Toon posts:

Livebox, Utorrent en portmapping werkt niet *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gebruik al een tijdje Utorrent.... eerst niets aan de hand, poorten stonden open.

Maar nu opeens niet meer, weet niet wat ik gedaan heb, maar krijg het niet meer goed:(

Als ik bij utorrent de poort check staat er:

Checking port 41918 on 194.134.193.16...

Error! Port 41918 does not appear to be open.

Maar in mn router heb ik ze toch echt geopend:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JG37LLG3.jpg

en dit is mn ip:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-E6B3JGBC.jpg

En als ik probeer een vast ip adres in mn internetinstellingen aan te maken, dan doet mn internet het helemaal niet meer.......

Heeft iemand misschien de oplossing? of evt tips?

Bij voorbaad dank,

Andries.

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zo te zien heb je bij "Lokaal IP-adres" in je router je externe adres ingevuld. Vul je daar het IP-adres van je computer eens in :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57

Sebazzz

3dp

Je moet de instellingen opslaan (Livebox -> [Tabbar] Opslaan/Reset -> Opslaan) en eventueel de Livebox laten herstarten. Zet in je torrentprogramma ook UPnP uit want de Livekots ondersteunt dat niet ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 18:24
Toevallig Windows Firewall aan staan? Zo ja, zet deze eens uit en probeer het nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat geprobeerd, maar krijg nog steeds deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-47SZL8NK.jpg

Wel bedankt voor je snelle reactie;)

Verwijderd

Topicstarter
ook de windows firewall staat uit....

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-03 12:09
'k heb nog hetzelfde probleem gehad. Mijn poort stond open en wekenlang heb ik geen probleem gehad. Maar opeens gingen mijn downloads erg traag. Ik test de poort en ik krijg ook de error da de poort geblockt is. En dit terwijl ik niets aan mijn instellingen in utorrent, windows en mijn modem gewijzigd had.

Ik heb daarna mijn laptop gereboot en mijn router gereboot. En toen ik utorrent opnieuw opstarte werkte het gewoon.

Vorige week zondag heb ik dan nog eens hetzelfde tegengekomen op mijn broer zijn laptop. Ik had bij hem utorrent geconfigureerd en uitgelegd. Alles werkte perfect en ik had dezelfde poort ingesteld zoals mijn utorrent. Hij kon een paar uur aan een mooie snelheid downloaden zonder problemen. Maar toen hij utorrent de volgende keer opstarten identiek hetzelfde probleem. De melding dat de poort geblokt was. En de poort staat zeker open want ik gebruik de routerinstellingen nu al meer dan een jaar.
Alles gereboot en het werkte terug.

Het is mij nu al een 4-tal keer overkomen en ik heb er nog altijd geen verklaring voor. Het probleem komt zowel met oudere als met de laatste nieuwe versie voor.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Je moet je lokale ip adres veranderen naar dat van je pc, dus 192.168.1.49 en je PC een vast ip geven.

Verwijderd

Topicstarter
heb de router al tig keer gereset... helpt me niet.

En heb al een vast ipadres geprobeerd, mar zodra ik hem verander, doet mn internet het niet meer.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:18:
heb de router al tig keer gereset... helpt me niet.

En heb al een vast ipadres geprobeerd, mar zodra ik hem verander, doet mn internet het niet meer.
Heb je wel gelezen wat Mafkees schreef? Dat is toch echt de oplossing hoor |:(

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien je me niet gelooft:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AAOMTLMC.jpg

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57

Sebazzz

3dp

Nee logisch, want 192.168.1.49 ligt binnen de DHCP range van de Livebox (die van 192.168.1.10 t/m 192.168.1.50 gaat), je moet jezelf buiten die range in Windows een statisch IP adres aanstellen. Dit kan vanaf 192.168.1.51 t/m 192.168.1.249. Dan heb je geen conflict. Bovendien moet je handmatig de DNS servers in Windows instellen, je kan die van OpenDNS gebruiken of van Orange (DNS servers vind je onder 'Geavanceerd...'.

offtopic:
Dat teletubbiethema :X

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het als volgt veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQUQCEXV.jpg

Alleen wat ik al zei, zodra ik mijn ip adres naar statisch verander, doet internet het niet....

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 10:43

E-Rick

I love it :7

Je moet bij gateway ook het IP van je router invullen, in jouw geval 192.168.1.1 dus

[ Voor 22% gewijzigd door E-Rick op 10-01-2008 21:17 ]

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd:

ip: 192.168.1.55 en 192.168.1.1
sub: 255.255.255.0
gatew 192.168.1.55 en 192.168.1.1

dns 192.134.5.5
dns 191.134.0.97

maar moet ip adres weer op automatisch zetten om verbinding te krijgen:(

• E-Rick

E-Rick

Probeer dit eens:

ip: 192.168.1.55
gatew 192.168.1.1

dns 192.134.5.5
dns 191.134.0.97

en dan je poorten uiteraard forwarden naar 192.168.1.55

edit: als je livebox aan dns relay doet kan je ook 192.168.1.1 als een van je dns-servers invullen

