Ik heb hier thuis een WRT54GL met DD-WRT v24 RC6 tesamen met een W2K3 bak die als fileserver/downloadserver fungeert.
Nu heb ik het uiteindelijk een week of twee geleden zover gekregen dat de dd-wrt een statisch ip uitdeelt via DHCP (192.168.1.254).
Tijdje goed gewerkt, maar na wat perikelen mbt tot RDP en foutmeldingen krijg ik als ik nu ping vanaf mijn laptop die indezelfde werkgroup hangt het volgende
Hoe komt het in hemelsnaam dat hij daar .telenet.be achtervoegd ? in mijn dd-wrt heb ik nergens een lan achtervoegsel ingesteld...
Als ik vervolgens een ipconfig /all dumpje maak, blijkt obelix telenet.be ook ergens als dns te zien...
Nu heb ik het uiteindelijk een week of twee geleden zover gekregen dat de dd-wrt een statisch ip uitdeelt via DHCP (192.168.1.254).
Tijdje goed gewerkt, maar na wat perikelen mbt tot RDP en foutmeldingen krijg ik als ik nu ping vanaf mijn laptop die indezelfde werkgroup hangt het volgende
Pingen naar obelix.telenet.be [192.168.1.120] met 32 bytes aan gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht.
Hoe komt het in hemelsnaam dat hij daar .telenet.be achtervoegd ? in mijn dd-wrt heb ik nergens een lan achtervoegsel ingesteld...
Als ik vervolgens een ipconfig /all dumpje maak, blijkt obelix telenet.be ook ergens als dns te zien...
Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : obelix Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes DNS Suffix Search List. . . . . . : telenet.be Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : telenet.be Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-DC-xx-xx-xx DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.168 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.168 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.168 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 10 januari 2008 15:51:24 Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 19 januari 2038 4:14:07
[ Voor 45% gewijzigd door HyperBart op 10-01-2008 16:14 ]