Asus P5K mobo met CD-ROM?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2025
Hallo tweakers.

Ik heb zojuist een nieuwe comp binnengekregen, dwz een nieuw mobo, cpu en gpu met nieuw geheugen.
Mijn mobo, de Asus P5K, geeft mij problemen. Misschien is dit echt een stomme vraag, maar goed, ik weet niet hoe ik alles moet aansluiten. Die mobo's veranderen zo snel :P

Er zitten maar 2 kables bij, 1 voor een Floppy en 1 voor HDD IDE. Ik mis echter de CD-ROM IDE kabels.
Deze heb ik dan wel van mijn oude mobo, maar op de P5K mis ik ook een 2e IDE aansluiting. de enige die erop zit, zit helemaal onderaan (PRI_EIDE).

Ik moet echter wel Windows opnieuw installeren op mijn oude HD. Ik heb geen nieuwe HD of DVD speler besteld, want ik wil deze nog blijven gebruiken.

Hoe sluit ik nu mijn HD en mijn DVD-speler tegelijk aan? Ik heb geen SATA HD. Dit is volgens mij ook niet nodig, want de enige IDE kabel die erbij zat was voor HDD...

alvast bedankt!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Is normaal dat huidige borden nog maar één IDE connector hebben. Maar wat is het probleem dan? Aan een kabel kun je toch 2 dingen aansluiten, dus je HD + DVDRW. Klaar...?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:13

Thandor

SilverStreak

Dat soort borden hebben simpelweg maar één P-ATA aansluiting. Dit staat als het goed is ook gewoon op de productpagina op de site van de fabrikant :). Als ik jouw verhaal goed begrijp kun je nu toch simpelweg de harde schijf op 'master' zetten en de DVD speler op 'slave'? Dan kun je beide drives in ieder geval aansturen en verschaf je jezelf de mogelijkheid tot het installeren van Microsoft Windows.

Wil je toch meer P-ATA poorten? Dan moet je een losse controller kopen, dit topic gaat je in ieder geval geen extra aansluiting opleveren en zal dus op slot gaan ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.