een kant en klaar ontwerp maken. Bijvoorbeeld dat uit de laatste HobbyHifi. Bij de lokale tijdschriftenzaak staat die wellicht in het schap :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hobbyhifi.de/hh81_titel_mi.jpg

Het gaat hier om de sub linksonder. Deze gebruikt ook AM80 en de AWM 104 en presteert uitstekend in een erg klein kistje vanaf 38 Hz (-3 dB). Je hebt er wel nog wat extra condensatoren voor nodig (in totaal zo'n 1470 uF).

Als je deze namaakt weet je zeker dat je een heel mooi subje gaat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 15-01-2008 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Bedankt die ga ik dan morgen kopen.
Waarvoor zijn die condensatoren dan precies ik dacht dat je de subwoofer zonder problemen direkt aan de amp kon hangen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:23:
Waarvoor zijn die condensatoren dan precies ik dacht dat je de subwoofer zonder problemen direkt aan de amp kon hangen.
Dat kan zeker. Maar die condensatoren zijn een trucje om uit een extreem kleine kast toch nog lekker laag te krijgen :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom komt er dan een lekker laag uit?

Life is not about specs, it is about joy!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bartvl schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:04:
Waarom komt er dan een lekker laag uit?
De condensator speelt eigenlijk met de impedantie zo'n manier dat de subamp rond de impedantiepiek van de woofer wat harder gaat spelen. Hierdoor krijg je een soort natuurlijke boost.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, interestant hoe groot was die subwoofer dan? Maar is dat plaatsen van die condesoren ondergeschikt aan een grotere kast of is het verschil bijna niet hoorbaar?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:47:
hmm, interestant hoe groot was die subwoofer dan? Maar is dat plaatsen van die condesoren ondergeschikt aan een grotere kast of is het verschil bijna niet hoorbaar?
Die condensator hoort gewoon in het ontwerp. Plaats je hem niet, dan klinkt het dus stukken minder. 't ding heeft maar zo'n 20Liter inhoudt en de buitenmaten zijn 33x29x31 cm.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het tijdschrift gekocht, was de laatste in de winkel dus ik had mazzel :9 . (leuk tijdschrift bv.)
Denk dat ik alles maar ga bestellen wat er in dat blad staat. Alleen ze zeggen hier niet bij of je er pootjes bij moet doen tegen trillingen raden jullie dat wel aan of zeggen jullie nee dat hoefd niet.
Alleen over die condensatoren heb ik nog een vraag in het blad heb ik keuze uit 2 combinaties: waar je er maar 2 nodig hebt 680uf en 820uf bij de 2e heb je er 5 nodig. Op het blad staat volgens mij dat met 5 condensatoren het beter klinkt. Alleen kan ik niet vinden waar ik deze moet kopen, dus weet ook niet of 5 condensatoren veel meer kost dan 2. op speaker trade staan ze ook niet.

Ps. als ik alles bij speaker trade koop komt het dan snel aan of moet ik weken wachten? of weten jullie een betere site?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt ze eens mailen of ze misschien de passende condensatoren kunnen leveren? Zoniet, dan zul je elders moeten kijken, bijvoorbeeld BMM, Remo, Speakerland, Caps&Coils, Speaker en Co (en zo zijn er nog wel een paar).

Verder werkt speakertrade volgens mij best wel snel. Heb er echter zelf nooit besteld. Alles in een bestelling kan ook, helaas niet in nederland, maar wel bijvoorbeeld hier: http://www.lautsprechershop.de/english/index_hifi.htm . Met hun is meestal ook goed zaken doen :)

Voor de caps zou ik de optie van de twee caps nemen, en dan zou ik daar gewoon nog een 10uF Audyn Cap MKP QS overheen zetten (iets kleiner mag ook). Dat is denk ik de beste prijs/prestatie verhouding.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info :)

Mivoc AWM 104

54.00 EUR

Mivoc Subwoofermodul AM 80, 80W

78.00 EUR

MKP-Kondensator/Cap 10uF /400V (Audyn-Cap)

3.80 EUR

Lautspr.-Kabel 2x2,5 mm2, hochflexibel, transparent

1.20 EUR

Boxenfuß HF-155, 38x16 mm, Gummi mit Rillenprofil

0.90 EUR

Ik heb nu dit alleen ik weet niet welk merk ik die andere condensators moet kopen omdat in het tijdschift elko staat maar niet op hun site. moet ik ook demping kopen of hoefd dat niet.
Voor de rest klopt de denk ik dan.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die elko's zou je bij elke electronica winkel kunnen halen. Demping.... Staat dat niet in het bouwplan? Ik zou zeggen dat halfvol vullen nooit kwaad kan.

