Toon posts:

pc start op bij aansluiten voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een maand problemen met mn pc.
eerst liep ie vast, steed erger en gisteren bleef de pc maar booten eerst kwam ie tot windows desktop.
later net de bios voor bij en nu, als ik de 230 in mn voeding prik begint de pc meteen te lopen, cpu fan voeding fan en videokaart fan. geen beep toon.
op het toetsen bord lichten de 3 lampjes even op
aan de voorkant brand niets en op het mobo brand het groene lampje
ik heb alle niet strikt noodzakelijke hardware verwijdert, ik had het volgende nog aan gesloten:
cpu+fan
videokaart
voeding op mobo
system speaker.
aan uit switch niet aangesloten.

configuratie:
win 2000
256 mb ddr ram
mobo a7v8x

wie helpt mij verder???

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Er zal een instelling in je BIOS zijn "Power up on AC restore" of iets in die richting. Zet dat uit, en dan zou het niet meer moeten gebeuren.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

reset schakelaar ?
brakke voeding ?

Iperf

Verwijderd

Check even of de transitoren van je mobo bol staan.. als het zo is dan is je moederbord kapot!

Verwijderd

Topicstarter
het is geen bios instelling deze heb ik al gereset, krijg ook geen beeld.
reset schakelaar is niet aangesloten, en ik heb de voeding op een andere pc getest niets aan de hand, ook meerdere voedingen geprobeerd.
op het mobo staat niets bol of wat dan ook wat niet hoort.
het aparte is dat voor zover ik weet als het mobo defect is dat de toetsenbord lapjes ook niet aangaan bij booten. bij mij gebeurt dit wel.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Heb je geen bios beeps?

Learn something new every day.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor geen bios beeps. het enige wat ik waarneem is dat het groene lampje aangaat, de fans beginnen te draaien, de lampjes op mn toetsenbord een keer knipperen en de netwerkaansluiting begint te branden, groen en een oranje

Verwijderd

Je kan je BIOS gereset hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de instelling om bij powerloss opnieuw aan te gaan default uit staat. Ik zou die instelling toch nog even met de hand checken ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:26:
het aparte is dat voor zover ik weet als het mobo defect is dat de toetsenbord lapjes ook niet aangaan bij booten. bij mij gebeurt dit wel.
Een mobo kan op meerdere manieren defect gaan. Iets dat volledig dood is zal geen lampjes meer geven, maar heeft het ding een brakke bios dan kan het goed zijn dat je gewoon lampjes ziet.

Om te achterhalen wat er mis is, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik helemaal nietin de bios kan komen, ik heb geen beeld. anders kan ik idd iets controleren. in ik heb die link ook al gekeken maar daar komt ook niets uit naar voren.
het vervelende is simpel weg dat ik geen beeps hoor. ik heb jaren gewoon met de pc gewerkt zonder problemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:20:
het probleem is dat ik helemaal nietin de bios kan komen, ik heb geen beeld. anders kan ik idd iets controleren. in ik heb die link ook al gekeken maar daar komt ook niets uit naar voren.
het vervelende is simpel weg dat ik geen beeps hoor. ik heb jaren gewoon met de pc gewerkt zonder problemen.
Als je niet in de bios kan komen dan moet je een stap eerder kijken, dus begin helemaal bovenaan met de troubleshooter (en niet alleen kijken, ook daadwerkelijk doen wat er staat) en dan kom je vanzelf je probleem tegen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
marcieking schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:48:
Er zal een instelling in je BIOS zijn "Power up on AC restore" of iets in die richting. Zet dat uit, en dan zou het niet meer moeten gebeuren.
Dat inderdaad. Heel fijn, kan je met een stekkerblok alles in 1 keer aanzetten :)
Pagina: 1