Toon posts:

iTunes compilations niet laten weergeven bij artiesten

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Om het even kort uit te leggen, ik zit met het volgende...

Ik heb allerlei albums van artiesten en top 40 albums, nou staat bijvoorbeeld bij Red Hot Chili Peppers 19 extra albums, maar dat zijn allemaal top 40 albums, die al helemaal bovenaan bij de artiest Compilations staan (door een optie in iTunes), ik vind het niet nodig om dit ook bij de artiest zelf weer weer te laten geven...

Is dit mogelijk? Of gaat me dat met iTunes niet lukken?

Screenshot voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/8577/itunesalbumhc8.jpg

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

VOlgens mij kan dat niet zonder hack, maar ik stoor me er ook mateloos aan.

Vooral op m'n ipod, echt irritant.

Als iemand er iets voor weet zou tof zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik kan hier (Mac versie) de informatie wijzigen (nummer(s) selecteren, dan cmd-i drukken, bij Windows zal dat wel ctrl-i zijn). Dan tab 'Info', knopje 'Deel van verzameling' uitschakelen. Daarna verhuist de MP3 vanzelf naar de map van de artiest (omdat ik bij de voorkeuren het automatisch sorteren aan heb staan). Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benoni schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:20:
Ik kan hier (Mac versie) de informatie wijzigen (nummer(s) selecteren, dan cmd-i drukken, bij Windows zal dat wel ctrl-i zijn). Dan tab 'Info', knopje 'Deel van verzameling' uitschakelen. Daarna verhuist de MP3 vanzelf naar de map van de artiest (omdat ik bij de voorkeuren het automatisch sorteren aan heb staan). Probeer dat eens.
Maar hij moet juist niet naar de map van de artiest, hij moet enkel zichtbaar zijn bij de andere compilations. Als ik compilations uitschakel bij de nummers van de top 40 albums, komt elke artiest die op zo'n album staat apart in de library, dan is het helemaal een rotzooi ;)

Nu staan ze dus bovenaan in de artiest lijst onder een artiest "compilations". Dat is dus goed, maar hij zet de nummers van een artiest van een top 40 album ook weer bij een bestaande artiest in m'n library :'(

Toch bedankt voor je reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
Of je ze daar weg kan krijgen weet ik niet (gebruik eigenlijk alleen de cover flow), maar er is wel een manier om ze helemaal onderaan de lijst te krijgen. Zo staan ze iig minimaal in de weg.

Bij de eigenschappen van nummers in een versie van de top40 ga je naar de tab Sort. Hier vul je bij Sort Album de naam van het Album in met bijvoorbeeld 'zzz' ervoor, zodat hij bij het sorteren aardig onderaan komt. Als je dit bij allemaal doet, sorteren de top40's onderling zoals verwacht, maar tussen de rest van de albums staan ze altijd onderaan (of je moet een album hebben met meer dan drie z's aan het begin van de naam :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kheldar schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:55:
Of je ze daar weg kan krijgen weet ik niet (gebruik eigenlijk alleen de cover flow), maar er is wel een manier om ze helemaal onderaan de lijst te krijgen. Zo staan ze iig minimaal in de weg.

Bij de eigenschappen van nummers in een versie van de top40 ga je naar de tab Sort. Hier vul je bij Sort Album de naam van het Album in met bijvoorbeeld 'zzz' ervoor, zodat hij bij het sorteren aardig onderaan komt. Als je dit bij allemaal doet, sorteren de top40's onderling zoals verwacht, maar tussen de rest van de albums staan ze altijd onderaan (of je moet een album hebben met meer dan drie z's aan het begin van de naam :P).
Hmm, oke, dat werkt wel, maar dan moet ik dat bij ieder nummer apart doen, dan ben ik nog wel even bezig :P Enig idee of dat ook per hele albums kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kan ook per heel album, ook gewoon bij alle top40 albums tegelijk. Gewoon meerdere bestanden selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:42:
Enig idee of dat ook per hele albums kan?
Alle liedjes van het album selecteren, dan ctrl-i.
En 't kan op de Mac ook nog wat slimmer (alle albums tegelijk) dmv. scripting, ik weet niet of iTunes voor Windows zoiets biedt voor VBScript of zo.

Addit:
Als je net als ik een Zzz in de collectie hebt gaat het trucje natuurlijk niet op, dan krijg je alle verzamelalbums te zien als je op Zzz gaat zoeken...

Addit 2:
Oh, voor 't zoeken gaat 't wel goed, het heeft alleen invloed op de sorteervolgorde.

[ Voor 30% gewijzigd door benoni op 10-01-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik meerdere items tegelijk selecteer en die wil bewerken zie ik geen Sort Album ertussen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:53:
Als ik meerdere items tegelijk selecteer en die wil bewerken zie ik geen Sort Album ertussen staan...
Inderdaad, je hebt gelijk. Je krijgt dan niet het venster met tabs te zien :/
Even zoeken of scripting mogelijk is... je kunt ook de library als XML bestand exporteren, maar terug importeren gaat niet zo te zien.

Addit:
Scripting is idd. mogelijk, iTunes/Windows heeft voor VBScript een library, en een COM SDK: zoek op [google]itunes windows scripting[/google]

[ Voor 17% gewijzigd door benoni op 10-01-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benoni schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Inderdaad, je hebt gelijk. Je krijgt dan niet het venster met tabs te zien :/
Even zoeken of scripting mogelijk is... je kunt ook de library als XML bestand exporteren, maar terug importeren gaat niet zo te zien.

Addit:
Scripting is idd. mogelijk, iTunes/Windows heeft voor VBScript een library, en een COM SDK: zoek op [google]itunes windows scripting[/google]
Dank u, ga ik daar even mee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

InflatableMouse schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:11:
VOlgens mij kan dat niet zonder hack, maar ik stoor me er ook mateloos aan.

Vooral op m'n ipod, echt irritant.

Als iemand er iets voor weet zou tof zijn ..
Op m'n iPod (vorige nano) heb ik het niet..omdat ik daar heb aangevinkt bij 'instellingen' > Compilaties: AAN. Dan staan artiesten van compilaties niet in artiesten lijst. Het album vind je dan onder 'muziek > compilaties' of gewoon onder 'albums'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon gebruik maken van de tag "Album artist"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

kaassouffle schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:15:
[...]

Op m'n iPod (vorige nano) heb ik het niet..omdat ik daar heb aangevinkt bij 'instellingen' > Compilaties: AAN. Dan staan artiesten van compilaties niet in artiesten lijst. Het album vind je dan onder 'muziek > compilaties' of gewoon onder 'albums'
Klopt maar met de Classics hebben ze dat aangepast. Compilaties aanzetten werkt wel maar ze blijven ook onder artist verscihijnen net als in itunes.

Best wel lame eigenlijk .... maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:21:
Of gewoon gebruik maken van de tag "Album artist"?
En wat zou dat aan de situatie veranderen?
Pagina: 1