Panaflo fans

Pagina: 1
Acties:

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ik heb net een stel Panaflo fans op mijn buro gekregen. Ze zijn uitgerust met twee aansluitdraden. Dat hoort ook zo, dat staat in de beschrijving. Maar bij goed kijken zie ik dat deze twee draden naar een aansluitblokje gaan met daarin 3 aansluitingen. Daar staan bij +, - en S. Dat lijkt op een signaaldraad. Ik heb de stikker die er boven zit losgetrokken en je kan zie dan de 3e connector gewoon op een printbaan zit gesoldeerd. Weet iemand of deze S lijn actief is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

De S-lijn is een motor lock, je kunt daar geen RPM sensor op aansluiten.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Helaas :(

Wat is trouwens de motorlock? Zet ik daar de motor mee stil?

Of geeft hij aan dat de motor niet meer draait? Dan kan je er nl wel degelijk wat mee...zoals je PC uitschakelen zodra je CPU fan stopt

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:47
Van onze SUNON leverancier heb ik overigens wel vernomen dat dit bij de SUNON 2 draads modellen wel het geval is. Het schijnt voor het productieproces goedkoper te zijn om dezelfde printjes te maken en er gewoon geen derde draad op aan te sluiten. Voor de modellen die dit wel nodig hebben hoeven ze dus geen andere printplaat te fabriceren.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Wat is trouwens de motorlock?
Ik gebruikte een beetje lullige omschrijving, maar de spec zegt: "Optional third lead wire signal (Locked rotor alarm sensor, 2PPR)"

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Hmmm..klinkt als iets waarmee ik de voeding zou kunnen uitschakelen. Ik zal eens meten wat er op die lijn staat als ik de fan tegen houd

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Nog even verder gespit

http://www.panasonic.com/industrial_oem/appliance/pdf/fancommon.pdf

Hier staat dat het of een blokade signaal is, of een tach signaal. Ik zal dus moeten meten. En hopen dat er ook iets is :)

Verwijderd

Ortep.. waar heb jij die Panaflo fans gekocht...???

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

'k Heb zelf ook vier van die panaflo's met drie aansluitpunten.
Ooit een keer geprobeerd die derde draad op de sensor aan te sluiten, maar toen begon er aan de andere kant van mijn mobo iets te roken. :?
Gauw de zooi eruitgetrokken, panaflo werkt nog mobo ook. 'k Heb nooit geweten wat er is gaan roken en of er iets kapot is. 'k Ga het ook niet nog een keer uitproberen :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1