problemen met install Nvidia Quadro NVS440

Pagina: 1
Acties:

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 19:54
Wij hebben een HP pc waar voorheen een ATI/AMD kaart in zat. Deze had maar twee dvi aansluitingen en is vervangen door een Nvidia Quadro NVS 440. Deze heeft plek voor 4 dvi monitoren.

De AMD kaart geuninstalled met de AMD uninstaller (en mijn hart vastgehouden want ik weet dat het problemen kan opleveren). Dit ging allemaal goed. (althans, dat gaf de uninstaller aan).

De HP kaart er in (Nvidia Quadro NVS 440). De machine vindt netjes twee VGA compatible kaarten, maar met de installatie van de drivers gaat het mis. Zowel vanaf de officiele HP cd als de Nvidia installer vanaf de website geven dezelfde error.

In de blauwe balk staat: Fout bij installeren van NVIDIA
In het veld er onder: Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.
OK

Ik heb inmiddels driversweeper gebruikt en CC Cleaner. Maar beide bieden geen hulp.

Het OS is Windows XP Pro met alle updates.

Kan het zo zijn dat driversweeper nog niet compatible is met de AMD drivers?

[UPDATE 00:43]

Net via een remote sessie keihard de drivers voor deze kaart er in gezet. Maar vermoedelijk staat hij nu met een blauw scherm op me te wachtten. Ik kan er remote niet meer op komen :'(

Morgen maar even die kant op.

[ Voor 10% gewijzigd door TheSiemNL op 10-01-2008 00:44 ]

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 19:54
De machine hing met het afsluiten. Daarna opnieuw opgestart. Driver installatie is goed gegaan, de andere helft van de kaart ook met de harde manier geinstalleerd.

Daarna gereboot en de Nvidia installer er overheen. Die kon toen wel installeren en na het configureren heeft men daar nu 4 schermen met 1680 * 1050. Komt overeen met een resolutie van 6720 * 1050. Erg leuk voor Bloomberg.