Wise enough to play the fool

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat moeten dus bipolaire elko's zijn (br63-680 en br63-800) (800 uF is ook prima).

Of je demping nodig hebt staat in het artikel :)

Verwijderd

Topicstarter
Oja zie het staan, moet niet dikker dan 10 mm zijn. heb de bestel lijst even aangepast:

Mivoc AWM 104
Mivoc Subwoofermodul AM 80, 80W
MKP-Kondensator/Cap 10uF /400V (Audyn-Cap)
Lautspr.-Kabel 2x2,5 mm2, hochflexibel, transparent
Boxenfuß HF-155, 38x16 mm, Gummi mit Rillenprofil
Mundorf, 680 uF/63 Vdc, Elko rau
Mundorf, 800 uF/63 Vdc, Elko rau

Alleen de demping ik zie daar veel verschil tussen In het artikel staat dat ik een hoge dichtheid moet hebben dus lijk mij Mini Tyrotex MN10 (klik) het beste ook omdat dit zwaarder is wat ook beter voor het geluid is.(had ik hier gehoord)

Sorry van alle vragen maar beter 3 keer vragen dan je 1 keer in de vingers snijden.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Beter lezen ;) Er staat dat demping niet nodig is, maar als je het gaat gebruiken inderdaad een hoge dichtheid. Neem inderdaad Tyrotex of dik Tyrofoam als je echt demping wil aanbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn duits is niet echt het neusje van de zalm( zit in v4 en heb vrijstelling voor duits dus heb het maar 2/3 jaar gehad). Zal je dan merkbaar veschil gaan horen met of zonder demping?
Anders is denk ik de bestelling klaar en kan ik gaan bestellen :9

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor die paar euro kun je best twee matjes Tyrofoam erbij doen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb ik erbij gedaan. Zo bestelt hopen dat het snel binnen komt.
17 euro verzend kosten is wel veel. maar hier in nederland heb je volgens mij niet shops die dit allemaal verkopen. Ik zal hier ook wel het rezultaat tonen, als jullie dat goed vinden.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:12:
Ik zal hier ook wel het rezultaat tonen, als jullie dat goed vinden.
Sterker nog: na al die moeite die we gedaan hebben ben je bijna verplicht om het resultaat te laten zien :9

• teacher

teacher

Dysgaf!

Nee, het hele bouwverhaal..

T'is alweer veel te lang geleden dat er een leuke showcase is geweest :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb Mijn spullen uit Duitsland binnen. :)
Duurde ongeveer 3 dagen nadat ze hadden aangegeven het opgestuurd te hebben.

Ga proberen morgen het hout te kopen, als de bouwmarkt nog na 5 uur open is.

natuurlijk plaatjes.
De foto's zijn niet zo heel mooi gelukt helaas. (komt door de flits denk ik)
klein overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/6869/img0331hz5.jpg

De amp.
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/228/img0334ot7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/2996/img0337ze9.jpg

Speaker:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3066/img0338mo6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/2451/img0339my6.jpg

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Dat ziet er allemaal nog behoorlijk netjes uit zo! Geventileerd is ie ook nog ergens.

Hoe ga je je kast afwerken?

Verwijderd

Topicstarter
Dat als je met ventileert bedoel: dat gaas en het gat in de onderkant van de woofer heb je gelijk.

Ik volg het bouw schema uit een duits tijdschift omdat die me wel het beste leek.
Kan niet de goede foto op het inet vinden maar hij lijkt op deze. :Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:w4yYbDqRvZXd5M:http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/sub_zero.jpg

Maar dan kleiner

• Seers
Ik bedoelde de afwerking. Leer, hout, verf, stof, glas, perspex, metaal... Zoveel mogelijkheden hè.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Met "geventileerd" heeft seers het over de woofer.

Oh ja. stel:
je gaat naar de bouwmarkt
op zaterdag
en je laat hout zagen....

Dan kan je het maandag opnieuw halen bij een zaak waar ze wél kunnen zagen.

Check en dubbelcheck dus of je maten kloppen.

Verder: is die subamp luchtdicht?

Verwijderd

Topicstarter
Over het goed zagen was ik ook al bang voor. maar waar moet ik het anders doen? zelf kan ik het nog slechter.
Ik denk dat ik hem gewoon zwart ga schilderen, mischien in hoogglans.
De amp is luchtdicht ja, daar hoef ik ook geen speciaal kastje voor te maken.

