PHP array

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 13:38
beste tweakers,

Ik heb in php een lijst met links in een array gezet, zie code:
het werkt perfect alleen ik heb 1 probleem, ik zou graag via een form ofzo mijn array willen aanvullen met nieuwe links.

Hoe zou ik dit moeten aanpakken ?
alvast bedankt

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

$links = array('<br><br>','http://detrekkers.com', 'Kiët de Trekkers - Kessel', 'http://www.celke9.nl', 'Kiët Celke 9 - Kessel'); 

function Links_site($links)
{
    reset($links);  
    $index = -1;
    while ($array_cell = each($links))
    {
    $name = $array_cell['value'];
    if ($index % 2)
    {
    print("$name</a></b><br>");
    $index ++;  
    }

else
    {
    print("<a href=\"$name\" target=\"_blank\">");
    $index ++;
    }
    }
    return($message);
}

(links_site($links));
?>

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 10-01-2008 23:59 . Reden: Code tags toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je dus een soort van opslag hebben. Kan op verschillende manieren maar de twee belangrijkste zijn toch wel in een bestand opslaan en hieruit lezen, of in een database zetten.

Als je een database tot je beschikking hebt, zoals MySQL, zou ik daarvoor gaan.

Heb je geen database tot je beschikking, dan zou je met bijvoorbeeld tekstbestanden kunnen werken. Even schrijfrechten toekennen en lezen en schrijven.

Genoeg documentatie te vinden over beide methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Altijd een goede stap is je openingspost aantrekkelijk en compleet maken. Strafpunt voor jou want je zet niet neer wat je al geprobeerd hebt, wat je eigenlijk wilt ("ofzo"), en je code staat niet in [code][/code].

Ik denk je dat je multi-dimensional arrays wilt gebruiken zodat je meer informatie van hetzelfde ding kunt combineren onder min of meer één noemer :) Het dynamisch toevoegen van elementen tijdens runtime met een array is simpelweg zoals je stiekem al zelf in je code hebt staan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
//$arraynaam[] = $nieuwelement;

//voorbeeld
$fruit = array();
$fruit[] = "Appel";
$fruit[] = "Banaan";

print("Wat voor fruit heb ik?<br />");
print($fruit[0] . "<br />");
print($fruit[1] . "<br />");

Multi-dimension:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
//$arraynaam[] = array($nieuwelement, $nieuwelement);

//voorbeeld
$fruit = array();
$fruit[] = array("Appel", 1);
$fruit[] = array("Banaan", 4);

print("Hoeveel fruit heb ik van ieder?<br />");
print($fruit[0][0] . ": " . $fruit[0][1] . " stuks.<br />");
print($fruit[1][0] . ": " . $fruit[1][1] . " stuks.<br />");

Dácht tenminste dat het zo ging...

[ Voor 48% gewijzigd door DUX op 10-01-2008 17:51 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen antwoord op zijn vraag. Hij wil links met een form kunnen toevoegen.

Wat hij inderdaad fout doet is een eendimensionale array gebruiken om daar om en om titel en url in te zetten. Dat moet hij zelf maar uitzoeken.

Wat hij wil is opslaan, en daar kun je dus het beste een bestand of een database voor gebruiken. Even zoeken en je komt een heel eind.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Er staat nergens dat hij iets wil opslaan. Sterker nog: er staat dat hij een array wil uitbreiden en dat is een stap die niks met opslaan in een bestand te maken heeft.

Maar goed, wat tips over opslaan is nooit weg natuurlijk. Verder mag de TS best even wat gaan zoeken want over onze beide suggesties is meer dan genoeg te vinden...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUX schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:19:
Er staat nergens dat hij iets wil opslaan. Sterker nog: er staat dat hij een array wil uitbreiden en dat is een stap die niks met opslaan in een bestand te maken heeft.
Hij zegt:
het werkt perfect alleen ik heb 1 probleem, ik zou graag via een form ofzo mijn array willen aanvullen met nieuwe links.
Hij wil dus zijn array met links aanvullen. Ja, je kunt met een form gewoon veldwaarden uitlezen en in de array zetten en dat vervolgens weergeven. Maarja, dat ziet niemand anders en je ziet die links dan maar één keer. Lijkt mij nogal zinloos, jou niet? Vandaar opslag. Een beetje verduidelijking mag inderdaad wel van ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 13:38
oke, ik denk dat ik gewoon een database of textbestand ga gebruiken, ik dacht dat ik duidelijk was, maar mijn idee waas links toe te voegen aan de bestaande links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34
extractor schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:29:
oke, ik denk dat ik gewoon een database of textbestand ga gebruiken, ik dacht dat ik duidelijk was, maar mijn idee waas links toe te voegen aan de bestaande links.
Wat DUX waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat hij aan je OP niet kan zien of dat je het geheel alleen "tijdelijk" zichtbaar wilt hebben(alleen voor jezelf), of dat je het geheel opgeslagen wilt hebben, zodat het later ook weer kunt ophalen (als bijvoorbeeld iemand anders naar de site gaat.) Dit is wezenlijk anders, omdat in het eerste geval ook makkelijk alles opgeslagen kan worden in een session of een cookie.

In het laatste geval zou ik inderdaad eens kijken naar een database, ik heb in het verleden ook wel eens dit soort dingen gedaan en dan moest het vaak met tekstbestanden (geen db beschikbaar) en dat werkt gewoon klote. Als je dus de beschikking hebt over een databeestje, zou ik daar lekker voor gaan.
Pagina: 1