Toon posts:

Hoe temperatuur van ati radeon hd2900xt aflezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden,

Ik heb een ati 2900xt videokaart, maar kan met geen enkel programma de temperatuur aflezen. Heb iets gelezen dat als je de 2900xt niet aansluit met 8 polige voedingsstekker dat je de temperatuur niet standaard kan aflezen? Is het echt zo zwart wit? Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om iets simpels als de temperatuur af te kunnen lezen.

Groeten.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Kan met Atitool, Rivatuner en met overdrive in CCC. :O

http://specs.tweak.to/15535

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

als je de 2900xt niet aansluit met 8 polige voedingsstekker
Dat gaat dus niet werken.

Met AMD GPU clock tool kan het ook.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Overdrive zie ik niet in CCC. Net wat ik zeg overdrive is niet actief als je met 6 pins voeding hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook iets gelezen over een workaround met een paperclip waarbij je de kaart voor de gek houdt en laat denken dat ie wel met 8 polige voeding is aangesloten. Weet iemand hier meer over?

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

Apoca

Array Technology Industry

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:30:
Ik heb ook iets gelezen over een workaround met een paperclip waarbij je de kaart voor de gek houdt en laat denken dat ie wel met 8 polige voeding is aangesloten.
Dude :/

Als je kortsluiting wilt, dan wel van je kaart af wilt dan ga je dergelijke dingen doen. Anders koop gewoon een verloop stekkertje.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Die verloopstekkertjes zijn volgens mij niet verkrijgbaar in Nederland. Dat van die paperclip heb ik ook gelezen maar ik zou dat niet doen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1