[ Voor 22% gewijzigd door E-Rick op 10-01-2008 21:38 ]

Choose life

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:26:
geprobeerd:

ip: 192.168.1.55 en 192.168.1.1
gatew 192.168.1.55 en 192.168.1.1

dns 192.134.5.5
dns 191.134.0.97

maar moet ip adres weer op automatisch zetten om verbinding te krijgen:(
ip 192.168.1.55 zou ik gebruiken met 192.168.1.1 als default gateway.
Gooi bovenstaande 2 dns-ipadressen eraf en maak daarvan ook 192.168.1.1

Edit: hmm, E-rick was me net voor.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Moraxv op 10-01-2008 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmmh, vast ipadres werkt nu en heb verbinding!

heb de volgende poorten opengezet:

TCP 41918 tot 41918 lokaal ipadres: 192.168.1.55
UDP 41918 tot 41918 Lokaal ipadres 192.168.1.55

Maar utorent geeft nog steeds de melding dat de poorten niet openstaan:

Checking port 41918 on 194.134.193.16...

Error! Port 41918 does not appear to be open.

• E-Rick

E-Rick

na even gegoogled te hebben op "livebox port forwarding" lees ik: "poorten instellen, Hierna opslaan en de livebox herstarten"

livebox al herstart?

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
livebox herstart & utorrent herstart, geen verandering......

Verwijderd

Ik kreeg moeilijkheden toen ik UDP en TCP hetzelfde nummer gaf, ook wel eens problemen gehad met die hoge nummers, meestal zit ik zo rond de 5000.

Verwijderd

Topicstarter
Heb UDP en UCP veranderd naar rond de 4555.... nog steeds:

Checking port 4555 on 194.134.193.16...

Error! Port 4555 does not appear to be open.

Verwijderd

Topicstarter
en ook UDP en UPC verschillende nummers gegeven.

Verwijderd

Start je computer eens opnieuw op, ik zat laatst ook te knoeien met poorten en kreeg het toen niet meer goed, de volgende morgen had ik weer een high ID.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-03 20:59
Ik zie hiervoor een paar DNS-en van Orange met 192.. zorg ervoor dat het 194 is!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ga naar command en typ ipconfig /all.
Typ deze informatie over op de TCP/IP instellingen op je netwerk kaart in configuratie scherm.

Herstart je Computer

Ga naar je router instellingen en forward de port die je wilt naar het IP adres wat voor jouw computer is aangewezen ( intern ip dus! ), Daarna maak je een rule op de firewall ( WAN > LAN ) voor de port die je wil voor TCP en UDP, verwijs deze naar alle apparaten op het netwerk, of jouw computer zolang dit mogelijk is.

Als het dan niet werkt doe je echt wat fout of zijn de opties in de router geblokkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik em verander naar 194, valt mn verbinding weg... dit is dus niet mogelijk.

En mn pc is al een paar keer opnieuw opgestart...

• Fox
  • Niet online

Fox

LAN IP's horen altijd op een nummer te staan wat begint met 192.168
Dus bijvoorbeeld: 192.168.1.12

Je kan de laatste twee cijfers naar eigen wensen invullen, maar je moet wel zeker zijn dat deze niet door een ander apparaat gebruikt wordt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fox op 10-01-2008 23:55 ]

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:55
Wat voor programma's heb jij nog draaien? Misschien een anti-virus programma? (Norton Anti-Virus wil ook nogal eens poorten dichtgooien....)

Verwijderd

Topicstarter
werd ook niet het ipadres bdoeld maar mn dns server.... de persoon die voor jou poste zei dat dat beginnen moest ,met 194.... maar dan doet internet het dus niet.

Hier staan al mijn gegevens:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K3RH4N33.jpg

Misschien kan je zien wat er niet goed aan is, maar volgens mij klopt het allemaal wel...

Daarnaast maak ik geen gebruik van xp firewall of andere scanners etc.....

Verwijderd

Wellicht een overbodige reactie

Al een andere TorrentCliënt geprobeerd? Ik heb namelijk zelf een probleem gehad met een dubbele router waardoor ik de poorten voor µTorrent niet geforward kreeg. Hierna heb ik een ander programma geïnstalleerd waardoor ik van het hele "gezanik" af was (BitComet)

Nu weet ik natuurlijk niet of jij per definitie µTorrent wilt gebruiken, dus ik kan niet vaststellen of dit wellicht een oplossing is. Ook is niet gezegd dat dit uberhaupt wel een oplossing bied. Maar in principe is het niet veel werk om daar achter te komen. Even binnenhalen en uitproberen!

Verwijderd

Topicstarter
ja, je hebt gelijk, kan het altijd proberen.... maar frustrerende is dat utorrent super lekker draaide...Snap gewoon niet hoe het kan dat het veranderd is...

• Fox
  • Niet online

Fox

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:08:
werd ook niet het ipadres bdoeld maar mn dns server.... de persoon die voor jou poste zei dat dat beginnen moest ,met 194.... maar dan doet internet het dus niet.

Hier staan al mijn gegevens:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K3RH4N33.jpg

Misschien kan je zien wat er niet goed aan is, maar volgens mij klopt het allemaal wel...

