persoon A wil sex, persoon B wil sex, en A en B zijn toevallig op dezelfde plaats.
goh, waarom niet?

ik zie sex en liefde toch wel erg los van elkaar. hoewel het natuurlijk een mooie combo is kan het volgens mij ook prima los van elkaar plaastvinden. Verschil tussen sex en sex+liefde is alelen je eigen belang erin. Puur sex draait toch voornamelijk om het eigen genot (lust), terwijl de liefde bedrijven (groten-)deels bestaat uit het verschaffen van genot aan de ander.
Ik zou me eerder zorgen gaan maken om jongeren die op hun 14e of 15e al (vaak) sex hebben (en drugs gebruiken, for that matter, maar das weer een andere discussie

) dan om (oudere, verstandigere) studenten die (zo nu en dan) eens een onbekende neuken omdat ze toevallig allebei zin hebben.
Sowieso denk ik dat het voornamelijk voorkomt binnen die leeftijdscatagorie, en dan veelal vanaf een zeker opleidingsniveau. Niet dat ik minder inteligente mensen wil bashen of bestempelen als simpele zielen, maar ik denk wel dat er een zeker niveau van verlichting vereist is voor onconventionele zaken als vrije sex. Ik trek die conclusie trouwens op basis van mijn eigen ervaringen (mensen die ik ken enzo), maar niet alleen op het gebied van sex, maar in een breder perspectief.
Zo ken ik bijvoorbeeld best een boel gothics, om ze maar even allemaal in een hokje te stouwen, en dat zijn allemaal HBO+ niveau mensen. Wederom, niet dat minder intelligente mensen minderwaardig zijn of geen ideeën hebben, ik denk alleen dat inteligentere mensen beter in staat zijn over zichzelf en de maatschappij na te denken, de boel te relativeren, en eerder bereid zijn om zich niet aan de norm maar aan hun eigen ideeën te houden.
Overigens vind ik het wel frappant dat menig christen de jeugd aanraadt zich meer te focussen op de liefde van hun leven
Alsof een doorsnee jongengere al weet wat hij met z'n leven wil, wat liefde is, wat toewijding betekend.. Hoeveel verliefde pubertjes lopen er niet te zwijmelen bij mooie dromen over spectaculaire bruiloften en happy-endings? (of mooie dromen over orgies, weet ik veel..) En hoeveel daarvan ontdekt in de (paar) jaren daarna dat ze toch ietsje anders over de wereld denken dat ze eerst dachten? Ik heb ook ooit wel eens overwogen om de rest van m'n leven met m'n toenmalige vriendin te spenderen. Ik was toen 18 (niet eens heel jong, maar desalniettemin bepaald nog geen volwassene) en enorm verliefd. Maar toen ik later weer wat ouder was en verder in m'n ontwikkeling kwam ik toch tot de conclusie dat ik m'n planen wat bij moest gaan stellen.
inmiddels is het overigens alweer een tijd uit

(en heb ik inmiddels zoiets van.. een relatie? donder op zeg, single zijn is veel relaxter

)