Toon posts:

[XP] 3 Problemen; Firefox, Toetsenbord en printer.

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post hier op het forum, en maar meteen ter zake.
Ik zit op het moment op mijn AMD Athlon - Windows XP, en heb een tweetal problemen.
1; Als ik Firefox start, of een nieuw venster open, is er een 50% kans dat het scherm zich gewoon sluit. Hij staat heel even onderin de start-balk, en een luttele 1/100ste seconde is hij weer weg.

2; Als mijn computer uitstaat, en ik druk op een willekeurige toets op het toetsenbord, gaat hij weer aan. Ik weet zéker dat hij niet op Stand-by staat, en ik heb bij Configuratiescherm -> Toetsenbord -> 'Dit apparaat mag de computer uit de stand-by halen', uitgeschakeld.

3; Op mijn andere computer, heb ik ook Windows XP, maar daar is het nog wel het vreemdste. Als de computer uitstaat, en je drukt de printer aan, gebeurt er niks. Wanneer je hem echter weer uitdoet, gaat de computer aan. Dus, computer uit, printer aan, gebeurt niks. Maar computer uit, printer van aan naar uit, is computer aan.

B.v.d. voor jullie (nuttige? xD) antwoorden.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Als je net heb geregistreerd heb je vast ook wel in de registratievoorwaarden en de FAQ gelezen dat je in de topicstart moet aangeven wat je zelf opgezocht en geprobeerd hebt, toch? :)

1. Probeer Firefox eens in Firefox veilige modus te starten (firefox.exe -safe-mode).
2. Waarschijnlijk staat Wake up on Keyboard aan in de BIOS.
3. Tsja, opzoeken in de BIOS en Windows welke USB apparaten de computer mogen laten opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 10-01-2008 18:13 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

1. Nieuwe installtie FF.
2. Inderdaad Wake Up on keyboard. Maar misschien ook kijken of dit ook zo is met een nieuwe / andere keyboard.
3. haha hier heb ik nog nooit van gehoord moest wel ffies lachu toen ik het las. Wat Sebazzz zegt op nr. 3. misschien, verder zou ik het echt niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
@Sebazzz; Nee, dat heb ik niet :]. Op elk forum zijn die regels bijna hetzelfde, maar hier dus niet.

1. Dat is al opgelost. Het was zo'n stom virus-achtig iets. Ik moest steeds inloggen op 'www.sazzy.se' oid, terwijl ik nog nooit van die site gehoord had.

2. BIOS, k. Dat probeer ik nu even. (Dit toetsenbord had ik ook bij de vorige computer, en daar was het niet zo.)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:07:
3; Op mijn andere computer, heb ik ook Windows XP, maar daar is het nog wel het vreemdste. Als de computer uitstaat, en je drukt de printer aan, gebeurt er niks. Wanneer je hem echter weer uitdoet, gaat de computer aan. Dus, computer uit, printer aan, gebeurt niks. Maar computer uit, printer van aan naar uit, is computer aan.
heb je de stekker van de printer al eens omgedraaid of via een ander stopcontact aangesloten?
soms interfereren stekkers in een stekkerblok, vooral als je niet op een geaard stopcontact zit.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
1. Firefox heb ik weer hetzelfde probleem, maar dat fix ik zo wel.

2. Toetsenbord is nu goed, dank jullie.

3. http://www.youtube.com/watch?v=rrGlluduXr0. Er staat niks vreemds in de BIOS, heb al gekeken.

@Beascob; ik probeer de stekker zo wel.

Verwijderd

haha man dat filmpje is echt gek!! de 1ste keer dat ik dat zie lol XD!

Verwijderd

Topicstarter
Firefox probleem blijft terugkomen. Iemand daar een oplossing voor?

Verwijderd

probeer een nieuwe installatie van FF... v

Verwijderd

Topicstarter
Hou ik dan alle bladwijzers, opgeslagen wachtwoorden, en stuff? D:

Verwijderd

Topicstarter
Stekker werkte niet, en Firefox lijkt nu opgelost.

Dus, alleen het printer-probleem blijft. Het filmpje dat ik gemaakt heb, staat een paar posts boven deze.
Pagina: 1