Daarnaast maak ik geen gebruik van xp firewall of andere scanners etc.....
Staat die DNS ook bij de ipconfig /all command?

Probeer eens de DNS op een IP dat begint met 192.168 te zetten, zo staat hij hier en doet het perfect. Welk IP typ je in om bij je router config te komen? Dit IP moet op de DNS komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:11:
ja, je hebt gelijk, kan het altijd proberen.... maar frustrerende is dat utorrent super lekker draaide...Snap gewoon niet hoe het kan dat het veranderd is...
Ik begrijp je volkomen, vandaar ook
Erg frustrerend dat het dan ineens in de soep draait ja. Hopelijk vind je een oplossing, of word er één voor je gevonden :*) Succes ermee in ieder geval!

Verwijderd

Welke internet provider heb je? Het is tegenwoordig een hype van isp's om p2p netwerk te shapen. Het kan zomaar zijn dat je provider een andere policy heeft ingevoerd.

Google of zoek op got maar eens of dit zo kan zijn.

[edit]
Uit eigen ervaring weet ik dat upc dit wel doet op sommige ranges ipadressen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 09:46 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:45:
Welke internet provider heb je? Het is tegenwoordig een hype van isp's om p2p netwerk te shapen. Het kan zomaar zijn dat je provider een andere policy heeft ingevoerd.

Google of zoek op got maar eens of dit zo kan zijn.

[edit]
Uit eigen ervaring weet ik dat upc dit wel doet op sommige ranges ipadressen.
Een Livebox..ik gok op Orange :)

Verwijderd

Topicstarter
SniperFox schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:12:
[...]

Staat die DNS ook bij de ipconfig /all command?

Probeer eens de DNS op een IP dat begint met 192.168 te zetten, zo staat hij hier en doet het perfect. Welk IP typ je in om bij je router config te komen? Dit IP moet op de DNS komen.
Was al zo.........
Gebruik idd de livebox, dus mn provider is orange.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:49:
En mn pc is al een paar keer opnieuw opgestart...
Wat ik echter niet lees maar wel is aangegeven door iemand, is of je ook je Livebox al herstart hebt zoals in de handleiding staat?

@The Realone: Whoops... my bad :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 11:13 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:26:
Wat ik echter niet lees maar wel is aangegeven door iemand, is of je ook je Livebox al herstart hebt zoals in de handleiding staat?
livebox herstart & utorrent herstart, geen verandering......
Beter lezen. ;)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

SniperFox schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:55:
LAN IP's horen altijd op een nummer te staan wat begint met 192.168
Dus bijvoorbeeld: 192.168.1.12

Je kan de laatste twee cijfers naar eigen wensen invullen, maar je moet wel zeker zijn dat deze niet door een ander apparaat gebruikt wordt. ;)
Dat is redelijk gebruikelijk, maar het hoort niet perse. Het naar eigen inzicht invullen van de laatste twee cijfers kan alleen als je 255.255.0.0 als subnetmask hebt (dus 192.168.0.0/16). Bij een subnetmask van 3 octets (255.255.255.0) gaat je redenatie dus niet op, aangezien daar het derde octet ook gelijk moet zijn, bijvoorbeeld 192.168.1.0/24).

Meer info in RFC1918

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit, graag een duidelijkere titel bedenken volgende keer

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:07:
Titel edit, graag een duidelijkere titel bedenken volgende keer
Sorry, zal ik doen!

Maar nog steeds geen open poorten............ niemand meer suggesties?

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-03 12:09
Ik had vandaag wat problemen met een trage snelheid in µtorrent en ik ben een speedguide tegengekomen om je µtorrent goed af te stellen. Daarin heb ik gelezen dat je soms een foute melding kunt krijgen bij het testen van open poorten in µtorrent. De oorzaak hiervan ligt bij sommige internetproviders.

Heb je er aan gedacht dat je internetprovider misschien iets veranderd heeft en dat je daardoor een foute melding krijgt. Op het forum waarop die speedguide stond werd dit door gebruikers gemeld. Ik vind nu wel jammergenoeg de site niet meer terug. Kun je niet op een andere manier testen of de poort open staat? Niet via de ingebouwde test in µtorrent?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Maar nog steeds geen open poorten............ niemand meer suggesties?
Gewoon de standaard instellingen herstellen, ik heb ook een livebox en alles werkt gewoon uit de doos.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/liveboxsetup.png

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 15:13
Staat je Windows Firewaal aan? Zet die tijdelijk eens uit?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Neem eens contact op met je provider, zeker als je weet dat aan jouw kant niets veranderd is. Het kan (zoals al eerder genoemd is) heel goed dat zij alle p2p poorten blokkeren, waardoor jij tegen deze problemen aan loopt.

Verder is een vast IP adres niet echt van belang, als je je computer vaak genoeg gebruikt, zal deze zijn IP adres behouden (afhankelijk van een aantal factoren...).

Tot slot zou je kunnen kijken (mbv netstat) of er wel een connectie opgebouwd wordt van extern naar jouw computer.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1