• Seers
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:32:
Over het goed zagen was ik ook al bang voor. maar waar moet ik het anders doen? zelf kan ik het nog slechter.
Bij een echte houtzagerij of in ieder geval een kleine kluszaak waar het liefst oude rokerige mensen het zaagwerk doen.
Ik denk dat ik hem gewoon zwart ga schilderen, mischien in hoogglans.
De amp is luchtdicht ja, daar hoef ik ook geen speciaal kastje voor te maken.
Amaai, niets aparts? Apart hoeft niet altijd veel duurder te zijn hoor!

Overigens, als er PCB haaks op de metalen plaat zit, kan ik je aanraden deze vast te kitten. Tegen het resoneren.

Verwijderd

Topicstarter
Aparts? Ik zou zo niet kunnen bedenken wat ik anders zou moeten doen. En zoveel skills heb ik ook weer niet. Ik houw van lekker basic
Kitten heeft denk ik geen zin zit al een anti "trill laag" tussen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 23:50 ]

• Seers
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:49:
Aparts? Ik zou zo niet kunnen bedenken wat ik anders zou moeten doen. En zoveel skills heb ik ook weer niet. Ik houw van lekker basic
Kitten heeft denk ik geen zin zit al een anti "trill laag" tussen.
Nou - eh - pak wat skai (is niet duur, goedkoper van verf durf ik te beweren) en zwiep dat eromheen. Lekker knippen en snijden, en op een gegeven moment moet je je zijkanten bedekken. Dit doe je dan met leuke stukjes hout, dat is naar je eigen invulling. Als je goedkoop aparte houtsoorten wilt: ga naar je plaatselijke parketboer. Met écht parket, dus gewoon massieve stroken.

Kan het er zo uit gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/DTS59.jpg

De platen op zijn kant ziet er nog wat leuker uit vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dat parket idee, vind ik wel mooi eigelijk zat ik zelf ook beetje aan te denken. maar hij komt naast me burea te staan dus ik zal hem weinig zien. ;) Maar ik zie wel onderweg.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Niks mis met zwart hoor...

Maar, als je laat zagen, zeg dat het _precies_ moet en meet het ter plekke na.

Over afwerken; als je toch bij de bouwmarkt bent:

schuurpapier 80 - 120 - 240 - 400
MDF grond
rollers etc.
kleurlak

Ga je je driver nog verzinken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de driver word verzonken. moet daarna wel een ronde ring vrezen omdat je deze woofer volgens mij van de achterkant moet bevestigen. Anders zie je die rubbers.

• Seers
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:15:
Ja de driver word verzonken. moet daarna wel een ronde ring vrezen omdat je deze woofer volgens mij van de achterkant moet bevestigen. Anders zie je die rubbers.
Dat je die rubbers ziet is niet zo erg, ik zou dat gewoon meeverzinken. Van de achterkant monteren is alleen maar lelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Is ook later moelijker als ik een andere sub wil hebben oid.
Hoe duur is meestal zo´n stukje parket. want ik kan maandag naar school wel wat bedrijven langs maar moet ik wel een indicatie hebben wat me te wachten staat.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je een makkelijke tip wil:

elesgoflex plaklaminaat: :Y

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb die amp ook, en hij is toch niet helemaal lucht dicht hoor, ik zou er 100% een kastje om heen maken, maargoed, moet je zelf weten.

Waarvoor zijn die caps (ik heb de HH van die maand even niet bij de hand), als je BR gaat lijken me een paar caps niet bepaald zinnig. (ik neem aan dat zo als GHP gaan dienen)

Overigens had de mivoc subamp altijd een boost (heb je misschien al in een ander topic kunnen gelezen) deze KAN vervelend zijn.
(hangt een beetje van het ontwerp af)

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 27-01-2008 15:30 ]

One World Concepts

• Seers
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:31:
Ja Is ook later moelijker als ik een andere sub wil hebben oid.
Hoe duur is meestal zo´n stukje parket. want ik kan maandag naar school wel wat bedrijven langs maar moet ik wel een indicatie hebben wat me te wachten staat.
Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Subzilla5.jpg

Dat hele gebeuren kostte me 40 euro. Iets van 0,9 m² aan afrormosia (= boom met uitsterven bedreigd) en wat planken eiken, en verder relatieve korte stukjes exotisch hout. Het ligt dus ook aan de houtsoort.

