Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Palm Desktop 4.1.4] Vista + Zire 31 Calendar probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik heb een Palm Zire 31 die prima heeft gesynct met de Palm Hotsync Manager en Palm Desktop onder Windows XP. Nu heb ik een Windows Vista laptop gekocht en wilde daar ook de Palm Desktop software opzetten. Ik heb versie 4.1.4e gedownload van de website, geinstalleerd en daarna een sync gedaan tussen de Palm en de laptop. Alles gesynchroniseerd, dacht ik, tot ik ging kijken naar de Calendar events en die was dus leeg. Althans, zo lijkt het, want overal waar volgens de Palm wel een event zou moeten staan is een wit vlak (witter dan het iets grijziger wit van de achtergrond), maar geen tekst. Als ik in het vlak klik, kan ik zelf een tekst toevoegen, wat ik nog niet heb geprobeerd, ivm mogelijke datacorruptie. Het gekke is dat recurring events zoals verjaardagen wel keurig vermeld worden, maar dan helemaal bovenaan omdat dat de hele dag is (dat was ook zoals de Palm Desktop software op Windows XP het liet zien). Ook taken, contactpersonen en notities staan gewoon in de lijst. Ik heb dus alleen een probleem met de Calendar.
Ik heb met notepad de databestanden geopend en daar staat alles wel, alle tekst, de tijden, notities etc staan wel in de databestanden, maar toch laat de PD software niets zien. Ik heb de software verwijderd, de databestanden ook en de software opnieuw geinstalleerd met een andere username dan wat op de Palm staat. Weer precies hetzelfde probleem, dat helpt dus ook niet.
Ik heb op de Palm website gekeken en daar zie ik dat ze een pagina hebben over Windows Vista, waarin staat dat ze nieuwe Beta software speciaal voor Vista hebben uitgebracht, voor een aantal devices, behalve de mijne, de Zire 31. Voor dat (en andere) model(len) raden ze aan om versie 4.1.4 te installeren, die zou prima moeten werken, behalve dat de Quick Install Tool niet werkt, maar dat maakt mij niet uit. Het gaat mij puur om het syncen met Palm Desktop, wat blijkbaar misgaat, of dat Palm Desktop de databestanden niet goed kan lezen, wat vreemd is, aangezien de contactpersonen etc wel goed gaan.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 23:40
Waarom probeer je dan niet gewoon de beta voor Vista?;)

Het synchronisatieprotocol is voor Palm nooit erg veel gewijzigd. Ikzelf heb een Palm T3 en synchroniseer met Outlook. De versie 4.1.4e werkt bij mij niet op Vista. Juist na het installeren wel, maar na een reboot niet meer. Ik heb ook de beta-versie geïnstalleerd (alhoewel mijn PDA zogezegd niet ondersteund wordt). Sindsdien heb ik geen problemen meer. Ik vermoed dat die ook goed met Palm Desktop kan synchroniseren.

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Omdat er expliciet werd gezegd dat er maar bepaalde modellen zijn die werken met die nieuwe versie. Om datacorruptie te voorkomen (de software doet iets onbegrijpelijks waardoor ik de data op m'n PDA kwijt ben) houd ik mij aan die aanbeveling. Ik gebruik geen Outlook, alleen de Palm Desktop software. Ik ga van het weekend nog 1 ding proberen (de databestanden uit de Program Files map halen en plaatsen in de Documenten map, misschien een rechtenkwestie), daarna zal ik met de Beta software aan de gang gaan. Ben jij nog iets bijzonders tegengekomen tijdens de installatie wat jij als tip kan meegeven zodat ik niet voor verrassingen kom te staan?

• needless to say
Niets van bijzonderheden. Installeert zonder problemen. Zoals reeds gezegd: mijn PDA wordt ook niet ondersteund maar werkt perfect. Heb je een backup van je synchronisatiefolder toen je nog XP gebruikte? Houd die bij. Wanneer er ook maar iets verkeerd loopt kan je in XP via dat profiel alles terugzetten. Waar dat profiel zich bevindt hangt er nogal vanaf, dat is afhankelijk van de versie van Palm Desktop. Ofwel zit het in uw mijn documenten, ofwel in de program files. De mapnaam begint met uw achternaam en eindigt met de eerste letter van je voornaam.

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
De bedoeling is dat die XP machine de deur uitgaat zodra alles op de laptop up and running is. Dus een backupje bijhouden op de XP machine is voor de korte termijn wel een goed idee, maar werkt niet op de lange termijn. Bedankt voor je tips iig, ik ga er van het weekend mee aan de slag.

• needless to say
en, is het gelukt?

• Glaanie

Glaanie

Topicstarter
Sorry voor de bump, maar het installeren van versie 6.2 was de key. Werkt prima, alle functies werken behalve het installeren van apps, maar die wordt toch niet gebruikt, is dus niet erg. Iedereen bedankt voor de tips!
Pagina: 1