Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ADSL en Octalarm op 1 lijn.

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 29-07 22:17
Bij een kennis waar ik adsl ga aansluiten hebben ze op de vaste lijn ook een alarm die een stroomstoring in de varkensschuur doorgeeft ivm uitvallen ventilatie e.d.

Volgens de site van de leverancier (www.adesys.nl) kan adsl problemen opleveren bij de alarmering, met name de standaard adsl splitter zou bij uitval de lijn onderbreken. Zij bieden een betere splitter aan.

Nu is het zo dat de lijn binnenkomt in de kelder, er gaan dan 2 aders het huis in, en 2 aders naar de schuur, ik dacht dat het dan om een aparte lijn zou gaan, maar volgens de kennis is er maar 1 lijn en 1 nummer. Weet iemand hoe het zit met die 4 aders ?

Verder wou ik eerst proberen de splitter aan het eind te zetten bij de pc, ik weet dat het niet geadviseerd word, maar het kan misschien wel zo gaan werken ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee de splitter moet juist de digitale ruis uit het normale singaal halen.

die leidingen kunnen we allaan maar raden. maar 1 aderpaar (rd/bl) of (or/wt) is een aparte lijn
dus als ze allebij gebruikt worden zit je
1) op 2 lijnen
2) niet bij je isra punt (waar de leiding officieel binnenkomt)

Iperf

• seq_uence
Dan is het een vreemde situatie, ik weet namelijk zeker dat ik bij het isra punt zit maar het allemaal erg oud. De lijn komt binnen in een soort grijze koker die met een rubberstop is afgesloten, de stop wordt opgerekt door de schroef in de stop aan te draaien. Maar dat terzijde.

In die koker komt dus de lijn binnen met 4 aders, twee gaan de woning in, de andere 2 gaan door de buitenmuur door de grond naar de schuur. En de kennis zegt dat ze 1 abbo hebben en betalen. En ook is er maar 1 nummer bekend......

Volgens mij kan ik in dat geval de splitter plaatsen op de lijn die de woning in gaat zonder het alarm te onderbreken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat klinkt wel als een isra,

laat je kennis even contact opnemen met die alarm toko en vragen of ze toevallig een speciale lijn hebben lopen, ik vermoed dat hij aangesloten is op een speciale alarmcentrale

(je zou voor de geins eens een telefoon aan moeten sluiten op de schuurlijn .. en kijken of je singaal hoort. zo ja dan heb je een lijn (duh). kun je op de huistelefoon horen wat je dooe de schuurtelefoon zegt dan heb je maar 1 lijn.
zoniet heb je toch echt 2 lijnen (bel je 06 eens met je schuurfoon en check met je nummerherkenning)

mischien wel de centrale even laten weten dat er onderhoud gepleegd wordt ..

Fish wijzigde deze reactie 09-01-2008 21:59 (8%)

Iperf

• seq_uence
Ik geloof niet dat de melding naar een aparte centrale wordt gedaan, de alarmunit gaat direct bellen naar de huistelefoon van degene die in die schuur de varkens heeft staan. Dat is een broer van die kennis die even verderop een bedrijf heeft.

Wellicht is een telefoontje naar de installateur het handigst.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok, dan kun je het in ieder geval heel snel testen met een losse telefoon

Iperf

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16:02
Wat vroeger weleens gedaan werd is dat er 1 aderpaar doorgelust was met de buren, misschien is dat hier het geval?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 17:13

The-Source

^^^ Weg leuke plaatjes ^^^

Vanuit die ISRA type lasdop
Komt daar nou 1 kabel uit of 2 kabels.
Indien 2 kabels: schroef die dop los en kijk of er in die dop 4 aders van de kpn kabel word gebruikt of dat die 2 kabels samen op 2 aders zitten.
4 aders = 2 lijnen
2 aders = 1 lijn

Wat overigens gebruikelijk is: kabel van alarmering zit aan het ISRA punt 2 aders(kabel zelf heeft 4 of nog meer aders) en 2 andere aders van dezelfde kabel zitten gesoldeerd aan de kabels welke de woning in gaat.
De alarmering kan dan namelijk een gesprek afbreken en zo zelf naar buiten bellen bij stroomuitval. Anders zou je met de hoorn naast de haak(hele oude telefoon ;) ) het alarm systeem blokkeren.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• seq_uence
quote:
klaasbram schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:23:
Vanuit die ISRA type lasdop
Komt daar nou 1 kabel uit of 2 kabels.
Indien 2 kabels: schroef die dop los en kijk of er in die dop 4 aders van de kpn kabel word gebruikt of dat die 2 kabels samen op 2 aders zitten.
4 aders = 2 lijnen
2 aders = 1 lijn

Wat overigens gebruikelijk is: kabel van alarmering zit aan het ISRA punt 2 aders(kabel zelf heeft 4 of nog meer aders) en 2 andere aders van dezelfde kabel zitten gesoldeerd aan de kabels welke de woning in gaat.
De alarmering kan dan namelijk een gesprek afbreken en zo zelf naar buiten bellen bij stroomuitval. Anders zou je met de hoorn naast de haak(hele oude telefoon ;) ) het alarm systeem blokkeren.
Er komen bij het isra punt 4 aders binnen, waarvan er 2 naar de woning gaan en 2 naar de schuur. Nu schrijf je dat 4 aders = 2 lijnen, in dat geval hoeft de alarmering toch niet te onderbreken omdat het een aparte lijn is ? Of kan het om 4 aders gaan maar wel 1 lijn ?

Stel het laatste is het geval, dan kan ik de adsl splitter op de woninglijn zetten zonder dat de alarmering er last van heeft, ook als de splitter defect raakt bij onweer ofzo. Correct ?

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:07
Als jij zegt dat ze maar 1 telefoon abonnement hebben, dan gebruiken ze maar 1 lijn.
Je beschrijving geeft echter 2 lijnen aan.

1 manier om achter te komen, isra voorzichtig open halen. Dan zie je snel genoeg of de boel opgesplitst is of niet :).

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is het trouwens ISDN of analoog. Als het ISDN is dan kan het zijn dat het zogenaamd X25 via het D kanal is wordt erg vaak gebruitk voor een alarminstallatie.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• seq_uence
Het gaat om een analoge lijn. De inkomende lijn is niet opgesplitst, er worden 4 aparte aders gebruikt.

Ik zal binnenkort eens wat RJ12 stekkers erop zetten en een telefoon erop zetten eens kijken wat mijn gsm voor nummers doorkrijgt.

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 11:16
Staan waarschijnlijk dan 2 signalen op, een op het 1e aderpaar (de analoge telefonie) en nog een op het 2e aderpaar (alarm)

Maarja, lijkt me dat dit dan wel bekend zo zijn. Met een postcode huisnummer zou ik het kunnen controleren.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True