Nieuwe PC Latency veranderd, computer dood

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hey allemaal, ik krijg hier vandaag mijn nieuwe PC Binnen:

AMD X2 5200+
HD3870 512 DDR4
2x 1GB Geil CL4-4-4-12 Pc6400
Foxconn 690V Mobo

Ik installeer alles in de Sonata III kast met een Earthwatt 500W Voeding. En start het op, alles loopt prima. even vista installeren en 3dmark6 runnen
9500 punten.

Ik denk hmm dat kan meer, even de bios checken en ja hoor mijn CL staat op 5 ipv. op 4. Ik zet hem dus op 4 en start de PC op. Wil even deamon-tools installeren en de PC blijft hangen. ik reset hem en kom in het boot screen. Daar loopt de PC helemaal vast. Dus stekker eruit en er weer in. Helemaal niks. De koeler van de videokaart begint als ee ndolle te draaien en geen tekenen van leven verder.

Dus ik de Cmos clear: Geen resultaat
Videokaart eruit: geen resultaat
geheugen van bank gewisseld, en toen 1 voor 1 erin: geen resultaat
Mobo batterij eruit: 5 min wachten en er weer in: geen resultaat

De computer krijgt stroom, alle koelers gaan als een idioot draaien en dat blijven ze ook doen. Verder helemaal niks..

Iemand enig idee wt dit kan zijn of is het gwoon stuk?

Gr.

Tim

Never really found a place that I call home...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Heb je wel een goede CMOS clear gedaan? Dus jumpertje omzetten, batterij eruit, stekker eruit, even aan-uit-knopje indrukken om reststroom weg te halen, kwartiertje wachten en alles weer goed zetten.

Heb je ergens reserve geheugen liggen (desnoods haal je ergens voor een tientje 256mb DDR2 geheugen)?

Had je, na het aanschroeven van het geheugen, het voltage wel verhoogd naar 2.1V?

Voor de rest zul je het verschil in timings niet echt merken, behalve bij SuperPI en dat soort zaken, dus echt héél nodig is het niet (neemt niet weg dat het gewoon zal moeten werken).

• GWD
Hmm ik zal hem eens zo compleet doen als ik kan
Jumper om, batterij, stekkert, en drukken

en nee ik had hem op 1,8 laten staan bedenk ik hem net. Moet ik toch bij VDIMM even +300 doen?

• GWD
Btw enig idee waarom dat kreng maar 9500 3dmark's scoort in 2006..... heb nu alles eruit gehaald batterij ligt er naast, jumper is om en reststroom is weg, ben benieuwd

• GWD
Nou gedaan, alles terug gezet, stekker erin. En ..... geen resultaat :(

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
GWD schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:29:
Btw enig idee waarom dat kreng maar 9500 3dmark's scoort in 2006..... heb nu alles eruit gehaald batterij ligt er naast, jumper is om en reststroom is weg, ben benieuwd
Omdat 9500 zeer normaal is voor die kaart icm die cpu 8)7 Mijn 8800 gtx stock en E6600 stock halen iets van 10500. Die twee zijn beide toch een stukje sneller dan wat jij hebt lijkt me zo

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1