[linux] werkende usb scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
ik zoek een simpele scanner (rond, liefst onder de 100 euro).
Het nadeel van alle huidige scanners die ik zie bij de meeste winkels staan niet eens vermeld op de SANE site. Het lijkt wel of die site niet meer bijgewerkt word. Ik zat eerst naar de LIDE van Canon te kijken. De nieuwe schijnen incompatible te zijn.

Volgens deze site is het slim om een Epson te nemen. Ik denk dan aan de "Perfection V10" en de "Perfection V200 Photo" en natuurlijk staan deze ook nergens vermeld.

Ik zoek dus een -nog in de winkel koopbare- scanner die gewoon werkt zonder rare fratsen hoeven uit te halen...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb de LIDE serie van Canon hier paar jaar geleden gehad, en die werkten prima.
Verder is er een aantal all-in-one dingen van HP; is dat mischien iets?

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Boudewijn schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:13:
Ik heb de LIDE serie van Canon hier paar jaar geleden gehad, en die werkten prima.
Verder is er een aantal all-in-one dingen van HP; is dat mischien iets?
Bij die LIDE moet je schijnbaar heel goed uitkijken welke wel werkt en welke niet.
Aan een AIO heb ik ook al gedacht aangezien. Het leukst zou dan een laser zwart-wit/scanner/netwerkprinter zijn. Ik zal daar ook eens naar kijken. Vermoed dat zo'n geintje alleen veel kost :)

Ik zag al van een paar AIO apparaten dat ze niet inzetbaar zijn als netwerkscanner, dus alleen als kopieerapparaat. Ik denk dus dat een losse scanner een betere optie is.

[ Voor 13% gewijzigd door MisterE op 09-01-2008 23:41 ]

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:21
Je kunt ook eens naar brother kijken (multi functionals) die hebben meestal linux drivers.

(Heb er overigens geen ervaring mee.)

[ Voor 18% gewijzigd door wortelsoft op 09-01-2008 22:48 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:06

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Als je op de site kijkt dan kan je zien dat er wel degelijk nieuwe scanner worden toegevoegd.
Onderstaande link naar de modellen van Canon laten zien dat de LIDE scanner worden ondersteund, althans een aantal.
De link: http://www.sane-project.o...anon&model=&bus=any&v=&p=
Succes!

Koffie werkt echt!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:58

Bravo

Second Best

wortelsoft schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:47:
Je kunt ook eens naar brother kijken (multi functionals) die hebben meestal linux drivers.

(Heb er overigens geen ervaring mee.)
Ik heb wel ervaring met Brother AIO printers, nou ja, eentje dan.
Zelf gebruik ik nu al twee maanden een DCP-7010L, de installatie was aan de hand van de brother site makkelijk te doen. Ze vergeten alleen dat CUPS ook nog opgestart moet worden voordat een printer werkt.

just my 2 cents

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Pagina: 1