Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 14:09
Het is weer eens tijd om jullie vakkundige mening er bij te roepen ;)

Vraag 1:
Allereerst, zit er qua (game)prestaties verschil tussen een hdd met 8mb of 16mb cache?

Vraag 2:
Ik zit met een dilemma, kiezen tussen 2 hdd's:
Hitachi T7K500 320gb 16mb cache
Samsung SpinPoint T166, 320gb, 16mb cache

Ik ga voor stilte en snelheid :P

Vraag 3:
Ook weet ik niet welke van de 2 dvd-writers ik moet kiezen:
Lite-On LH20A1S
Samsung SH203B

Weer stilte, snelheid varieert naar mijn mening niet zo veel, m'n voorkeur gaat wel uit naar 20x dvd-write speed, maar dat hebben ze allebei.

Alvast bedankt :)

EDIT: Misschien kun je in je mening de Antec Sonata III kast meenemen, die heeft ook snufjes in huis om de decibellen zo laag mogelijk te houden ;)
Nu niet denken dat ik echt een stiltefreak ben, maar een straaljager in huis ben ik ook niet zo van..

[ Voor 17% gewijzigd door Svennetjee op 10-01-2008 18:18 ]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Je topictitel is een beetje (OK, best heel erg) onduidelijk, en de startpost niet echt duidelijk. Wat voor systeem is het, wil je upgraden of een hele nieuwe PC, welk mobo heb je etc.?

Anyways:

1. Google: "Larger cache will always help with performance, especially on a OS disc. Cache is basically an area of RAM in the drives electronics that temporarily stores files that have been written or read to the drive. Drives are slower than memory; it means if you are reading a file several times from disk, subsiqent reads may come from a cached copy rather than a disk copy, meaning much faster response. Also sometimes you get write caching - if the drive is very busy writing a file to disk and you ask it to write to another file at the same time, the drive can cache this write and defer it actually being written to disk until the disk is less busy - again speeds things up. A larger cache improves all disk access speeds."

Mijn mening: je merkt er bijna (zowel helemaal) niets van in games.

2. Samsung, stiller dan de Hitachi's. Ben overgestapt van Hitachi's naar Samsung en die zijn toch weer wat stiller. Qya performance merk ik niet zoveel verschil.

3. Samsung is stiller, de Lite-Ons die ik vroeger had waren luider dan mijn huidige Samsung.

De Sonata heeft van die elastieken waar je HD's inhangt. Die zal het geluid sowieso al veel dempen. Ik hoor ze in mijn Solo althans helemaal niet, zelfs niet met zoeken.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 14:09
Sp33dFr34k schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:26:
Je topictitel is een beetje (OK, best heel erg) onduidelijk, en de startpost niet echt duidelijk. Wat voor systeem is het, wil je upgraden of een hele nieuwe PC, welk mobo heb je etc.?
Iig bedankt voor je reply, mn systeem ziet er zo uit(tot nu toe, ben nog bezig met research :9 ):
GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
Intel Core 2 Duo,Boxed, E8200, Socket 775
MSI NX8800GT-T2D512E-OC,512MB, GDDR3, PCI Express x16
Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB,
G.E.I.L GX22GB6400UDC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Lite On LH-20A1S, Serial ATA150, Zwart, OEM
Antec Sonata III,Zwart

Maar over de dvd-branders, de lite-on komt er schijnbaar wel als beste uit (bestbuyguide hardware.info)
Maargoed daarom vraag ik het ook hier nog een keer

Iemand anders nog ervaring met een van deze onderdelen (voornamelijk hdd en dvd-rw)?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verander je topictitel nu maar ff voordat je een slotje ziet.

Anways, ziet er goed uit hoor. Die branders is gewoon een beetje persoonlijk, ik kan meestal niet kiezen en duw er daarom gewoon 2 in. Plaats genoeg en kosten toch geen drol.

Zoals ik al zei; de Samsung zijn echt goede schijven, ben er echt erg blij mee. Maar je zult zeker geen miskoop doen met die Hitachi's hoor.

Het is gewoon persoonlijke voorkeur tussen de verschillende merken; de ene heeft goede ervaringen met merk x, de andere met merk y. Bereik je waarschijnlijk toch niet veel mee...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Ik zou voor 20 euro ook maar een arctic freezer 7 pro mee bestellen, erg stille koeler :)
Ook valt een vervangende koeler voor die 8800GT aan te bevelen.