Programma om raps op te nemen op beats

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik krijg vanavond weer wat bezoek van een paar oude schoolvrienden en dat belooft altijd veel goeds als het gaat om slechte raps en teksten. Nu heb ik zelf een paar beats gemaakt, maar het enige wat ik zoek is om op die beats raps op te nemen. De beats zijn allemaal mp3.

weet iemand een programma om met een microfoon beats te kunnen bijscchrijven met vocals? Het hoeft niet heel professioneel het is meer voor de gein.

dank

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-02 15:38

ThunderNet

Flits!

Trial versie van Adobe Audition?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat heb je zelf al gevonden? Er is meer dan zat Audio software te vinden dacht ik zo, ook gratis...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
Gewoon de beats afspelen met een mediaspeler, een microfoon aaansluiten, de opnameregeling op 'wat men hoort' of 'stereomix' zetten en dan gewoon opnemen met een programmaatje.

Verwijderd

Heb je uberhaupt wel de search hier gebruikt. Er zijn topics met complete uitleg hoe en wat je nodig hebt om dingen optenemen en te bewerken. Kijk eens naar how to become a producer deel 2 waar een goeie startpost staat.
Echter deze vragen zijn al heel vaak hier langs geweest.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Tha Ra schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:01:
Gewoon de beats afspelen met een mediaspeler, een microfoon aaansluiten, de opnameregeling op 'wat men hoort' of 'stereomix' zetten en dan gewoon opnemen met een programmaatje.
Daar krijg je lekker goede kwaliteit mee :X

Wat je nodig hebt is zogenaamde multitrack recording software. Daarmee kun je dus op meerdere sporen werken; in jouw geval een spoor voor de beats en een voor de zang. Professionele multitrack software is onder andere Pro Tools, Sonar, Reason of Cubase (en eventueel Logic voor Apple).
Voor Cubase e.d. zijn wel trials verkrijgbaar, maar het zijn geen programma's die je heel snel onder de knie krijgt.

Klaar voor de steroorlogen?

Pagina: 1