Toon posts:

[9600XT] Trillend beeld bij koude start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik op mijn oude systeem last van een trillend beeld bij het opstarten. Over het hele scherm trillen kleine streepjes en bij het wisselen van een scherm blijft soms de helft staan, terwijl Windows al lang verder is. Het lijken artefacten maar ik kan het niet helemaal goed plaatsen. Na enige tijd (ongeveer 4 minuten) is het systeem warmgedraaid en heb ik nergens last meer van. Ook bij een herstart heb ik dan nergens last meer van. Het lijkt er dus op dat het probleem zich alleen voordoet als het systeem 'koud' is.

Een andere driver heb ik al eens geprobeerd maar dat zou sowieso niet helpen omdat het probleem zich ook voordoet in bijv. de BIOS en de POST screen. Op een andere monitor heb ik hetzelfde probleem dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen.

Configuratie (mei 2004)
AMD Athlon XP 3000+
Asus A7N8X-E Deluxe
Kingston 1,5 gb (3 x 512MB) PC3200
Club3D ATI Radeon 9600XT 128 MB
Maxtor 80GB 7200RPM IDE

Zal ik een nieuw videokaartje moeten aanschaffen of ligt het probleem ergens anders? B.v.d. :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem al eens gezien en daar was het opgelost door een andere videokaart.
Wat kan je doen? AGP slot uitblazen, voedingstekker (indien van toepassing) controleren, een andere kabel proberen (als het een losse kabel is) en dat is het zowat denk ik.