Toon posts:

Fujitsu Siemens Amilo D 7820 geen backlight meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier van een kennis een fs amilo D 7820 staan. echter deze heeft geen achtergrond verlichting meer. alleen bij het opstarten komt voor 0,5 sec de backlight aan???? dus hij zou niet defect moeten zijn dan?

ook de externe uitgangen hebben het probleem dat ze maar voor 0,5 sec beeld behouden en daarna der uit knalt. zowel tv als externe monitor.

iemand enig idee waar dit door kan komen?

heb al zonder hdd geprobeert zonder cd rom drive, zonder accu. bios proberen te bereiken met f2 allemaal echter geen effect.

heb hem al helemaal uit elkaar gehad maar ook niets kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar toevallig de kapschakelaar zit ?? kan deze nergens vinden??

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:51
Ligt het niet eerder aan de videokaart dan? Dan aan het scherm zelf?

Verwijderd

Topicstarter
sinds wanneer stuurt de videokaart de backlight aan? naar mijn weten niet?

het is een vreemd probleem ik snap de logica er ook niet helemaal achter.. probeer er vnc op te zetten zodat ik hem op afstand kan bedienen en iig iets kan zien

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik ook al twee keer gehad met een Dell laptop, ze gaven aan de invertor (?) kapot was. Ik noem het maar de TL-buis die achter het scherm zit ( :D ). Gelukkig had ik 3 jaar next day on site garantie, en beide keren is het scherm + aansluiting volledig vervangen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:08:
het is een vreemd probleem ik snap de logica er ook niet helemaal achter.. probeer er vnc op te zetten zodat ik hem op afstand kan bedienen en iig iets kan zien
Makkelijker is om er een externe monitor op de VGA poort aan te sluiten. Software installeren zonder beeld is zo lastig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
hmm,, externe monitor werkt dus ook niet zoals reeds al vermeld ja het werkt voor 0,5sec.

echter het scherm op de laptop zelf mist alleen de background wat betekent dat er wel degelijk een beeld gegenereert wordt. de vga poort is tevens nagenoeg nooit gebruikt ook. de svhs uitgang wel. deze toont hetzelfde patroon als de vga. dus ook na 0,5 sec valt die weer op zwart.

tevens wil realvnc niet aan de praat krijgen.. erg vreemd. heb alles net zo ingesteld als op me server..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:51
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:08:
sinds wanneer stuurt de videokaart de backlight aan? naar mijn weten niet?

...
Ehm nee dit is ook helemaal niet het geval, maar je kunt blijkbaar op je VGA poort ook geen sync krijgen, dus daarom dacht ik misschien aan de videokaart.

Daarnaast komt het bij nieuwere laptops wel degelijk soms voor dat de backlight door de videokaart wordt aangestuurd. Dit zie je ook in Vista terug als het scherm 'kwijt' is of 'ontkoppeld' is doordat je de klep dicht en open doet bij sommige laptops. Dan heb je OOK geen backlight meer en OOK geen beeld meer! Dus het is naar mijn inziens wel degelijk een mogelijkheid...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zet ook een vraagteken achter de kapschakelaar.. maar ik kan deze nergens vinden... iemand enig idee waar deze zou moeten zitten?

en ik hou dus wel beeld op het laptop scherm.. maar niet op de externe poort.

dus op de laptop mis ik alleen me backlight

op de externe poort mis ik alles.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 19:43 ]

Pagina: 1