Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik lees op dit forum vrij weinig over het zelf ontwikkelen van je foto's. Oftewel zelf printen, want dat zwarte hol is er niet meer bij. Binnekort heb ik tussenbeoordeling op school, en print alles zelf. Maar waarop ga ik printen :/ :/

Welke printer heb je?

Welke cartridges gebruik je?

Welk papier, waarom, wanneer?

Ik gebruik zelf een Canon 6700D met orginele cartridges. Voor zwart/wit prints gebruik ik vooral Ilford Calssic Pearl Paper en voor kleur Ilford Pearl Paper. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, maar ik vraag me af, kan het beter? Omdat het papier zo duur is wil ik niet elke variant van elk merk kopen. Daarom vraag ik jullie om jullie gebruikers ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Kan je het printen niet laten doen in een (vak)labo ? Als je geen printer hebt, is dat meestal de goedkoopste oplossing.
En als je bij een vaklabo print, kan je zeggen dat ze het opnieuw moeten doen als 't nie goed is. :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
voordeel van zelf printen is de uitgebreidere keuze van papier. En ik doe het zelf, wat op school weer een pluspuntje is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn printer reeds overleden is ben ook ik hier heel nieuwsgierig naar. Ik was me eigenlijk aan het orienteren op een A3 printer. Kwam bij de Canon Pixma Pro 9000 uit, die staat dus nu op m'n verlanglijstje :P

Kost wat, maar volgens mij heb je dan ook wat. Gaat mij vooral om dat mijn prints enkele jaren goed blijven, en dus niet vervagen.

Is lford papier beter als het Canon papier? De Pixma Pro 9000 heeft bijvoorbeeld een calibratie voor het canon papier. Al weet ik niet in hoeverre dat veel uit gaat maken? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ik weet niet of het beter is, persoonlijk vind ik canon papier helemaal niks. Bij ilford papier worden ook profielen geleverd, tenminste, voor elke papiersoort kan je een profiel downloaden.

Die A3 printer rocks, alleen 1 versie hoger is volgens mij wel een stuk beter, zal de reveiw is zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een Pixma 8500 met 8 kleuren inkt, ik heb ooit een keer een foto op origineel pro papier geprint en voor de grap ook op namaak fotopapier. Ben nog nooit zo geschrokken hoe slecht dat andere fotopapier is, voor mij alleen maar origineel spul...

O dit ging over normaal papier, hmmm, geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Ik heb al jaren een Canon i9950, en nogaltijd dik tevree :) Omdat ik me pas afvroeg hoe imitaties zich houden tegenover de originele cartridges heb ik elk denkbaar merk imitatie inkt geprobeerd. De resultaten waren van van dusdanig verdrietige kwaliteit dat ik ze per direct weg heb gegooit.

De kleuren leken nergens naar, met het ene merk was de boel veeeel te blauw, andere merk was de geel vrijwel onzichtbaar :D

Canon inkt is echt het ultieme, en is nieteens zo duur. Ik betaal gemiddeld 6 euro voor de originele Canons. Ik druk erg veel af, ook op A3+ formaat en toch valt het reuze mee hoe snel de inkt gaat.

Zolang als mijn printert werkt blijft ie hier dus ook staan, totaal geen reden tot upgraden. Ik ga binnenkort een flinke papier test houden, maar kan je nu alvast zeggen dat het Canon papier niet altijd het beste is, maar vaak wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben zelf ook een verstokt Ilford classic pearl gebruiker. Op de fotoacademie zie ik veel papier langskomen van andere studenten, maar bij de matte papiersoorten heeft classic pearl echt de mooiste (en unieke) structuur.

Smooth pearl vind ik dan al een stuk minder mooi, want daarbij komt die karakteristieke structuur slecht naar voren en het papier lijkt wel plastic.

Qua glanspapier weet ik het niet echt, want zelf vind druk ik alles mat af. Wel heb je papier dat extreem plakt (Hema Glossy :P ) en papier waar je olievlekken in ziet (meen dat dat Tetanal was). Denk dat Canon PPP het beste standaard glanspapier van de afdrukcentrale benadert.

Overigens heb ik een i9950 met originele cartridges en een afdrukprofiel speciaal voor mijn printer en mijn papier, dat scheelt een hoop.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

sorry, dat is spammen voor je eigen bedrijf en dat hebben we liever niet op got. Wees daarentegen wel welkom op onze site en kijk rustig even rond :)

daarnaast printen we graag op fotopapier, ipv kopieerpapier :P

[ Voor 84% gewijzigd door Nomad op 16-09-2009 10:48 ]

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
wilmocs schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:48:
ik weet niet of het beter is, persoonlijk vind ik canon papier helemaal niks. Bij ilford papier worden ook profielen geleverd, tenminste, voor elke papiersoort kan je een profiel downloaden.

Die A3 printer rocks, alleen 1 versie hoger is volgens mij wel een stuk beter, zal de reveiw is zoeken!
Levert Ilford ICC profielen voor elke papier-inkt combinatie??? Ik kan het me niet voorstellen...
Pagina: 1