Elesgoflex is ook een mooie tip:

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Fineer7.jpg

Kun je leuke dingen mee doen. Let wel dat je investeert in een busseltje nieuwe mesjes, die heb je nodig. En wat tape en korreltje 180. Als je het goed doet kan je dat er goed uit laten zien. Nadeel is (vind ik) dat je blijft ziet dat het een foto van hout is. Écht hout is.. echt hout. :)

FYI: plaatje hierboven was mijn eerste aanvaring met Elesgoflex. En zo'n rol kost 26 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet inderdaad wel verschil tussen echt hout en elesgofex. Dus ga wat parket winkels langs om gewoon effe te kijken. Nooit geschoten is altijd mis. (en ben toch in de buurt)

@ B_Force Ik ben zelf niet zo heel erg goed met hifi dus heb gewoon het bouwplan van de HH gevolgd. Dan lijkt het me wel goed komen. Het zorgt voor een kleine boost waardoor het geluid beter zou moeten klinken vooral omdat dit in een kleine kast komt: 20 liter.

Waar komt er dan lucht uit de amp? Als het via de zijkant kom kan ik dit makkelijk verhelpen door een beetje kit te gebruiken oid.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Niet alleen via de zijkant, maar ook via de knopjes enzo.

Zeker als het hard gaat ben je niet blij dat je subamp niet in een aparte kast zit.

Waarom ik vroeg of die caps bij het ontwerp zitten, is dus dat die AM80 standaard al een boost heeft.

One World Concepts

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Op de bouwtekening van de HH staat 19mm mdf maar bestaat dit eigelijk wel?
Want de bouwmarkt had het niet en op het inet kon ik het ook niet vinden. Is dit een duitse standaard oid?

Verwijderd

Wat hadden ze wel bij de bouwmarkt? :)

Minder is geen goede oplossing lijkt mij... Meer zou kunnen, maar of daar je kwaliteit drastisch omlaag van gaat? (21mm bijv).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

19 of 18 mm MDF is toch gewoon standaard :? Lijkt me sterk dat ze dat niet hebben. Je kunt natuurlijk heel simpel de maten omrekenen, zolang de binnenafmetingen maar gelijk blijven (al zal die ene millimeter niet veel uitmaken).

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Heb laatst nog MDF gehaald. 18 en 22 mm zijn vrij standaard. Prijstechnisch kun je het beste 18 milimeter halen denk ik. 22 mm is weer een slag duurder.

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga idd nog even vederkijken of ze ergens nog 19 mm hebben. Want ik heb geen zin om het om te rekenen. (maak zeker wete dan een foutje en heb daar geen zin in)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je moet gewoon 18mm hebben, dat is de inernationale standaardmaat, die soms wordt afgerond op 19mm (meet het maar eens op, de dikte van zo'n plaat is 18,5mm ofzo)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke dat is mooi om te weten. dan ga ik het maar eens opmeten bij de doe het zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek toch niet hezelfde te zijn dus heb alles omgereken en het hout laten zagen. Helaas heb ik 1 klein plankje over het hoefd gezien die is dus 2 mm te kort die moet ik morgen dan opnieuw laten zagen. Helaas zijn die lijmklemmen zo duur maar zag bij de gamma een pakket voor 6 euro (is vast troep maar voor 1 keer werkt het vast wek) dus die ga ik morgen ook halen.

De sub kast is echt heel klein. Kijken hoe dat gaat klinken.
Dus voor mensen die een kleine sub willen is deze volgens mij perfeckt. (upload wel de oorsprongkelijke tekeningen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben laatste tijd een beetje bezig geweest met de subwoofer.
Ik heb ook al de 2 zijkanten er op gelijmd alleen hier heb ik nog geen foto's van.

Br Zit gelijmd.

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/7827/speakerdiy002dl1.jpg

Extra plankjes er op geplakt :9
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1377/speakerdiy012tm4.jpg

En de laatste plank van de BR

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/6828/speakerdiy023ph8.jpg

En je kan natuurlijk geen subwoofer maken zonder geluid:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8360/speakerdiy008ze2.jpg

Daarom mijn heineken speaker krat.

Binnekort de voor en achter kant er op lijmen en de boven kant en dan is het lijmen klaar.
Moet alleen nog wat vinden voor de voorkant, Ik ben nog niet langs de parket winkel geweest.

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ziet er goed uit hoor :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer weer wezen knutselen. gaat een beetje sloom maar dat boeid mij niet.

de achterkant zit er op
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/6572/speakerdiy034tv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/999/speakerdiy037wo8.jpg

Echt een heel klein kastje is het, kijk maar na de laaste foto.
Pagina: 1