Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.Net (Office)] XHTML retrieven

Pagina: 1
Acties:

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Volgens mij moet het eenvoudig zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar zoals ik het wil.

Ik wil wat tikken in Word, dan op een knopje drukken, en dan via SOAP de content naar de database op de server sturen. Nou lukt het me om de tekst te pakken, en deze te verzenden dus dat is prima. Alleen wil ik mooie XHTML op basis van de content, zodat ik de stijlelementen behoudt.

In Word 2007 zit een blogging mogelijkheid. Die output mooie XHTML, die wil ik hebben! Maar ik kan geen methods vinden die die class aan kunnen spreken.

Iemand enig idee welke class dit handelt, en of er anders een andere mogelijkheid is om nette xhtml te krijgen? (of een mooie XSL die alleen de belangrijkste dingen behoudt). Ik heb al zitten spelen met een Java implementatie, maar het kost even te veel tijd voor een tussendoorprojectje omdat te gaan omzetten naar .Net.

Voor de duidelijkheid: Visual Studio 2008 met .Net Framework 3.5.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 23:37

TeeDee

CQB 241

Waarom pak je niet iets als TinyMCE, FCKEditor of wat dan ook?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• creator1988
  • Nu online
TeeDee schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:15:
Waarom pak je niet iets als TinyMCE, FCKEditor of wat dan ook?
We hebben de telerik suite aangekocht voor webbased doeleinden. (incluus radeditor). Edoch, voor een aantal doeleinden wil ik dat gebruikers met Word kunnen werken.

Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn:9

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb even gezocht he, gewoon google:

http://www.google.nl/sear...ml+word&btnG=Zoeken&meta=

Dan kom je op de 3e link op tweakers uit...

nieuws: Microsoft komt met 'Live'-blogtool Hee kijk nou wat er in de 2e link onder de reactie staat.. een blogging sdk :o

Stop uploading passwords to Github!

• creator1988
  • Nu online
SchizoDuckie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:33:
Hee kijk nou wat er in de 2e link onder de reactie staat.. een blogging sdk :o
En op welke manier heeft dit te maken met MS Word?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HA101640211043.aspx

En dan voornamelijk het stukje:
Een andere provider

Als u een blogaccount van een provider die niet in de lijst voorkomt, wilt registreren in Word, typt u uw gebruikersnaam, wachtwoord, API (Application Programming Interface) en de post-URL voor uw blog in het dialoogvenster voor de registratie van blogaccounts in Word.

Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn de referenties waarmee u zich aanmeldt bij uw blogaccount.

Uw provider kan u de API en post-URL voor uw blog verstrekken. Vraag deze gegevens op bij de provider en typ de gegevens in de ervoor bestemde vakken.

[ Voor 83% gewijzigd door TeeDee op 10-01-2008 12:01 ]

• creator1988
  • Nu online
Hier ben ik niet naar op zoek.

Ik zoek een reference naar de blog-engine om te gebruiken in VSTO. Niet een manier om zelf een blog-engine aan Word te koppelen.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Ik wil wat tikken in Word, dan op een knopje drukken, en dan via SOAP de content naar de database op de server sturen. Nou lukt het me om de tekst te pakken, en deze te verzenden dus dat is prima. Alleen wil ik mooie XHTML op basis van de content, zodat ik de stijlelementen behoudt.

In Word 2007 zit een blogging mogelijkheid. Die output mooie XHTML, die wil ik hebben! Maar ik kan geen methods vinden die die class aan kunnen spreken.
Schiet mij maar in een kerstboom hoor.

Ik zou in ieder geval als eerste de Interop Assemblies installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door TeeDee op 10-01-2008 12:40 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

TeeDee schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:36:
[...]

Schiet mij maar in een kerstboom hoor.
*klabam*
*springt erachteraan* 8)7

TS: Wat is er nou niet goed aan de interfaces die wij hier jou geven?

[ Voor 14% gewijzigd door SchizoDuckie op 10-01-2008 12:38 ]

Stop uploading passwords to Github!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

* TeeDee begint het te begrijpen.
Je wil dat je gebruikers via Word en via Word alleen iets kunnen doen. Dus _niet_ de Blogging mogelijkheid. Tevens ben je bang dat het een pokkezooi wordt, dus wil je de Word output in je webservice door een parser heenhalen (in dit geval de Blogparser) om het e.e.a. correct in je DB op te slaan?

Zo ja, ik zou dan toch naar de livewriter SDK kijken.

• creator1988
  • Nu online
Nog eens heel schematisch

Gebruiker opent Word -> Typt tekst -> Drukt op knopje -> Informatie staat on-line
In Word 2007 zit een blogging mogelijkheid. Die output mooie XHTML, die wil ik hebben!
Ik wil dus niet de blogging mogelijkheid. Ik wil de XHTML.

Ik kan met document.saveas html produceren die dramatisch is.

Ik kan ook XML produceren, en die parsen middels de Office 2003 xml2html xslt maar die maakt overal <p> van, ook van mijn kopjes.

Het enige wat nette XHTML creeert is de blog-engine: maar ik kan nergens met die render-interface praten.

De LiveWriter klinkt leuk maar (correct me if I'm wrong) is volgens mij gewoon een WYSIWYG oplossing voor HTML en biedt niet de mogelijkheid om Word te parsen. Voor eenvoudige WYSIWYG
heb ik de telerik suite al.

De moraal van het verhaal: ik kan niet bij de blogging parser van Word, en de XSL templates die ik heb gevonden schrijven brakke oder incorrecte html weg.

/edit: heeft iemand misschien een Sharepoint services 2007 installatie draaien, en zoja zou je DocX2Html.xsl eens kunnen kopiëren? Ben pas morgen weer op de zaak.

[ Voor 8% gewijzigd door creator1988 op 10-01-2008 13:35 ]

• creator1988
  • Nu online
Got it working!

code:
1
2
3
4
Dim x As Microsoft.Office.Interop.Word.Document = Me.Application.ActiveDocument
        x.WebOptions.BrowserLevel = Word.WdBrowserLevel.wdBrowserLevelMicrosoftInternetExplorer6
        x.WebOptions.AllowPNG = True
        x.SaveAs("C:\Temp\ITSD\A.htm", Microsoft.Office.Interop.Word.WdSaveFormat.wdFormatFilteredHTML)

En dan uitlezen, en de content er even uit halen zonder font-tags. Klaar!
Pagina: 1