[WIN2K ADS] Overname settings template-user incompleet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier een template-user aangemaakt met allerlei standaardsettings. Het meeste word netjes overgenomen zodra ik de template gebruik om een nieuwe user aan te maken. Echter, 1 tab word stelselmatig genegeerd, namelijk het tab "Terminal Services Profile".

Hier heb het "profile path" opgenomen in de vorm van "\\<servernaam>\<sharename>\%username%" (zonder aanhalingstekens uiteraard)

En dat werkt dus niet, het veld word leeggelaten... de folder word ook niet aangemaakt. En de rechten in de root folder staan zodanig dat dit is toegestaan. Ik ben ingelogged met een account dat Domain Admin rechten heeft.

Het normale (niet-TS) profile word wel netjes overgenomen + folder aangemaakt.

Ik heb uiteraard al wel gezocht, maar kan niet echts iets relevants vinden.

Het betreft een Active Directory versie 2000. En ja, ik weet dat het via een GPO ook kan worden afgedwongen, maar dat wil ik dus niet.

Iemand enig idee? Ik zal vast iets simpels over het hoofd zien, maar ik staar me er een beetje blind op...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 10-01-2008 14:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
*Bump*

Niemand een idee hieromtrent?

Virussen? Scan ze hier!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wildhagen
  • Niet online
Dank je voor het meedenken, Brahiwahiewa. Helaas is dat dus de "GPO-methode", en in dit geval is dat op dit moment helaas geen optie voor ons.

Wellicht ga ik deze vraag volgende week uitzetten bij onze ondersteuner op het gebied van software.

Op dit moment behelpen we ons even door het handmatig in te vullen, dat werkt prima, de settings is dan ook effectief. Zolang het een enkele user betreft (en dat is momenteel het geval) is het niet zo'n probleem, maar als we straks honderden users moeten aanpassen is dit niet zo praktisch uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, Copying Users Does Not Copy All Attributes omschrijft 't probleem wel aardig, hè?
En Terminal Services Fields Are Not Duplicated When Copying an Existing User suggereert dat je de TSAPI kunt gebruiken om eromheen te werken; betekent dat je een custom MMC in elkaar moet knutselen
Beter alternatief is een toeltje Terminal Server Commands: TSPROF waarmee je het TS Profile van de ene (template)user naar de andere kunt kopiëren. Is ooit gemaakt voor NT4 maar schijnt't op win2k en win2k3 ook te doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wildhagen
  • Niet online
He, daar kan ik denk ik wel wat mee!

Ik zal het maandag eens gaan proberen!

Nogmaals dank, Brahiewahiewa! Ik laat het maandag zeker een weten of het werkte!

Virussen? Scan ze hier!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je het hebt over het aanpsasen van honderden profilepaths - je kan ook een VBScriptje schrijven dat die paden aanpast?

• wildhagen
  • Niet online
Kan in principe, elevator. Probleem is alleen dat het nogal wat verschillende OU's betreft en voor elke OU moet er een aparte lokatie komen (enkele uitzonderingen daargelaten).

Dit is ook meteen (een van) de reden dat een GPO in dit geval niet praktisch is, we hebben nu al een wildgroei aan GPO's (ben al een beetje aan het snoeien daarin), dus nog een tig aantal erbij is ongewenst. Wellicht als straks de hele GPO-toestand is geconsolideerd naar een beheersbaar en overzichtelijk aantal, maar tot die tijd heel eventjes niet.

En eerlijk gezegd zijn mijn VBS-skills nogal beperkt. De tijd die het mij zou kosten om het via een script te doen zal vrees ik niet veel korter zijn dan wanneer het (door een ander gelukkig, niet door mij ;)) via templates word gedaan. Plus dat ik die tijd om te beginnen al niet heb, want ik heb al een hele behoorlijke backlog aan activiteiten die ik nog uit moet voeren.

Tot voor kort werd hiervoor een loginscript (KIX-script) gebruikt dat de nodige zaken uitvoerde en settings zette, maar om technische redenen willen we daar vanaf.

Ik ga maandag iig met de tips aan de slag :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1