Probleem met creative 5.1 live geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Hallo

Ik heb net 5.1 geluidskaart van creative sb live op me pc gezet alle drivers geinstaleert oude drivers van on board geluid kaar uit gezet en voila ik heb geluid.
dan druk ik op test speakers bij creative surround mixer en dan hoor ik netjes uit de goede boxen links voor - links achter etc allemaal goed
alleen bij midden hoor ik iets vaags uit mijn subwoofer maar niks uit mijn middelste speaker en als ik bij windoews media player iets afspeel komt er daar ook geen geluid uit
en deze box heeft het altijd gedaan dus wie weet hoe ik dit kan oplossen ik kan nergens iets vinden waar ik de bass en midden om kan draaien of zo
please help ik word gek

www.webshopmasters.nl

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Ten eerste zou je wellicht even wat kunnen doen aan je hoofdlettergebruik en wellicht aan interpunctie, want dit leest echt voor geen meter zo.

Ten tweede: naar wat voor set loopt je geluidskaart?
Want als het zo'n kant en klare set is heb je minder opties om draden verkeerd aan te sluiten dan als je alles los naar een receiver loost.

Maar ik denk dat je iets hebt van een receiver met multi-in en daar gewoon je tulp stekkers hebt ingeplugd. Waar je dan op moet letten is dat het geluid van je subwoofer en het geluid van je center speaker over hetzelfde kanaal gaan.

Dus als je een Creative 5.1 kaartje hebt is het als volgt:
Groene mini-jack = front right en fron left
Zwarte mini-jack = rear right en rear left
Gele mini-jack = center speaker en subwoofer

Dus wellicht heb je maar één kabel uit je gele uitgang naar je receiver of iets dergelijks lopen en dan komt er dus of alleen subwoofer geluid uit of alleen center speaker (net welke je hebt aangesloten). Om dit op te lossen moet je een splittertje kopen om je signaal te splitsen zodat je subwoofer én je center aan kan sturen.

Ik weet niet zeker of bovenstaande op jouw van toepassing is, want daar mis ik nog wel wat info voor. Maar wat ik hierboven stel als oplossing heb ik hier thuis ook en het werkt. En ik heb ook geen geluid uit mijn center speaker als ik maar één kabel aan sluit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.