ZyXEL PAT

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-03 11:02
Ik probeer op mijn ZyXEL P-2602H-D1A vanaf de publieke kant poort 443 te forwarden naar een interne machine die luistert op poort 22, wie weet hoet ik dit moet configureren?

Momenteel heb NAT als volgt ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1872/router3sc3.th.jpg

En de Firewall is als volgt geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/6587/router2uq1.th.jpg

Het werkt echter niet, wie weet wat er fout staat ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door arjanhs op 10-01-2008 15:30 ]

Verwijderd

Om te beginnen staat het vinkje onder active niet aan..
Overigens moet je iemand anders van buiten af laten testen, dat kan niet thuis (tenzij je een 2e lijn hebt met eigen internet natuurlijk)

En je had je interne IP niet hoeven weg te gummen hoor.. daar kunnen wij niks mee ;-)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 16:28 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
En probeer het eens met de firewall uit om te testen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• arjanhs
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:30:
Om te beginnen staat het vinkje onder active niet aan..
Overigens moet je iemand anders van buiten af laten testen, dat kan niet thuis (tenzij je een 2e lijn hebt met eigen internet natuurlijk)

En je had je interne IP niet hoeven weg te gummen hoor.. daar kunnen wij niks mee ;-)
Tijdens het maken van het plaatje stond hij inderdaad niet aan, maar hij is momenteel wel ingeschakeld, testen doe ik vanaf een andere lokatie, dus ik maak wijzigingen, en test het vervolgens, daarna voer ik de volgende wijziging vast door.

• arjanhs
ChaserBoZ_ schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:05:
En probeer het eens met de firewall uit om te testen ;)
Het testen duurt vaak een dag, is het verstandig een dag zonder firewall te draaien, er wordt nog meer genat?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 20:05

IEF

Why so serious?

Hangt er een beetje vanaf wie je het vraagt. Persoonlijk vind ik de firewall compleet overbodig.

Aangezien je NAT gebruikt, wordt toch alleen datgene geforward naar je interne netwerk wat je zelf onder NAT instelt.

Verder staan je NAT instellingen gewoon goed als ik het zo bekijk (mits je interne IP gewoon goed is :+ )

• arjanhs
Dus als ik de firewall uitschakel, dan is mijn interne netwerk nog voldoende beschermd?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat begrijp je goed inderdaad. Je routers blokkeert nu alles omdat die niet weet waar die alles naartoe moet sturen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• arjanhs
Als ik een scan doe bij Shields UP krijg ik ipv van dat de poorten niet zichbaar zijn, de melding dat ze wel zichtbaar zijn, maar dat er niet op wordt geantwoord. Had altijd begrepen dat het beter is om op niet gebruikte poorten geen reactie te geven.

Mijn voorkeur gaat dus ook van een ingeschakelde router firewall uit, als ik geen port redirecting doe, dan gaat het goed, en wordt de poort goed geforward en is hij open volgens Shields Up, doe ik PAT, dan is het helemaal gebeurd, wat zou het kunnen zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door arjanhs op 13-01-2008 16:06 ]

Pagina: 1