Al een tijd gebruik ik het programma RMClock omdat ik wil overklokken maar toch ook een beetje energiebewust wil zijn. Nu heb ik alles goed ingesteld, maar als ik het CPU-voltage monitor met CPU-Z, dan zie ik dat het voltage tijdens IDLE niet omlaag gaat. Het voltage blijft constant op 1.344v staan. Dit lijkt mij niet de bedoeling?
Even over de settings enzo:
Mijn power profile bij energiebeheer is ingesteld op "RMClock ...". Ik heb in RMClock het profiel "Performance on demand" gekozen en de P-state transitions goed ingesteld. In het bios heb ik alle standaard opties zoals C1E, PECI en Intel SpeedStep uitgeschakeld.
Kan iemand mij hiermee helpen? Op GoT en forum.rightmark.org kon ik niet een goed antwoord vinden.
Thank you!
ps: ik twijfel ook een beetje aan de betrouwbaarheid van CPU-Z. Kan ik het voltage ook met een DMM monitoren via punten op het moederbord? Ik heb een P5K-E plank.
Even over de settings enzo:
Mijn power profile bij energiebeheer is ingesteld op "RMClock ...". Ik heb in RMClock het profiel "Performance on demand" gekozen en de P-state transitions goed ingesteld. In het bios heb ik alle standaard opties zoals C1E, PECI en Intel SpeedStep uitgeschakeld.
Kan iemand mij hiermee helpen? Op GoT en forum.rightmark.org kon ik niet een goed antwoord vinden.
Thank you!
ps: ik twijfel ook een beetje aan de betrouwbaarheid van CPU-Z. Kan ik het voltage ook met een DMM monitoren via punten op het moederbord? Ik heb een P5K-E plank.
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter