degraderen DC foutmelding FRS

Pagina: 1
Acties:

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
Ik ben nu al enkele dagen aan het puzzelen, maar kom er niet uit.

Ik wil een dc degraderen nu krijg ik alleen tijdens de deinstallatie van het AD een foutmelding
[ Kan de syvol-replicatie niet voorbereiden of verwijderen : kan de file replication service niet stoppen]

Ik heb het ok al geprobeerd met dcpromo /forceremoval. Heb ook al geprobeerd de windows installatie te herstellen, maar dit helpt ook niks. Opnieuw installeren is echt de allerlaatste uitweg, maar ik begin toch bang te worden dat er niets anders op zit.

Bij voorbaat dank,

apt-get moo

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
heeft deze DC nog wel (volledige) connectie met de andere DCs?

No production networks were harmed during this posting

• Marmotje
hij is de enige DC

apt-get moo

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
wat zegt ie als je
"net stop netlogon & net start netlogon"
invoert en daarna "dcpromo /forceremoval" doet?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• paella
Waarom zou je dan netjes demoten???

• Marmotje
paella schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:46:
[...]

Waarom zou je dan netjes demoten???
Het hoeft wat ij betreft niet perse "netjes" zolang het maar gebeurt....

apt-get moo

• paella
als het je laatste DC is, kan je net zo goed format C: doen is mijn punt.

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Check je DNS even, heb je nog meer DC's gehad in het verleden? Zo ja heeft deze wel alle FSMO-rollen en is hij Global Catalog, dat wil soms nog wel helpen met netjes demoten

Maar ik denk zelf ook dat format C: een stuk makkelijker is, moet je wel de CD en Drivers hebben als je hem wild herinstalleren.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Marmotje
Giga_Bjorn schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:47:
Check je DNS even, heb je nog meer DC's gehad in het verleden? Zo ja heeft deze wel alle FSMO-rollen en is hij Global Catalog, dat wil soms nog wel helpen met netjes demoten

Maar ik denk zelf ook dat format C: een stuk makkelijker is, moet je wel de CD en Drivers hebben als je hem wild herinstalleren.
Dit is de enige domain controller ook de enige die er ooit geweest is.

Draait nu een programma op (carwise/rentwise) dat is geinstalleerd en helemaal ingesteld door een extern bedrijf. Dus als ik hem formateer zullen hun alles opnieuw moeten instellen/installeren. Vandaar dat ik dat als allerlaatste optie hou.

Dat programma werkt via terminal server, maar op dit moment kan ik (omdat volgens mij AD niet goed geinstalleerd is) de server niet benaderen via extern bureaublad.

Heb al wel geprobeerd of ik hem via de windows setup kon herstellen, maar als ik de driver disk erin doe voor de scsi drivers dan wil die de driver disk niet pakken. Heb alle driver disk van de HP site geprobeerd evenals de driverdisk die op de meegeleverde HP driver CD stonden en die van de Adaptec site.

Het gaat om een HP proliant ml150-g2 met een adaptec ultra-320 (chipset aic 7901x) Maar tijdens de setup wil hij de diskette maar niet pakken. Heb er al een andere floppy aangehangen waarvan ik 100 % zeker wist dat die het deed, maar dat hielp ook niks.

Denken jullie dat het iets helpt om de windows installatie te herstellen of zal er toch een format C: aan te pas moeten komen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Marmotje op 11-01-2008 11:00 . Reden: Info toegevoegd ]

apt-get moo

• paella
Heb je niet kans dat dat programma toch niet meer gaat werken omdat al je domain users weg zijn en dat pakket daar niet overweg meer mee kan?

• Marmotje
paella schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:12:
Heb je niet kans dat dat programma toch niet meer gaat werken omdat al je domain users weg zijn en dat pakket daar niet overweg meer mee kan?
Pakket is wel geinstalleerd, maar wordt nog niet gebruikt. Dus het zou in principe nu toch de beste tijd zijn voor een herinstal ben nu nog een ding aan het proberen, maar anders moet ik morgen maar herinstalleren... :-(

Heeft het herstellen van de windows installatie nog nut denk je ?

apt-get moo

• paella
Ik hou van schone installaties.

Pagina: 1