Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan deze PIC programmer werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
http://www.instructables.com/id/ECIGFDGTR5EWT14BNI/

Afbeeldingslocatie: http://www.instructables.com/files/deriv/FP4/KR37/3GSEWT14NCB/FP4KR373GSEWT14NCB.MEDIUM.jpg

Ik ben aan het proberen met deze PIC programmer een PIC 16F819 te programmeren Winpic800 zegt "el hardware no responde" (jmmr dat hier geen engelse versie van is btw).

Nu heb ik wel een paar aanpassingen gemaakt waar het natuurlijk ook aan kan liggen, de 22uf tantalum condensator is vervangen door een elektrolyt (man van de elektroshop zei dat dat geen probleem zou zijn) en zitten de pinnetjes 1 t/m 5 nu direct aan een IC voetje.

Kan het zijn dat ik een 100nF condensator over de voedingspinnen heen moet zetten om dit te laten werken, of moet ik het hele IC voetje idee schrappen en em gewoon ICSP maken? Ik las ergens dat t geen probleem zou zijn deze zo te verbinden, maar dat kan natuurlijk fout zijn, of kan dit schema niet zo werken? Ik zag namelijk op voti.nl de wisp programmer, en die bestaat uit zowat 8x zoveel onderdelen, waarom de wisp zo moeilijk als dit zo makkelijk is?

Alvast bedankt!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat je mist is een voedingsspanning op de PIC. Dit is een In Circuit programmer, dus dat gaat er van uit dat de PIC gevoed is. Zet 5v op je PIC en klaar.

• Dutch_Razor
Thx voor de tip, maar volgens de instructable is pin 4 VDD, en volgens de datasheet is dat de voedingspin, levert de poort niet genoeg voltage, of is deze aansluiting gewoon niet bedoeld om voltage te leveren maar dient die ergens anders voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Razor op 09-01-2008 23:09 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

de schakeling heeft ook stroom nodig :)

Verwijderd

De meeste programmers halen hun spanning uit de seriele poort, dit zorgt regelmatig voor problemen. Als je dan toch persee wil zoek dan eens op picprog r5 dit is een klein zelf bouw kitje wat wel werkt alleen kreeg ik niet echt het idee dat het een exacte wetenschap was. De ene keer werkt het wel en de volgende dag weer niet.

Uiteindelijk leek ICprog het beste te werken.

• Dutch_Razor
Okido thx, straks maar eerst eens proberen er power op te zetten, ik kwam er net ook achter dat de clock en power pin contact maken :o

Edit: Tis was toch de RA6 en de power pin.

[ Voor 25% gewijzigd door Dutch_Razor op 10-01-2008 16:23 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Of koop gewoon een mooie whisp of whisp galva, heb je ook geen kans om door dit soort gepruts je compoort (of je hele mobo) op te blazen.
Ik heb er een gekocht voor in totaal 2 tientjes, met IC klem erbij, kan hem zo in elk circuit prikken en de PIC ff opnieuw programmen. Ideaal eigelijk :)

• Dutch_Razor
Was ik ook al nt denken, maar de whisp kost nu DIY alweer 30 euro voor dat geld klooi ik nog eventjes verder :P

Moet ik trouwens de plus en de min van de 5V voeding aansluiten? Ik heb net (pas mn soldeerbout binnen gekregen) een 5V voeding gesoldeerd, maar helaas doet ie t met de - pool van de 5V ook in de programmer aangesloten t niet , kan ik zomaar ook de 5V+ aansluiten? ( de 5V+ zit dus wel op de PIC maar niet in de programmer)

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-01-2008 00:41 ]

Pagina: 1